Beleggers op het forum?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MoniqueT

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 14:05

Wij beleggen fors, dus verliezen nu ook heel fors. Schrik me rot elke dag, maar na 30 jaar ervaring weet ik ook dat we nu stil moeten blijven zitten. Het is ook mijn pensioen.

We krijgen wel binnenkort een flink bedrag binnen, wellicht geschikt om heel laag in te stappen om de verliezen weer snel goed te maken. Toch slaap ik niet lekker nu hoor ...

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 14:16

Initiatieven als investeren in windmolens en zonnepanelen buiten de beurs om is inderdaad ook slim, Janneke! Zeker tijdens een crisis. Alleen is het rendement vaak wat lager inderdaad, maar nog steeds beter dan het op een spaarrekening laten staan.

Monique, ik kan me voorstellen dat je er slecht van slaapt, zeker als je er flink wat op hebt staan zal dat even slikken zijn.. Maar inderdaad, zo lang je het laat staan en het bedrijf niet failliet gaat, zullen die aandelen ook weer stijgen.

Wij hadden toen we begonnen, een aantal jaar geleden, eigenlijk het plan om elke maand 1000 tot 2000 euro erop te zetten. Maar omdat het allemaal zo hard omhoog ging hebben we uiteindelijk toch een deel niet direct belegd. Gelukkig, hopelijk kunnen we daar binnenkort weer iets mee doen.

Bambelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 14:21

Ik volg even! Ik wil ook al langer beleggen in aandelen. Geen idee waar ik moet beginnen, maar zou dat graag via een contactpersoon doen die wel weet wat hij/ zij doet er dus advies kan geven.
Moet me er echt nog beter in inlezen, ben niet zo handig in dit soort financiële zaakjes

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 14:38

Je kan heel makkelijk instappen bij Peaks bijvoorbeeld.
Als je dan ook even mijn code gebruikt dan krijgen we allebei 5 euro gratis. ;-)

Mijn code is MARIJYQPV.

Peaks gebruik ik voor het beleggen van mijn wisselgeld. Dus relatief kleine bedragen.
Via KNAB heb ik een beleggersrekening voor mijn pensioen, dus wat hogere bedragen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 14:45

Wij beleggen bij Binck, maar dat is een vrij dure bank, en daar loont het alleen als je grotere bedragen in een keer inlegt. Mijn vriend heeft hem uitgezocht, en daar zal hij vast een goede reden voor hebben haha, die zal wel weer andere voordelen hebben.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-20 14:53

Bij De Giro zijn de transactiekosten wel mooi laag als je aankoopt. Meestal tussen de 2 en 4 euro. Als iemand een account wil aanmaken wil ik best even meekijken. :D

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 14:55

Ik beleg relatief grote bedragen bij Hof Hoorneman, Robeco en ABN AMRO. Peaks heb ik er voor de leuk bij.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-20 15:08

Beleggen jullie voornamelijk in grote bedrijven of durven jullie ook wel eens wat kleinere aan? Daar zitten soms wel een paar tussen die 150% op een dag stijgen, vind ik altijd wel leuk om daar wat risico in te nemen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 15:14

Hier ook wat kleinere bedrijven, maar dan doen we wel eerst wat extra onderzoek naar zo'n bedrijf. Een kleiner bedrijf geeft meestal meer risico, dus kopen we er niet te veel van.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 15:24

Wij doen alleen aan beheerd beleggen de laatste jaren. In de wilde jaren met mijn eerste man heb ik alles voorbij zien komen, ook heel veel in opties. Vaak enorme winsten, maar ook grote risico’s.

Na zijn overlijden kalm aan geprobeerd de portefeuille zo stabiel mogelijk te houden, want die zorgt ook grotendeels voor mijn inkomen.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 15:29

lucifertje schreef:
Ik beleg relatief grote bedragen bij Hof Hoorneman, Robeco en ABN AMRO. Peaks heb ik er voor de leuk bij.

Ha leuk! Ik heb de app voor Hof Hoorneman gebouwd!

Whupp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 15:45

Hier gaat het via de ING, maar grotere bedragen gaan ook voornamelijk in fondsen zitten die beheerd worden. Ben nog wel aan het overwegen om iets als Peaks erbij te nemen voor de leuk.

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 15:49

Ik wil ook gaan beginnen! Zou graag eigenlijk deze tijd iets inleggen en hopen dat het dan als deze crisis voorbij is mooi weer omhoog gaat. Shell lijkt goed om mee te beginnen dus?

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 15:57

Badeendje schreef:
Via welke broker beleggen jullie? Ik lees al Peaks, de giro, ING, wat maakt dat je voor die partij kiest?

