Koop bloemen, geen wc papier!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sybelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 11:23

Google bloemenkweker / bloemen groothandel doet de truc. Ik ga ze maar even mailen.
En anders toch maar kijken of het via de bloemenwinkel lukt.

Marsu

Re: Koop bloemen, geen wc papier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 11:43

Voor de mensen in omgeving westland. Kijk op de facebook van fietsen voor m'n bloemen- Westland voor adressen. Er zijn veel kwekers die nu een verkoop aan de weg hebben met allerlei soorten bloemen en planten, maar ook groente en fruit ( facebook fietsen voor mijn eten).
De kwekers zitten met de handen in het haar, dus koop bloemen en planten!

Benoite

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 12:19

Oh jeeh ben ik nu heel erg als het eerste wat ik denk is :prima die (in mijn geval) westlanders kunnen best wat geld missen. Er zijn mensen die de steun harder nodig hebben?

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 12:25

Heb gekeken via Google maar kan weinig vinden in de omgeving van Westerwolde. Als iemand iets weet hoor ik het graag. Heb nu maar 6 bossen narcissen bij de Aldi meegenomen voor 50 cent per bos.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 12:27

Van de week een bos rozen bij de plaatselijke rozenkweker gehaald, maar denk wel dat dat 1 van de laatste keren was. Voor €13 20 rozen word mij echt iets te duur!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 12:28

Benoite schreef:
Oh jeeh ben ik nu heel erg als het eerste wat ik denk is :prima die (in mijn geval) westlanders kunnen best wat geld missen. Er zijn mensen die de steun harder nodig hebben?

Het is niet erg aardig nee :n die mensen werken ook keihard voor hun geld hoor

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 12:31

Hier aan de rand van de bollenstreek doen een hoop kwekers oproepen op facebook. Ik heb al 150 prachtige ranonkels opgehaald voor €15. Zijn per 50 gebundeld (5x10) en heb twee bundels cadeau gedaan aan onze ouders. Wij blij met prachtige bloemen in huis en de kweker blij met toch nog een centje voor bloemen die anders vernietigd worden.

Ik snap overigens best de overweging dat mensen geen bloemen kopen vanwege het milieu, maar toch word ik er zelf altijd wel heel blij en vrolijk van. :)

@Benoite: uhm.. tsja.. Echt een vriendelijke gedachte is dat niet nee, al snap ik je gedachtegang dat andere mensen steun verdienen zeker ook. Ik denk dat het voor iedereen geldt; ben een beetje verdraagzamer en meer solidair naar elkaar.

diesuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 12:31

ik ben gek op bloemen, maar koop het te weinig omdat ik daar het geld niet voor heb (niet voor over heb, andere dingen zijn belangrijker) maar zou nu toch heel blij worden van een leuke bos op tafel. Helaas heb ik nog geen goedkopere bloemen gevonden, wat ik zie is gewoon de normale prijs helaas.
En ik ga er niet een uurtje voor omrijden :)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 12:48

Dacht voor de hele flat bosje rozen te halen bij kweker, goedkoopste was 7.95 en dan keer 20 nee toch maar niet

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 12:51

Blinnii schreef:
Hier aan de rand van de bollenstreek doen een hoop kwekers oproepen op facebook. Ik heb al 150 prachtige ranonkels opgehaald voor €15. Zijn per 50 gebundeld (5x10) en heb twee bundels cadeau gedaan aan onze ouders. Wij blij met prachtige bloemen in huis en de kweker blij met toch nog een centje voor bloemen die anders vernietigd worden.

Ben dol op ranonkels! Heb je een adresje voor me?

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 13:05

Leuk idee!!

Hier zijn bloemen helaas nooit een optie ivm een plant etende kat.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-20 13:07

ryukapple schreef:
Leuk idee!!

Omg waarom doen ze dit?! Mijn kat is dol op bloemen. Ze eet ze alleen snachts als wij slapen dus we sluiten haar buiten. :')

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 13:10

Caira schreef:
Cayenne schreef:
Alleen gaat je achterwerk afvegen met bloemen nog best lastig!

Nou dat dus, inmiddels zou ik toch wel blij worden van een pakje wc papier, het begint nu spannend te worden hier. Washandjes is leuk voor onszelf, maar staat zo gek voor pensionklanten :')
plukje stro +:)+

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 13:11

Topbloemen rekent op het moment geen bezorgkosten, mijn zus die ondanks haar jonge leeftijd in een risicogroep valt krijgt als het goed is vandaag een bos van mij. Om d'r even bezig te houden heb ik mijn naam er niet bijgedaan, kijken hoe lang het duurt voor ze me als schuldige aanwijst. :+

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 13:13

ryukapple schreef:
Leuk idee!!

Die van ons eet cadeaulintjes en plastic tassen (kauwt ze op). Ook best een vreemde gewaarwording.. 8)7

Adresjes:
- kwekers in Katwijk
- kwekers in Valkenburg

Heb echt al genoeg oproepen voorbij zien komen en veel winkels doen ook goedkoper nu bloemen van de hand. Ik probeer momenteel echt zo veel mogelijk zelfstandigen te sponsoren, heeft ook voor hen toch een hoop impact deze crisis.

Citaat:
Topbloemen rekent op het moment geen bezorgkosten, mijn zus die ondanks haar jonge leeftijd in een risicogroep valt krijgt als het goed is vandaag een bos van mij. Om d'r even bezig te houden heb ik mijn naam er niet bijgedaan, kijken hoe lang het duurt voor ze me als schuldige aanwijst. :+

Wat een leuk idee! Laat je weten hoe snel ze je actie ontcijfert heeft?

