LAT-relatie en corona

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 11:02

Geen LAT-relatie, maar woon in Engeland samen met mijn Britse vriend en ons 5 weken oude zoontje.

Mijn ouders hebben mijn zoontje gelukkig al ontmoet in de eerste week, maar mijn zus kon niet over komen ivm het feit dat zij zelf een tweeling heeft gehad begin januari..
Mijn familie in Nederland moet dus nog een flinke tijd wachten voor ze mijn zoontje kunnen ontmoeten en ik moet wachten tot ik mijn nieuwe neefje en nichtje weer kan zien ;(

ikkedus

Re: LAT-relatie en corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 11:22

Hier ook een LAT-relatie. Partner woont in Brabant en ik reis met het OV.
We hebben elkaar dit weekend nog gezien. Die kans hebben we gepakt. Ik ga de komende weken niet haar kant op ivm mijn werk in het onderwijs en omdat ik met OV moet.
Zij zou evt wel nog naar mij kunnen met de auto, maar ik denk dat we dat beter nu even kunnen laten voor een week of 7-8 oid. We kunnen bellen en FaceTime. We kijken telefonisch samen gezellig een serietje. Niet ideaal, maar goed te doen.

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 16:27

Mijn vriend woont ook een eindje verder, en hebben elkaar gelukkig nog afgelopen weekend kunnen zien. Ben bang dat dat voorlopig het laatste weekend was. Hoop natuurlijk van niet maar is gewoon elke keer kijken hoe en wat.
Max dat we elkaar niet hebben gezien is 16 dagen dus dit word wel even wennen dan.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 17:50

_Femkeeex schreef:
Hoe gaan jullie ermee om? Wat voor gevolgen heeft dit voor jullie relatie? Nemen jullie het risico om toch te gaan reizen, om elkaar te zien, ondanks dat het niet heel verstandig is om nu te reizen? Het risico dat een land opslot kan gaan komt er natuurlijk ook bij.

Niet helemaal dezelfde situatie als een relatie, maar ik (Belgische) kan nu niet naar mijn familie, en andersom. Nu met de lockdown daar is het de bedoeling dat je enkel reist indien noodzakelijk. Dat is in mijn geval niet aan de orde. Ik begrijp dat het lastig is, maar dat is het nu natuurlijk voor iedereen.

Ik ben blij met alle moderne communicatiemogelijkheden. Toen ik net in Nederland woonde (in de jaren negentig, oma vertelt) wilde KPN me geen telefoonaansluiting geven en moest ik telkens naar een telefooncel om familie en vrienden te bellen :j

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 18:55

Ik merk dat het veel stress en verdriet oplevert. Zodra ik alles hier afgerond heb (huis opgeleverd, etc) ga ik zeker het risico nemen om te reizen, met risico dat ik moet omdraaien en/of ergens vast kom te zitten.

Heel simpel: ik heb straks geen baan en geen woning meer. Dus het is niet meer of minder risico voor mij, maar noodzaak.

Zolang ik maar geen +2 weken vast kom te zitten want dan vervallen de kentekenplaten ed van mijn auto haha!

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-20 22:10

Iedereen heel veel sterkte en moed toegewenst :(:) Het is nu even k*t , maar het zal vast ook wel geen jaren duren.

Karlijnxxx: Jij zit wel echt in een heel moeilijke situatie! :(:) Met een speciale reden mag je toch wel nog reizen? Valt jou situatie dan niet onder 'speciale redenen'?

Ik heb zelf de beslissing gemaakt om komende tijd niet naar België te gaan. Als ik al hoor dat je een waarschuwing van de politie krijgt als je op bezoek gaat bij je zoon, denk ik dat ik voor nu beter in Nederland kan blijven :=

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 22:37

_Femkeeex schreef:
Iedereen heel veel sterkte en moed toegewenst :(:) Het is nu even k*t , maar het zal vast ook wel geen jaren duren.

Karlijnxxx: Jij zit wel echt in een heel moeilijke situatie! :(:) Met een speciale reden mag je toch wel nog reizen? Valt jou situatie dan niet onder 'speciale redenen'?

Ik heb zelf de beslissing gemaakt om komende tijd niet naar België te gaan. Als ik al hoor dat je een waarschuwing van de politie krijgt als je op bezoek gaat bij je zoon, denk ik dat ik voor nu beter in Nederland kan blijven :=

Jij ook heel veel sterkte Femke! Ik lees inderdaad net over de lockdown in België. Kan je de grens nog oversteken of naar je werk? Ik moet namelijk nog mijn laptop en materialen inleveren op mijn werk in België eind van de maand :') In het ergste geval hou ik het bij mij tot ik het eens kan gaan inleveren over een jaar of 3 ofzo als ik een keertje terug kom.

