Boerderij gekocht, welke omheining voor windhond?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 15:15

Lynn_Nikita schreef:
Sassy schreef:
LynnNikita, die ken ik, heb ik inderdaad ook wel wat van staan, langs de meidoornhaag ;)

Maar dat is echt wat anders als het veenstra hekwerk, voor de buitenkant wilden wij iets superdegelijks.

Dit is geen gewoon tuingaas hoor maar dikker metaal paneel. Mijn honden en paarden blijven er echt braaf achter is alleen iets dunner dan het dubbele hekwerk paneel maar scheelt ook stukken in prijs

[ [url=m/S5Rxgh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier laag maar achter heb ik het 180 hoog. Palen staan ook in beton

Nogmaals, ik heb die van van Cranenbroek op sommige plekken ook staan, waar er bijv. nog een natuurlijke haag voorstaat. Ik ken het spul.
En op sommige stukken zullen we dat er ook nog bij gaan plaatsen, waar nog wat vervangen moet worden.
Maar langs de buitenzijdes van ons perceel wilden we het gewoon niet hebben staan.
Ondanks het behoorlijke prijsverschil :D

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 15:38

Sassy schreef:
Nogmaals, ik heb die van van Cranenbroek op sommige plekken ook staan, waar er bijv. nog een natuurlijke haag voorstaat. Ik ken het spul.
En op sommige stukken zullen we dat er ook nog bij gaan plaatsen, waar nog wat vervangen moet worden.
Maar langs de buitenzijdes van ons perceel wilden we het gewoon niet hebben staan.
Ondanks het behoorlijke prijsverschil :D

Ik reageer op ts die iets zoekt om haar honden tegen te houden

Tymone

Re: Boerderij gekocht, welke omheining voor windhond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 16:02

Wij hebben een enorme beukenhaag grotendeels om het huis heen staan. Hier zit schapengaas door heen gevlochten. Duurt ff, maar dan heb je wel een hele mooie natuurlijke afscheiding om je huis/boerderij

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 17:54

Je kan ook klimop tegen betongaas laten opklimmen. Dan heb je een groene afzet en geen hekwerk.

Afbeelding

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 18:12

Vergeet niet dat windhonden mietjes zijn. Hier schapengaas van 120 cm met twee stroomdraden ervoor en erboven, en geen haar op hun hoofd die eraan denk om in de buurt van de omheining te komen. Heel veel respect voor het stroom.. Zelfs als ze op het erf achter een konijn aan zitten die onder het gaas door schiet.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 19:33

Ibbel schreef:
Shenavallie schreef:
Nee, dat wist ik niet. Een vroegere buurvrouw deed dat voor haar katten en daar werkte het goed bij.

Katten klimmen, die springen niet. Die maken dus via het gaas of hek waar ze hun poten inzetten contact met de aarde en krijgen dan dus een tik.
Een hond die een 'flying leap' doet maakt geen aarde. Als je hond zich wél afzet met de poten op het hek zal het uiteraard wel werken.

Als je denkt dat je hond zich niet door 1.50 zal laten tegenhouden en wel door een draad op 1.70 zal je je hek dus 1.70 hoog moeten maken.

Denk dat het daar dan inderdaad op uit gaat komen. Maar voorlopig is het nog niet ter sprake en kan ze lekker bij haar eigen baasje blijven.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 19:34

Duhelo schreef:
Er bestaan van die stokjes die je op een bestaande omheining zet. 40 of 50 cm lang. Die zet je onder 45 gr naar binnen.
Daar tegen komt dan gaas of 4 a 5 rijen goed zichtbaar draad.
Zo heb je een hoogte van 200 cm maar wel naar binnen toe waardoor het massiever lijkt.

+:)+ Dank je wel! :o

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 19:37

F_Orumster schreef:
Je kan ook klimop tegen betongaas laten opklimmen. Dan heb je een groene afzet en geen hekwerk.

[ [url=m/XqHHeK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Klimop is giftig voor paarden... :(

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 19:43

Windhonden halen met gemak 1.50, onze stichting raadde bij ontsnappers / angstige honden 1.80 tot 2 meter aan. Maar dit gaat dan om grote galgo's

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 20:36

Shenavallie schreef:
F_Orumster schreef:

[ [url=m/XqHHeK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Klimop is giftig voor paarden... :(

Ik had even gemist dat die er ook achter moeten blijven.

