prulletje schreef:Ik sluit me hier even aan. Mijn vriend en ik wonen beide in een andere stad in Duitsland, en vriend zit op dit moment nog aan de andere kant van de wereld voor vakantie. Hij probeert zijn terugvlucht nu te vervroegen. Op het moment dat er een lockdown komt zal ik moeten kiezen tussen alleen thuis blijven of nog snel de grens over proberen te steken naar familie in Nederland. Vriend is dat geval bij familie hard nodig, dus samen zijn is dan geen optie.
Mijn angst is nu vooral dat er een lockdown wordt uitgesproken voordat hij weer thuis is, dan zou er bovenop de weken die we elkaar nu al niet hebben gezien nog een hele poos kunnen komen.
Karlijn, wat een rotsituatie! Ik hoop dat het allemaal opgelost wordt.
Ik hoop dat je vriend op tijd terug kan komen. Het is allemaal zo stressvol. Ik heb ook de calculaties gemaakt adhv de statistieken van het RIVM op dit moment en dan stevenen we (in NL) ook heel hard af op een lockdown. Wat eruit kwam was dat eigenlijk wanneer wij effecten (mogelijk) van de laatste maatregelen gaan zien, wij wss zitten we aan de max IC capaciteit mbt aantal totaal besmette corona patiënten tov aantal ernstig zieken, maar ik hoop dat mijn berekening dan niet klopt
Ik ga morgen mijn nieuwe werk eens mailen of ze mij van een attestation kunnen gaan voorzien zodat ik iig de grens van Zwitserland kan oversteken.