Deur en kozijnen verven

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lique68

Re: Deur en kozijnen verven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 15:27

Ik vind waterbasis verf veel moeilijker om mee te schilderen, misschien dat het aan het merk ligt (Flexa en Sikkens had ik).
Sikkens is makkelijker om mee te schilderen dan Sigma vind ik.
De Sikkens is er in verschillende kwaliteiten, in bouwmarkten is goedkoper en minder van kwaliteit dan de Sikkens bij een verfwinkel. (is mij toen verteld door een schilder of het echt zo is weet ik niet).
goede kwasten maken ook een verschil, ik had zelf synthetische een zakje met 5 kwasten voor een tientje maar nog nooit zulke fijne kwasten gehad.
meerdere dunne laagjes aanbrengen vind ik niet handig en goed, ligt er wel aan hoe goed je kan schilderen, twee lagen is prima zeker indien je het met een kwast doet ipv meteen roller.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 20:40

Binnen echt geen terpentine basis pakken hoor. Ik heb dat wel gedaan en na twee jaar alles over geschilderd -O- het wordt echt heel geel.
Was trouwens sikkens, dus een prima merk.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-20 20:48

loulou schreef:
Binnen echt geen terpentine basis pakken hoor. Ik heb dat wel gedaan en na twee jaar alles over geschilderd -O- het wordt echt heel geel.
Was trouwens sikkens, dus een prima merk.

Daar zijn de meningen dus over verdeeld.....

Als je het met waterbasis verf doet, dan is het na 2 jaar misschien niet vergeeld, maar er wel zo ver afgesleten dat je hoe dan ook weer op nieuw moet gaan schilderen.

Vlakken die je niet constant aanraakt, kunnen inderdaad prima met waterbasis verf, maar de deuren en deurposten moet je echt liever met terpetine verf doen.

In juni de sleutel van dit huis gekregen en sindsdien al zeker een pot of 20 witte action waterbasis verf opgebruikt. Maar dit huis zit dan ook vol met schrootjes, zowel overal het plafond (klote klus) als boven in de slaapkamer en overloop de gehele wanden met schrootjes dus veeeel verven hier.