Werk gaat door, onverantwoord

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 11:32

Ik ben bankier en wij werken gewoon door, weliswaar alleen op afspraak 1/1 en voor en na elke client handen en pennen en zo ontsmetten. En ik ben blij dat ik kan gaan werken. Ik zou ook gewoon thuis mogen blijven, want het principaal laat ons daarin vrij. Een bank stilleggen gaat wel niet, dus dan zouden we op afstand moeten werken via skype en zo. Maar ik heb helaas een ouder cliënteel.
Ik vind mensen die zich onterecht ziek zetten vreselijk. Dit hele gedoe is al erg genoeg voor onze economie. Als iedereen er verstandig mee omgaat komen we al een heel eind.
Wij hebben handontsmetters aan onze bankautomaten gezet, maar die worden dan constant gestolen. Kost ons 145€ voor een bus van 2 liter. Deze crisis brengt duidelijk het ergste in de mens naar boven.
Ik zie bv op FB wel een heleboel mensen die hard riepen om de boel stil te leggen, en thuis te blijven, maar die nu wel gezellig met vrienden op verplaatsing een buitenrit gaan maken. :r
Blijf thuis = blijf thuis, en doe dus geen onnodige verplaatsingen. Het is geen vakantie he!
Maar voor hen die wel werken: respect en take care!!!!!

GDG

Re: Werk gaat door, onverantwoord

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 12:51

Als jij niet wil werken dan kun je in overleg treden met je WG of je vakantie op mag nemen, of onbetaald verlof mag.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 13:02

sevke schreef:
Ik ben bankier en wij werken gewoon door, weliswaar alleen op afspraak 1/1 en voor en na elke client handen en pennen en zo ontsmetten. En ik ben blij dat ik kan gaan werken. Ik zou ook gewoon thuis mogen blijven, want het principaal laat ons daarin vrij. Een bank stilleggen gaat wel niet, dus dan zouden we op afstand moeten werken via skype en zo. Maar ik heb helaas een ouder cliënteel.
Ik vind mensen die zich onterecht ziek zetten vreselijk. Dit hele gedoe is al erg genoeg voor onze economie. Als iedereen er verstandig mee omgaat komen we al een heel eind.
Wij hebben handontsmetters aan onze bankautomaten gezet, maar die worden dan constant gestolen. Kost ons 145€ voor een bus van 2 liter. Deze crisis brengt duidelijk het ergste in de mens naar boven.
Ik zie bv op FB wel een heleboel mensen die hard riepen om de boel stil te leggen, en thuis te blijven, maar die nu wel gezellig met vrienden op verplaatsing een buitenrit gaan maken. :r
Blijf thuis = blijf thuis, en doe dus geen onnodige verplaatsingen. Het is geen vakantie he!
Maar voor hen die wel werken: respect en take care!!!!!

Dat zien we hier helaas ook. Mensen die roepen om thuis te blijven en niet te werken maar vervolgens wel met vriendinnen afspreken om samen met hun kinderen in het park te spelen 8)7 Ja joh, dat zet zoden aan de dijk!
En het maar raar vinden dat bedrijven failliet gaan en mensen ziek worden.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 13:03

Ik werk in de productie. Designlampen.

Hier staan we gemiddeld met 50 man in één ruimte. Ook moet ik met OV naar werk toe. Heb geen rijbewijs, niemand kan me brengen en het is 20km verderop wat met een oude krakkemikkige fiets en herstellende longen niet te doen is.

Ik ben net ziek geweest, corona symptomen. Niet getest. Wel echt flink ziek geweest. 2 weken plat gelegen met koorts, pijn en hoesten.

Ik merk zelf dat ik het ontzettend lastig vind. Ik weet niet wat ik ermee moet. Ik ben 'verplicht' om te werken als ik klachtenvrij ben. Dat ben ik nu zo goed als.

Maar met OV, en 50man in een ruimte staan vind ik tricky..

Wat zouden jullie doen?

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 13:05

Pepperrr schreef:

Hier staan we gemiddeld met 50 man in één ruimte. Ook moet ik met OV naar werk toe. Heb geen rijbewijs, niemand kan me brengen en het is 20km verderop wat met een oude krakkemikkige fiets en herstellende longen niet te doen is.

Ik ben net ziek geweest, corona symptomen. Niet getest. Wel echt flink ziek geweest. 2 weken plat gelegen met koorts, pijn en hoesten.

Ik merk zelf dat ik het ontzettend lastig vind. Ik weet niet wat ik ermee moet. Ik ben 'verplicht' om te werken als ik klachtenvrij ben. Dat ben ik nu zo goed als.