Ik zit bij Peaks. Niet de meest voordelige maar wel laagdrempelig en vond het een leuk concept.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 16:38

Whupp schreef:
Hier gaat het via de ING, maar grotere bedragen gaan ook voornamelijk in fondsen zitten die beheerd worden. Ben nog wel aan het overwegen om iets als Peaks erbij te nemen voor de leuk.

Mijn code op Peaks is MARIJYQPV.
Krijgen we beide 5 euro gratis :j

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 17:20

Ik ben beleggingsadviseur :D
Uiteraard beleg ik ook voor mezelf. Het is koopjestijd nu!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 17:28

sevke schreef:

Toch vind ik dat altijd eng ...

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 17:30

MoniqueT schreef:
sevke schreef:

Toch vind ik dat altijd eng ...

Ach, uiteindelijk komt alles weer in de plus denk ik altijd. Beleggen doe je daarom ook altijd voor de lange termijn, en niet met geld wat je "nodig" hebt.

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 17:46

Ik beleg bij de ING.
Je hebt de gewone ING app.
En een aparte app voor beleggen.
Dat werkt best wel goed.
Ik kan direct het rendement zien.
(Ik sta voor dit jaar op min 10% )

En ik heb vandaag nog een beetje bij gekocht.
ASML
Microsoft
Apple
Jd.com

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 17:49

Ik ben fanatieke belegger maar ik weet niet of ik er nog blij mee ben.
Vet in rood

Mijn paradepaardjes ASML en ASMI heb ik verkocht begin Corona virus, ging zo hard naar beneden.
Beide met winst 1100€ en 200€ Echter had ik eerst op ASML bijna 3000€ winst en maar 1100€ aan overgehouden
Shell teru gekocht maar die staat duizendje of 3 in de min
Laatst bijgewerkt door tita op 18-03-20 17:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 17:55

Ik beleg ook hier en daar, maar dan via een fonds. Kijken jullie met beleggen alleen naar wat het meeste oplevert of zijn er hier ook mensen die perse alleen in duurzame initiatieven willen beleggen bijvoorbeeld?

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 17:56

tita schreef:
Vet in rood

Mijn paradepaardjes ASML en ASMI heb ik verkocht begin Corona virus, ging zo hard naar beneden.
Beide met winst 1100€ en 200€ Echter had ik eerst op ASML bijna 3000€ winst en maar 1100€ aan overgehouden

Waarom niet gewacht tot de corona gekte weer voorbij is?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 18:01

Lau07 schreef:
Ik beleg ook hier en daar, maar dan via een fonds. Kijken jullie met beleggen alleen naar wat het meeste oplevert of zijn er hier ook mensen die perse alleen in duurzame initiatieven willen beleggen bijvoorbeeld?

Ik maak onderscheid in dividend en de toppers en dan heb ik nog paar aandelen waarvan het geld kwijt mag...gokjes zeg maar

Mijn gokjes zijn Procus novacyt....Pharming -O-

Mijn aandelen voor dividend zijn acomo, DSM Shell en nog paar
Deze aandelen hou ik ook aan voor pensioen

Dan heb ik nog portefeuille met zoveel verlies die kan ik niet meer verkopen en verwacht van 1 aandeel niks
AMG,Aperam, en nog wat

En dan heb ik op het oog voor het snelle geld, ASMI,ASML, Galapagos
Die ga ik dadelijk weer kopen...tot Corona weg is en de Shell mijn gemiddeld is nog 24€ per aandeel das veel te hoog maar ik kocht ze ooit in hun top 29€ per aandeel vet in de min

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 18:01

Matheno schreef:
tita schreef:
Vet in rood

Waarom niet gewacht tot de corona gekte weer voorbij is?

Hoe bedoel je dat

Als ik had gewacht met verkopen was ik mijn winsten kwijt geweest
ASMI kocht ik ooit voor 46€ verkocht ergens tegen de 100 en is vandaag 62.....blij dat ik uitgestapt ben

Lees net dat ze Shell aan beschermen zijn voor minimaal maand short-Shell is verboden en wellicht gaan ze het uitbreiden naar 3 maanden....
Verwacht dat ie na weekend omhoog gaat

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 18:24

8nnemiek schreef:
Initiatieven als investeren in windmolens en zonnepanelen buiten de beurs om is inderdaad ook slim, Janneke! Zeker tijdens een crisis. Alleen is het rendement vaak wat lager inderdaad, maar nog steeds beter dan het op een spaarrekening laten staan.

...ach, ik denk vooral dat ik meer krijg dan financiële winst alleen.
Ik slaap rustig in de verschillende crises s - en ik draag bij aan goede oplossingen.

(Itt beleggen in de 'carbon bubble' van Shell en consorten. Ze zorgen voor narigheid en vinden dat ze rijk zijn 'omdat er nog olie in de grond zit' = 'bubbel'. Aangezien de olie daar moet blijven drijgt die bubbel nog te klappen ook...)