Dankje! Ja, met een zakelijke reden mag je nog reizen. Ik probeer alle documentatie bij elkaar te krijgen om mij op afstand te mogen inschrijven bij de gemeente waar ik ga wonen. En anders maar achterin een vrachtwagen de grens over 8)7

Ik lees net ook dat de NL grens op slot gaat voor iedereen van buiten EU-lidstaten, Schengenlanden of het VK. Het gaat gelden voor minimaal 30 dagen.
Laatst bijgewerkt door Karlijnxxx op 18-03-20 23:00, in het totaal 1 keer bewerkt

prulletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 22:55

Ik sluit me hier even aan. Mijn vriend en ik wonen beide in een andere stad in Duitsland, en vriend zit op dit moment nog aan de andere kant van de wereld voor vakantie. Hij probeert zijn terugvlucht nu te vervroegen. Op het moment dat er een lockdown komt zal ik moeten kiezen tussen alleen thuis blijven of nog snel de grens over proberen te steken naar familie in Nederland. Vriend is dat geval bij familie hard nodig, dus samen zijn is dan geen optie.
Mijn angst is nu vooral dat er een lockdown wordt uitgesproken voordat hij weer thuis is, dan zou er bovenop de weken die we elkaar nu al niet hebben gezien nog een hele poos kunnen komen.

Karlijn, wat een rotsituatie! Ik hoop dat het allemaal opgelost wordt.

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 23:28

Karlijnxxx schreef:
Ik lees net ook dat de NL grens op slot gaat voor iedereen van buiten EU-lidstaten, Schengenlanden of het VK. Het gaat gelden voor minimaal 30 dagen.

Heb je hier een linkje van? Kan t niet vinden op google..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 23:33

ImkeTarek schreef:
Geen LAT-relatie, maar woon in Engeland samen met mijn Britse vriend en ons 5 weken oude zoontje.

Mijn ouders hebben mijn zoontje gelukkig al ontmoet in de eerste week, maar mijn zus kon niet over komen ivm het feit dat zij zelf een tweeling heeft gehad begin januari..
Mijn familie in Nederland moet dus nog een flinke tijd wachten voor ze mijn zoontje kunnen ontmoeten en ik moet wachten tot ik mijn nieuwe neefje en nichtje weer kan zien ;(

Hele dikke knuffel voor jullie! Ik heb zelf geen relatie maar broer + schoonzus en hun dochter van een jaar ook in Engeland zitten. Zou over drie weken gaan, maar dat gaat dus niet. Vind het echt vreselijk! Sterkte allemaal!

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 23:35

Hier vriendlief ook al 2,5 week niet gezien . Hij Is al ruim 1,5 week niet fit. Lijkt geen Corona maar gewoon Ordinaire griep .
Maar toch ik neem het risico niet werk in een ziekenhuis en wil echt niet op mijn geweten hebben dat ik mensen aan steek.
En mijn vader zit ook in de risico groep dus hoe vervelend ook nee even niet .
We halen het wel weer in

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 00:00

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 00:04

prulletje schreef:
Ik sluit me hier even aan. Mijn vriend en ik wonen beide in een andere stad in Duitsland, en vriend zit op dit moment nog aan de andere kant van de wereld voor vakantie. Hij probeert zijn terugvlucht nu te vervroegen. Op het moment dat er een lockdown komt zal ik moeten kiezen tussen alleen thuis blijven of nog snel de grens over proberen te steken naar familie in Nederland. Vriend is dat geval bij familie hard nodig, dus samen zijn is dan geen optie.
Mijn angst is nu vooral dat er een lockdown wordt uitgesproken voordat hij weer thuis is, dan zou er bovenop de weken die we elkaar nu al niet hebben gezien nog een hele poos kunnen komen.

Karlijn, wat een rotsituatie! Ik hoop dat het allemaal opgelost wordt.

