.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 12:25

Magrathea schreef:
Wat ik trouwens niet meer (echt) doe is het nieuws volgen rondom het virus.

Heb ook het algemene topic al een tijd lang ontstipt. Las vandaag een stuk in de krant van een psychiater die ook adviseert om niet constant nieuwe updates te lezen, daar word je echt enorm gestressd van en dat is ook zeer ongezond.

Dat algemene topic heb ik ook ontstipt, kwam mij teveel over (ieder geval een paar dagen geleden) als paniek. (Niet dat ik er gestressd van raakte, maar meer vermoeiend). Dus nu gewoon hier en daar wat nieuws oppikken en voor de rest niet.

Anoniem

Re: Wat doen jullie nog wel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 12:26

Ik vind nieuws volgen wel een lastige. Ik werk voor het nieuws dus ik zit 5 dagen per week 8 uur per dag ingeplugd op het allerlaatste nieuws, moet dat filteren zodat het interessant is voor onze lezers en kijkers etc. Het is ontzettend moeilijk om dat dan weer uit te pluggen op het moment dat je klaar bent met werken. Ik probeer mezelf maar zo veel mogelijk af te leiden met boeken en spelletjes etc.

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 12:36

Thuis zijn, tv kijken, wasjes draaien, Netflix kijken. Gelukkig verzorg ik mijn paarden zelf en is er geen tijdslimiet zoals op stallen, dus ik kan er in mijn eentje lekker wat uurtjes spenderen. Verder ga ik enkel buiten om naar de winkel te gaan.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 12:50

-Wasjes draaien, inderdaad! Lekker buiten aan de lijn drogen..
-stokrozen uitplanten, oftewel tuinieren..
-lopen met de hond
-naar het tuincentrum( die is open, en aangezien ik daar niet vaker dan eens per twee maanden kom, vind ik dat dat best kan)
-bedenken wat we gaan eten en boodschappen halen, koken.
-tekenen, haken, boetseren.
-op Bokt kijken
-Netflix
-YouTube
-radio luisteren
-Spotify
-genieten van mijn katten die genieten van het voorjaarszonnetje <3
Etc etc

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 13:17

Ik doe precies hetzelfde als normaal.
Zou sowieso al nooit vrijwillig naar plekken gaan met grote mensenmassa's, en de buren wonen 3km verderop.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 13:19

Ik ga naar mijn werk en verder loop/fiets ik af en toe een rondje door mijn straat.

Ik kom niet in winkels, laat alles thuisbezorgen. Alleen bij de AH en Jumbo kan dat nu niet meer := Kom komende 2 weken wel door maar daarna moet ik wel weer eten kopen, maar ms kan je dan wel weer thuis laten bezorgen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 13:26

Met de hond lopen, huishouden doen, moestuin, in de zon zitten achter het glas.

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 13:32

Ruim voor Corona in NL actief aanwezig was heb ik wat spulletjes gehaald bij de bouwmarkt om thuis te kunnen klussen. Gistermiddag al een paar muurtjes gewit thuis. Binnenkort mag ook de keuken er aan geloven. Daarnaast probeer ik met mijn deeltijdstudie geen vertraging op te lopen.
Alle sociale activiteiten tot een nulpunt terug gebracht, ik doe alleen nog boodschappen en ga naar stal.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 13:37

Thuis werken (deed ik al)
TV kijken
Gamen
koken
Online boodschappen bestellen
huishouding
online chatten
(gelukkig wordt mijn paard verzorgt)
bankhangen
Op bokt kletsen

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 13:42

Magrathea schreef:
Wat ik trouwens niet meer (echt) doe is het nieuws volgen rondom het virus.

Heb ook het algemene topic al een tijd lang ontstipt. Las vandaag een stuk in de krant van een psychiater die ook adviseert om niet constant nieuwe updates te lezen, daar word je echt enorm gestressd van en dat is ook zeer ongezond.