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 13:22

Onze buurman verkoopt 50 tulpen voor 4 euro. Dus afgelopen week ook al een zooitje opgekocht en uitgedeeld.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 13:44

weet iemand een adres van een bloemenkweker in Brabant (omgeving Tilburg?)

nimbletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 13:51

Sybelle schreef:
Sting schreef:
Iemand die weet of er ergens een overzicht is van waar je zou kunnen halen? Ik woon vlakbij Eelde, de bloemenveiling, maar weet niet of daar ook ergens verkocht wordt.

Nou, dat vroeg ik me ook af. Ik wil mijn moeder wel zo’n bizar aantal sturen/contactloos laten afhalen. Maar ik vind alleen sierbloemkunst bij haar in de buurt.
Emmeloord/Lemmer

In de Noordoostpolder zitten veel tulpen kwekers. Marknesse, Kraggenburg, Ens Creil allemaal verkopen ze voor een klein prijsje nu. Ze hebben afgelopen week veel verzorgingshuizen in Flevoland tulpen gebracht

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 13:52

Benoite schreef:

Kan jij in hun portemonnee kijken dan?

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 13:52

Twee bossen bloemen gekocht op de markt.
Hier in de buurt heeft een kweker een tulpenschoofactie: 1 + 1 gratis.

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 13:58

Giolli schreef:
M_Vainqueur schreef:
Ik zou met heel veel liefde een enorme hoeveelheid tulpen kopen! Dol op tulpen en gezien ik nu vanuit huis werk kan ik ze hele dagen bekijken! Iemand een tip in (de buurt van) Utrecht? Anders ga ik langs de plaatselijke bloemenwinkel, die zullen vast ook wat steun kunnen gebruiken.

Ik denk dat ik het wel gewoon mag zeggen toch. Anders verwijder het maar weer door een mod...

Ik heb bij Bolt Amsterdam gekocht, die bezorgen gratis. 25€ voor 200 stuks maar je kunt schenken tot 40€.

Bedankt voor het delen, ik heb er zojuist ook 200 besteld. Heb jij enig idee wat de levertijd is?
Wil graag helpen, hou ontzettend van bloemen binnen en buiten. Helaas zitten de kwekers allemaal op een te lange reistijd voor mij. Dus mocht er op nog meer plekken online worden aangeboden... :D

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 13:59

ik heb Flora Holland gevraagd of ze het kabinet en iedereen die daar zich dood werkt en steun biedt, in het anders doorgedraaide bloemetje te zetten.
Maak een soort Vaticaanstad van het binnenhof, bedankt voor die Blumen: heb ik via Facebook gevraagd! Zonder dat er mensen komen kijken natuurlijk!
Zou qua publiciteit natuurlijk een enorme opsteker zijn voor de gehele sierteeltsector! Misschien kunnen jullie een beetje meehelpen om te pushen op facebook.

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 14:15

Hier in buurt mijn woonplaats in België zijn veel.kleine ondernemers de dupe ook alles naast supermarkt en bank is dicht. Ik heb besloten straks juist bij die te gaan kopen als voorbij is . En dan dit jaar zoveel mogelijk vakantie in België en Nederland te blijven houden om zo onze eigen landen te helpen.

Ik zoek nog wel bloemen en planten en haagplanten voor mijn tuin met kluiten dus niet bosjes bloemen. Als iemand die weet waar ik dat kan kopen in buurt van grensstreek Eersel doe ik het.

Groot deel van onze collega's ook naar huis gestuurd . Ik moet nog wel werken omdat om veiligheid gaat materialen die achter blijven. Grote onzekerheid bij onze mensen of ze rond kunnen komen en straks weer terug kunnen komen ook.

Sta open om kweker te helpen als ze bloem.met kluit kunnen geven dan plant, struik,boom, ik ons terrein vol. Wilde toch al eet bos voor mens en paard opkweken en struik met bloemen en bliem voor vlinders, bij enz. En rij tulpen past ook wel erg gezellig langs de slootkant van de weg.

Onze straat is vrij kaal met alleen gras in de berm gemeente mag ook nek uitsteken om dan leuke bloemen te zetten

Ik heb in totaal 2.5 hectare waar ik al veel eetbaar voor mens en dier wilde zetten. Dus mocht een kweker dit kunnen leveren en ik kan het betalen dan help ik graag steentje bij. Moet ze alleen ook allemaal zien te planten in korte tijd dan

En een paar losse bossen in huis zetten en aan mensen geven die zonder werk zitten of bij ziekenhuis hier afgeven zou ik ook doen dat ik aantal op koop. Maar weet niet direct grote bloemkwekerij in de buurt hier.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 14:22

Keet schreef:
Hahaha

Hier inmiddels weer gewoon wc papier in de winkels hoor :) net als brood, pasta, groente en vlees :)

Waardan?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier zien de winkels er nog steeds zo uit -O-
Het hamsteren stopt gewoon niet.

Voor de bloemen word hier in het dorp behoorlijk aandacht besteed, maar er zijn nog zoveel bedrijven die hun product niet kwijt raken. Behalve de supermarkten dan.

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 14:23

Oh wat erg.. zulke lege schappen! :oo Hier is dat ook echt nog een drama, grijp regelmatig mis. Bizar!