Ik hoop dat je vriend op tijd terug kan komen. Het is allemaal zo stressvol. Ik heb ook de calculaties gemaakt adhv de statistieken van het RIVM op dit moment en dan stevenen we (in NL) ook heel hard af op een lockdown. Wat eruit kwam was dat eigenlijk wanneer wij effecten (mogelijk) van de laatste maatregelen gaan zien, wij wss zitten we aan de max IC capaciteit mbt aantal totaal besmette corona patiënten tov aantal ernstig zieken, maar ik hoop dat mijn berekening dan niet klopt ;(
Ik ga morgen mijn nieuwe werk eens mailen of ze mij van een attestation kunnen gaan voorzien zodat ik iig de grens van Zwitserland kan oversteken.

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 00:10

_Lina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 01:22

Hoi allemaal, ik kom me ook melden. Blij dat ik dit topic met lotgenoten gevonden heb.

Ik woon zelf in België, ben ook Belg van nationaliteit. En mijn vriend is Nederlands, hij woont vlak over de grens.
Vorig weekend hebben we elkaar voor het laatst gezien.
We hadden het plan oorspronkelijk vandaag af te spreken, maar hebben dan uiteindelijk maar beslist dit niet te doen.
Hier in België worden alle verplaatsingen gecontroleerd en mag je je niet verplaatsen als het niet essentieel is.
En natuurlijk valt een auto met Nederlandse nummerplaat hier dan meteen op...
2 weken kan ik nog wel ‘aan’ om elkaar niet te zien. Maar als je alles mag geloven wat er gezegd wordt, zal dit naar mijn gevoel veel langer duren. Hier kijk ik ontzettend hard tegenaan. Vooral omdat je niet kan aftellen...
Maar goed het belangrijkste is natuurlijk, dat iedereen gezond blijft. Al vind ik dit ook wel heel erg lastig...

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 02:29

Wil jullie een hart onder de riem steken.
Hier het geluk dat mijn vriend eind december voor 3 maanden vanuit Roemenie hier naartoe is gekomen.
Vorige week twijfel of die eerder terug zou gaan maar risico van ziek worden tijdens vlucht en dat hij heel lastig 14 dagen isolatie daar kon doen (om zeker te weten dat hij niet ziek is) besloten hier te blijven.
Geplande terugvlucht van 5 april laten staan en we zien wel. Voor hem lastig want hij wil hier zijn bij mij maar ook zijn familie daar.
Vindt het voor hem vervelend maar voor mezelf wel blij dat ik hier niet alleen zit.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 04:28

Geen LAT hier, want ik woon met m'n vriend.. maar wel familie bezoeken aangezien ik in Australie woon.

Maar had wel tickets geboekt om naar Nederland te komen voor het eerst in bijna 3 jaar, maar Australie heeft nu een 6 maanden ban op international travel staan.. Dus kan familie nog even niet zien.
Ik val net met een paar dagen buiten de 6 maanden.. maar aangezien ik geen permanent resident ben is er ook geen guarantee dat ze me terug het land in laten (mocht het vliegen dan weer open zijn.)

Mijn vriend zou volgende maand naar familie gaan in NZ.. ook dat is nu geannuleerd. Zijn moeder zit in een verzorgtehuis met Alzheimer, dus dat is niet fijn.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 08:16

Sterkte voor de verplicht op afstand blijvers. :(:)

Hier juist omgekeerd, normaal op afstand bewust omdat we beiden erg behoefte hebben aan privacy. En nu doordat we beiden ziek zijn en gv bij mij ziek werd. Kon hij niet meer naar huis. En zitten we nu in quarantaine in mijn huis. Dat bestaat uit woonkamer, slaapkamer beneden dus niet veel vliegruimte. :+ Dat vergt wat aanpassingen van beide kanten. :') maar voor nu gaat dat gelukkig nog goed.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 11:55

Nogmaals; bekijk het eens anders.

Verreweg de meesten met het virus hebben nauwelijks tot geen symptomen maar ZE ZIJN WEL BESMETTELIJK!
Zelfs degenen waar je niet van houd, onbekenden, wil je niet besmetten.

´Redt levens; blijf thuis´ is een overheidscampagne op tv hier.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-20 12:02

@Huertecilla : dat is waar. Alleen brengt het heel veel zorgen, frustraties en angst met zich mee. Koppels die nooit lang zonder elkaar zijn geweest en dan nu ineens voor misschien wel enkele maanden (in het ergste geval) uit elkaar worden gerukt , zullen het toch wel zwaar te voortduren krijgen.

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 12:09

Zullen we het ontopic houden om elkaar te steunen en van bv (reis)informatie te voorzien wanneer de regels versoepeld worden?