Ik wou dat ik dit kon :( ik volg het liefst zo min mogelijk nieuws. Geeft veel rust. Alleen wat voor werk noodzakelijk is volg ik in vaknieuws en op werkdagen een scanrondje op NOS en AD. Helaas is nieuws rondom Corona dus noodzakelijk voor m’n werk. Merk dat het me erg onrustig maakt.

Verder werk ik vanuit huis. Doe 1x per week boodschappen. Wandel wel, maar zoek niet het park en binnenstad op wat ik normaal wel doe. Zoek nu rustiger plekken op. Van weekend wel m’n vriend gezien, maar verder niemand. Dat hou ik ook zo.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 13:45

Mijn hond uitlaten. Verder kom ik niet buiten en mijn boodschappen worden gelukkig bezorgd.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 13:51

Thuiswerken, maar omdat mijn huis echt totáál niet gebouwd is op thuiswerken heb ik nogal snel last van mijn rug dus na elk uur/anderhalf uur hang ik aan de deurpost om te rekken en te strekken of doe ik een huishoudelijke taak tussendoor. Verder veel facetimen en whatsappen, privé en voor werk. Buitenshuis doe ik boodschappen en loop ik om de dag een rondje met de hond om mijn moeder wat te ontlasten. Van het weekend was het echt drama, het was ineens retedruk op plaatsen waar je normaal (letterlijk) geen hond tegenkomt |o . Uitwijken naar het strand was ook geen optie gezien de nieuwsberichten, dus de arme sukkels zijn alleen maar door de wijk geweest. Vandaag ga ik een rondje skaten met ze. Nouja, 2x want lukt niet met 2 honden. Verder werk ik me eigenlijk een ongeluk, want dat thuiswerken is maar druk en stressvol. Verder dus weinig tijd voor andere dingen en 's avonds stort ik in van moeheid van het geren en gevlieg en vooral vele gebel 8)7 .

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 13:56

ga alleen nog naar werk en paard, verder blijf ik binnen.
Boodschappen heb ik nog even genoeg en als het bijna op is ga ik kijken naar de bezorg opties en ook dan bestel ik genoeg zodat ik even vooruit kan.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 13:57

Ik werk volledig thuis. Ga enkel naar de winkel wanneer nodig en niet meer dagelijks. Voorheen ging ik geregeld even naar Duitsland maar dat doe ik nu ook niet. Verder wel minder sociale afspraken en daar oo kritisch naar kijken of we allebei klachten vrij zijn.

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 14:01

- werken (zorg)
- boodschappen doen (om de zoveel dagen)
- in de tuin aan het werk
- af en toe een blokje om/hardlopen (en mensen ontwijken..)
- huis schoonmaken.
- appen met vriendinnen en familie.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 14:05

Niks anders dan anders.. mensen verwachten gewoon nog hun post en pakketjes. De hond wil nog steeds zijn behoefte doen. Ik ga op het moment alleen niet naar m’n paard, die staat bij m’n ouders

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 14:06

verootjoo schreef:
Ik ga naar mijn werk en verder loop/fiets ik af en toe een rondje door mijn straat.

Ik kom niet in winkels, laat alles thuisbezorgen. Alleen bij de AH en Jumbo kan dat nu niet meer := Kom komende 2 weken wel door maar daarna moet ik wel weer eten kopen, maar ms kan je dan wel weer thuis laten bezorgen.

Bij de AH ververst de site om 12 uur in de nacht. Dan kan je om1 over 12 een bestelling plaatsen op de nieuwe dag die erbij is gekomen.
Had dat ook gedaan, volgende dag om kwart voor 8 weer gekeken en toen was alles alweer vol.