Wat zouden jullie doen?

Kun je je nu niet nog laten testen op het coronavirus?

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 13:07

Nee, ben geen risicopatiënt, ben niet in buitenland geweest en heb geen klachten meer. Testen doen ze echt bijna niet.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 13:08

Pepperrr schreef:

Wat zouden jullie doen?

Wat zou jij willen doen dan? Want behalve met je werkgever erover praten valt er weinig tegen te doen. OV is trouwens voor zover ik weet wel aardig uitgestorven, dus je zit niet bepaald op iemands z'n lip.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 13:11

Rakkie123 schreef:
Hier zijn al goede adviezen gegeven.
En mij lijkt het wel belangrijk dat de materialen kloppen, ook voor registratie achteraf.

Ik zou blij zijn dat ik nog werk heb en daar naar toe kunt gaan.
Wij werken wel in de zorg en zijn zo blij dat we wat kunnen doen...

Eerlijk gezegd, erger ik me aan dit soort gedoe....
Want iedereen wil wel gewoon geld maar ik weet niet hoeveel mensen willen niks meer doen.

Ik heb te doen met alle ZZP ers, die hun werk totaal op zien drogen, die jaren net genoeg hadden, of soms niet en die nu een uitkering aan moeten vragen omdat ze anders niks hebben, en daar moeite mee hebben.

Dus, zet je kont eronder, regel een veilige plek en ben blij dat je naar je werk kunt.
Zeikers daar hebben we nu geen zak aan.
Koop een pot vitamine C en D.
Ga de zon in zodra het kan, rust uit als je thuis komt.

Het wordt niet gemakkelijk
( tenzij blijkt dat het allemaal wel mee valt, wat ook nog kan imo )
Maar tot die tijd, niet mauwen maar schouders eronder.

Mooi gesproken!

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 13:11

Kleine kanttekening, ik zit wel in het meest besmette gebied van heel NL. Gemeentes meierijstad/uden/bernheze.

Ik weet niet wat ik wil. Ik wil heel graag aan het werk, ik word gek van het thuiszitten. Maar ik vind het wel een risico.
Heb morgen iig een belafspraak met de coördinator op werk hierover.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 13:14

Ah, dan zitten we nagenoeg in hetzelfde gebied :j

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 13:25

Pepperrr schreef:
Nee, ben geen risicopatiënt, ben niet in buitenland geweest en heb geen klachten meer. Testen doen ze echt bijna niet.

Testen op Corona is ook zinloos als je denkt dat je het al gehad hebt. Dan moet je testen of je antilichamen hebt. CLB/Sanquin doet dit nu landelijk in een onderzoek en niet op individueel niveau, maar je zou eens kunnen vragen of je zelf zo'n antilichaamtest zou kunnen krijgen.
Als je al idd al gehad hebt (en het klinkt wel zo) dan kan je veilig aan het werk. Ook voor je werkgever zou dat best handig zijn om te weten.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 13:32

Heb het idd even opgezocht, maar individueel onderzoek doen ze niet helaas..

Wel interessant!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 13:43

Ik snap je zorgen maar als je alle maatregelen goed na leeft komt het goed. Ik ben zzp,er samen met mijn man, ik heb 0 in kosten de komende maanden. Mijn man dat weet ik niet hoe dat gaat lopen.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 14:15

AmyJamess schreef:
Ziekmelden lijkt me dan de enige optie.
Zeg gewoon dat je je niet lekker voelt en last van een verkoudheid hebt en met de corona die er nu is liever niet gaat werken.
En als je dat niet kan dan is het heel oliebol maar zul je gewoon naar werk moeten blijven gaan.
En om een hogerehand op je bedrijf af te sturen zonder dat je baas dat weet, denk ik niet dat ze dat echt zullen waarderen.

Dat mag dus niet.
Als de arbo komt voor controle heb je een probleem.
Nu zullen ze niet spoedig voor je deur staan met de crisis vrees ik. Maar je zult maar net wel controle krijgen of ze krijgen argwaan... Of je werkgever. Dan heb je n probleem.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 14:21

Je werkt in de boekhouding toch?
Dus niemand verlangt innig contact met de enkele personen die je ontmoet op je werk..
Ik zie het probleen dan ook niet.

Geef gewoon aan dat je per bedrijf 1 contactpersoon wilt, houd ook daarvan afstand en zorg dat je goed je handen wast na elk bezoek enz..dan is er echt niets aan de hand.

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-20 10:31

Bedankt voor jullie reacties. Het is goed om even wat verschillende meningen en ideeën te horen, ik kan hier zeker iets mee.