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 20:46

Mariska_28 schreef:
Vergeet niet dat windhonden mietjes zijn. Hier schapengaas van 120 cm met twee stroomdraden ervoor en erboven, en geen haar op hun hoofd die eraan denk om in de buurt van de omheining te komen. Heel veel respect voor het stroom.. Zelfs als ze op het erf achter een konijn aan zitten die onder het gaas door schiet.

Ik sta er ook een beetje van te kijken dat er hekken van bijna 2 meter voor windhonden gebouwd worden, al snap ik wel dat TS het zekere voor het onzekere neemt. Maar onze whippets gaan echt niet over het hek van 1.20m heen, en als ze stroom hebben gehad komen ze daar inderdaad de komende weken niet meer. Loopt je hond nu ook los en wat voor omheining heb je nu?

Mloui

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-20 08:50

Haha Eloya, dat geeft vertrouwen . Komen wel een aantal fijne opties langs. Het raster met klimop vind ik ook serieus wel een idee. Vooralsnog is het niet de bedoeling dat de paarden los in de bak gaan komen.

We wonen nu in de bebouwde kom, met eens schutting van 2.00 en een poort van 1.20. De Whippet is opzich zeker geen ontsnapper, maar wanneer de jachtdrift aan staat ziet en hoort ze niks meer, alleen nog de prooi. Ik wil dus sowieso een fysieke begrenzing. Ik weet niet hoe ze reageert op stroom. Mevrouw weet altijd tussen de klappen stroom door draad aan te raken. De herder heeft altijd pech en is ondertussen panisch voor stroom, die zou prima met zo’n fenceless systeem kunnen.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 11:52

Ik weet niet of je hekwerk aan de weg komt maar bij ons in de gemeente is hekwerk hoger dan 1 meter niet toegestaan aan de wegzijde. Dus dit is wel iets om in de gaten te houden .

Wij hebben zelf gaasnetten maar dat raad ik af in combinatie met gras. Het gras gaat erin groeien en met de grasmaaier krijg je dit niet weg en de bosmaaier trekt heel je gaasnet kapot als je er te dicht bij komt dus dit is altijd handwerk.

LadyUrsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 12:09

Gaat het over een klein stukje wat je af gaat zetten, of over je hele (??) land. Lijkt me een vreselijk gezicht, zo'n hekwerk van 2 meter rondom je terrein. Ik denk dat een hond, net als een paard, heel snel leert dat het beter is om achter een stroomdraad te blijven. Wij hebben voor ons huis een hek van 80 cm. Ze weten dat ze daar achter moeten blijven. In de paardenweides hebben we onderaan een extra draad voor de honden gezet. De minst sterke die er is, zodat hij breekt als er een paard (of hond) in blijft hangen. Na één keer hun neus te hebben gestoten zijn de buurhonden, en de haasjes op het veld naast ons weer helemaal veilig.

Maar, ik heb geen ervaring met windhonden. Kan me voorstellen dat die op volle snelheid iets minder tijd nemen om na te denken.

Mloui

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-20 12:39

@Urona; dat is inderdaad een hele goede om mee te nemen, daar hebben we zelf nog niet aan gedacht. Het idee is wel dat het langs de weg gaat komen. Er zit wel een slootje tussen het weiland en de weg, en er staat nu een omheining met schriklint van 1.30/1.40 hoog.

@ladyursy. Het zou gelukkig niet om het gehele terrein gaan, maar om een deel. Ik weet ook niet of echt 1.80 hoog noodzakelijk gaat zijn voor de windhond, maar er moet absoluut een duidelijke visuele afscheiding zijn. Er zijn genoeg verhalen bekend van windhonden die in normale situaties best respect hebben voor een enkel stroomdraadje of een wireless fence, maar die in de emotie van de jacht er dwarsdoorheen gaan en dan vervolgens door hetzelfde draadje gestraft worden bij het terugkomen. Dat willen we ten alle tijden voorkomen.