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 14:11

Thuiswerken + huishouden, naar stal (zeer kleinschalig), boodschappen en we hebben net een puppy gekocht. Onze vorige hond is een paar weken geleden overleden, dus er zou wel weer een puppy komen alleen wat sneller dan verwacht. Dit leek ons wel echt het geschikte moment nu ik de hele dag thuis zit en we in het weekend ook nergens heengaan. Verder wonen we op een boerderij dus ik kan op het land hardlopen/wandelen en op ons eigen erf de hond uitlaten. Gelukje :)

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 14:17

Thuiswerken (tussendoor wasjes draaien en de hond uitlaten)
Boodschappen
Naar stal voor mijn paarden ( nu ik geen reistijd meer heb kan dan bijna iedere dag)
Wandelen
Eten bestellen of afhalen
Koken
Spelen met mijn vriend op de Wii (na 5 jaar in de kast te hebben gelegen weer geïnstalleerd)
Netflix kijken

Normaal lees ik ook boeken. Maar de bieb is dicht en ik vind op een tablet of een luisterboek niet fijn.
Dus ipv een boekje lezen in bed bespring ik mijn vriend maar wat vaker _O-

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 14:20

Ik werk gewoon zoals anders, ben verzorgende in het verpleeghuis.
Helaas zijn er ook al bewoners besmet met het corona.
Maar enige wat ik in vrije tijd buitenshuis nog doe is met de honden naar het bos en naar de supermarkt.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 15:02

blackstar schreef:
verootjoo schreef:

Bij de AH ververst de site om 12 uur in de nacht. Dan kan je om1 over 12 een bestelling plaatsen op de nieuwe dag die erbij is gekomen.
Had dat ook gedaan, volgende dag om kwart voor 8 weer gekeken en toen was alles alweer vol.

Leuk voor mensen die (waarschijnlijk) niet werken, maar gezien mijn wekker om half 5 staat lig ik om 00.01 in dromeland en is thuisbezorging voor mij dus niet te doen, gezien ik rond 11u pas terug ben en dan voor mijn andere werk achter de pc duik en dan dus bestellingen kan gaan doen. En met mij denk ik dat de ouderen rond die tijd ook niet meer wakker zijn, evenals de mensen waarbij de baan gewoon doorgaat en de wekkers gewoon vroeg af gaan. Vind het -ergens- wel iets weghebben van al dat gehamster.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 15:17

Huishouden, naar de paarden, honden uitlaten, mensen vermijden, 1 x in de week boodschappen doen, netflixen, nieuws vermijden

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 15:26

Ik ben momenteel thuis. Ik probeer maximum 1 keer per week naar de winkel te gaan op een rustig tijdstip. We mogen niet veel meer hier. Maar we zijn wel al een aantal keer gaan wandelen en eens gaan fietsen, vooral om onze peuter eens wat afwisseling te bieden. Ik woon gelukig in een klein dorp, dus als ik naar buiten kom dan valt het wel op dat er meer volk is dan normaal, maar nog meer dan ruimte genoeg om niemand tot last te zijn.

Gisteren waren we een wandeltocht aan het maken en was er plots een punt dat er van alle kanten wandelaars toestroomden op een anders zo goed als verlaten landweg. Toen hadden we het pas door: er liep een aangeduide wandelweg door dat stuk en alle gezinnen liepen die weg zo'n beetje als schaapjes achter elkaar het lokale bos in. Wij kozen om de andere weg te volgen en vervolgens was er weer nauwelijks volk. Zo lang we in alle rust kunnen blijven wandelen en het mag nog blijven we dit nog doen, en 's avons als het donker is trek ik al eens mijn loopschoenen aan om een half uurtje te gaan joggen, dan is er al helemaal geen mens meer te zien.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 15:33

blackstar schreef:
verootjoo schreef:

Heb nu bij de jumbo kunnen bestellen voor 1 april :Y) Die site lag er in het weekend uit maar nu doet ie het weer. Wel ver vooruit bestellen, maar is niet anders.

AH is echt gekkenwerk, ga toch niet om 00.01 boodschappen bestellen :?

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 16:34

Ik werk ook gewoon (cruciaal beroep) en heb dat ook gedaan. Maar goed ieder zijn mening. Wilde alleen maar helpen...