Mijn vriend is erg praktisch en wilt enkel bellen om belangrijke zaken te bespreken momenteel. Iemand een goed idee om hem een beetje te ontdooien? Hoe spenderen jullie nu ‘tijd’ met je vriend/in/partner op afstand?

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 12:14

Hier twijfel, vriend woont in de provincie Drenthe en ik in Utrecht. We zien elkaar normaal altijd in het weekend. Uiteraard zitten we dan dichterbij elkaar dan 1,5 meter :') net als veel stellen die bij elkaar wonen natuurlijk. Wat is dan handig? Elkaar weken niet zien of gewoon naar elkaar toe gaan? Overigens heb ik nu alleen contact met m'n ouders en werk ik thuis. Ik ga alleen naar buiten voor boodschappen en paard en hou dan afstand van andere mensen.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-20 12:16

Karlijnxxx schreef:
Zullen we het ontopic houden om elkaar te steunen en van bv (reis)informatie te voorzien wanneer de regels versoepeld worden?

Mijn vriend is erg praktisch en wilt enkel bellen om belangrijke zaken te bespreken momenteel. Iemand een goed idee om hem een beetje te ontdooien? Hoe spenderen jullie nu ‘tijd’ met je vriend/in/partner op afstand?

Mijn vriend is juist het tegenovergestelde. Die zou 24 uur per dag willen bellen :') Er zijn in de play store spelletjes te vinden die je samen kunt spelen en terwijl skypen of je kunt een filmpje/film kijken , terwijl skypen en dan samen commentaar geven. Ik merk dat als we alleen maar praten het toch snel stil valt aangezien er niet veel over te praten is als je alleen maar binnen zit enja ik wil ook niet elke minuut over het virus praten. Opzich niks mis mee, maar ik merk dat het heel erg helpt om samen iets leuks te doen ipv het te houden op simpele korte telefoongesprekken.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 12:18

Huertecilla schreef:
Nogmaals; bekijk het eens anders.

Verreweg de meesten met het virus hebben nauwelijks tot geen symptomen maar ZE ZIJN WEL BESMETTELIJK!
Zelfs degenen waar je niet van houd, onbekenden, wil je niet besmetten.

´Redt levens; blijf thuis´ is een overheidscampagne op tv hier.

Tuurlijk heb je daar gelijk in, maar dat maakt de situatie niet vervelender of moeilijker. Als je al een LATrelatie hebt waarbij je elkaar alleen in bijv het weekend ziet, is het lastig om elkaar de komende tijd niet te zien. En dat kan lang duren. Het is wel een moeilijke periode.

Wij kunnen ook niet naar elkaar toe, de vrouw van een collega van vriendlief heeft waarschijnlijk misschien corona. Ik waag het er niet meer op, maar anders had ik er toch nog op gegokt.

Karlijn, Wij bellen sws altijd al veel. 3x per dag sowieso. Daarnaast zijn we beide gamers dus we gamen ook vaak. Dit kan gelukkig wel allemaal op afstand.
Misschien moet je hem ook even de tijd geven

Em_ schreef:
Hier twijfel, vriend woont in de provincie Drenthe en ik in Utrecht. We zien elkaar normaal altijd in het weekend. Uiteraard zitten we dan dichterbij elkaar dan 1,5 meter :') net als veel stellen die bij elkaar wonen natuurlijk. Wat is dan handig? Elkaar weken niet zien of gewoon naar elkaar toe gaan? Overigens heb ik nu alleen contact met m'n ouders en werk ik thuis. Ik ga alleen naar buiten voor boodschappen en paard en hou dan afstand van andere mensen.

Als je een auto hebt, niemand in het huis verkouden/hoesten/koorts enz heeft zou ik het er op durven wagen. Ik zou wel extra kleren meenemen

TamaraFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 12:22

Ik vind het ook erg lastig!
Ik woon in Zaanstad boven Amsterdam en mijn vriend in Veghel Brabant.
Laten daar nou net de meeste besmettingen zijn...
Ik woon met mijn vader van 69 en hij woont met zijn ouders en zijn moeder haar gezondheid is niet zo goed.
Verder werk ik gewoon en ga ik naar mijn paard. Ik heb niet super close contact met klanten en het is rustig.
Hij werkt sinds maandag thuis. Zijn broertje is vandaag weer naar het werk gegaan.
Ik heb geen klachten en mijn vriend af en aan wat verkouden en hoesten.

Afspreken of niet afspreken???