Hoe streng zijn jullie met corona

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 00:32

Ik werk in de spoedzorg, dus ik ga naar m'n werk, naar verdachte patiënten (in complete outfit dus masker, schort, bril handschoenen en bij patiënten zonder verdenking toch ook met kap en handschoenen.
Verder zo min mogelijk contacten, ga wel wandelen of een stuk fietsen maar niet op bezoek ofzo.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 00:43

noox schreef:
Ik zit zelf nu gewoon thuis vanwege studie die niet doorgaat, maar vriendinnen vragen om af te spreken en ik vind t maar lastig. Ene kant denk ik ja, zolang je geen symptomen hebt is het goed, houden we gewoon wat afstand. Andere kant denk ik ja ff 3 weken alleen mn vriend zien en verder niemand is best prima te doen.

Ik wilde ook bijv al heel lang met een vriendin paardjes huren voor een buitenrit, dat zou nu mooi kunnen. Ze wilde ook gezellig mee naar mijn bijrijdpaard, die staat op een boerderij waar weinig mensen komen. Beter van niet? Ik vind het heel moeilijk. Ze is vrij van klachten.

Als het goed is zijn manege s dicht. Dus er valt niks te huren. Ik heb ook een kleine pensionstalling maar zou het niet waarderen als klanten nu met vreemden komen afzetten. Het is maar voor een paar weken he.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 00:44

Paloedie schreef:
Vrij streng. Ik zag al weinig mensen omdat ik even in een flinke dip van mijn burnout zit. Ik heb afgelopen week nog wel een paar mensen gezien, maar afgezien van m'n date geen fysiek contact. Zou even langs oma, maar gezien keelpijn afgezegd. Ik paste op het huisje van een vriendin, maar heb gezorgd dat ik een uur voordat zij thuis kwam weg was, voor weggaan alles schoongemaakt. Nu weer thuis en alles even laten bezinken.

Morgen wordt ik 30 en gezien mijn huidige situatie vond ik dat al behoorlijk dubbel en nu zit ik ook nog alleen. Visite afgezegd, ouders afgezegd (al zal ik wel voor ze open doen als ze toch voor de deur staan), feestje komend weekeind ook afgezegd. Ik kon me al nooit voorstellen dat ik 30 zou worden, maar deze voorstelling had ik me er in ieder geval niet van gemaakt haha.

Ik ben overigens absoluut niet bang om zelf ziek te worden, dus als iemand willens en wetens langs wil komen: best. Maar de kring die ik evt kan besmetten wil ik zo klein mogelijk houden.

Ik wens je ondanks alles toch een fijne verjaardag morgen!

Anoniem

Re: Hoe streng zijn jullie met corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 00:46

Ik werk als accountmanager en nu vanuit huis. Ik ga wel naar de supermarkt. Ik ga wel naar stal, en zie die meiden die ik daar ook zie wel buitenom stal ook (bij hun thuis). Continue contact met dus dezelfde mensen. Ik ga niet langs bij mijn oma ivm risicogroep.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 00:47

Ik probeer onnodige locaties te vermijden e.d. maar ik werk in een kledingzaak en we worden nog steeds geacht om te openen terwijl ik echt zoiets heb van: sluit de boel man.. We draaien zeker de helft minder omzet dan normaal en moeten daarom ook werktijdverkorting aanvragen, maar ondertussen moet vrijwel iedereen met het OV komen en komen er nog steeds klanten binnen waarmee je in contact komt.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 00:49

Ik doe gewoon precies hetzelfde als normaal.

Woon vrij afgelegen, dus heb buiten werktijd en mijn man om niet echt veel sociaal contact doordeweeks, en op kantoor werken we met een man of 5. Sowieso wil ik me niet echt te druk maken om zulke dingen. Stress en angst is slecht voor je weerstand. ;-)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 00:51

Matheno schreef:
Ik doe gewoon precies hetzelfde als normaal.

Woon vrij afgelegen, dus heb buiten werktijd en mijn man om niet echt veel sociaal contact doordeweeks, en op kantoor werken we met een man of 5. Sowieso wil ik me niet echt te druk maken om zulke dingen. Stress en angst is slecht voor je weerstand. ;-)

Ik doe het ook niet voor mezelf, maar voor anderen. Voor mezelf ben ik niet zo bang maar ik zie wel de ernst van de situatie. Het is even naar, maar 'for the greater good'.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 00:53

Aangezien ik een baan heb waar ik met zeer veel mensen in contact kom, heb ik besloten om daarbuiten de contacten tot een minimum te beperken. Paardrijden/thuis, dat wordt het wel zo een beetje komende weken.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 00:59

Hier ook strikt, zo strikt als mogelijk is voor ons. Dat zou de instelling van iedereen moeten zijn.

Ons kind blijft thuis hadden we al besloten, dat moet nu gelukkig ook.
Mijn man werkt voorlopig vanuit huis, hij moet 1 dag per week naar kantoor. Waar dan maar 3 personen tegelijkertijd zullen zijn, de rest werkt vanuit huis.
Alleen voor hoognodige boodschappen gaan we de deur uit en zeker niet elke dag. We hebben een voorraadje.
De rest van de tijd blijven we in huis en in de tuin.
We ontvangen geen gasten meer.

Je zou er claustrofobisch van worden. Ik zie er ook zeker tegenop.
Vooral voor mijn 7 jarige vind ik het een hele opgave, ze is enig kind.

Ik zou in Nederland graag net zulke uitgestorven straten zien als in Italië en Spanje. Alleen zo heeft de enig mogelijke aanpak kans van slagen, duurt de crisis zo kort mogelijk en kost die zo weinig mogelijk slachtoffers. Als dat geen redenen zijn om je er ook volledig voor in te zetten, dan weet ik het gewoon niet meer.

Het zou vreselijk zijn als over een tijdje alle inspanningen niet voldoende blijken te zijn geweest. Mede met dank aan die groep die het allemaal niet zo nauw wenste te nemen en niet te overtuigen was.

Te goed kun je het nu niet doen. Niet goed genoeg wel. Iedereen moet 1 doel voor ogen hebben en zich daaraan onderwerpen. Zo goed als mogelijk in zijn/haar situatie.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 00:59

Tot en met gisteren niet zo heel streng. Maar vanaf vandaag alleen vriend, hond en stalgenoten die ik toevallig tegen kom.
Ik werk sinds vrijdag vanuit huis.

Boodschappen ga ik wel doen zolang ik geen klachten heb.

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 01:09

Mijn werk is dicht, heb een bijrijdpaard die bij iemand aan huis staat, maar ik moet nog even overleggen/nadenken hoe en of ik dat wil doen. Verder, de honden moeten naar het bos, waar het vandaag echt stikte van de mensen, dus we gaan nu maar fietsen := Ik loop ontzettend achter met school, dus daar heb ik nu wel mooi tijd voor :')

Mijn moeder werkt in de thuiszorg en omdat ik nog thuis woon wil ik geen onnodig risico lopen. Die paar weken isolatie maken me niks uit als ik daarmee kan voorkomen dat ik indirect ouderen in gevaar breng. Als ik sociaal contact nodig heb, dan bel/app ik gewoon. Qua boodschappen, tja die moeten wel gedaan worden, maar ik let wel extra op hygiëne en zo.

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 01:10

Een vriendin van mij werkt in het ziekenhuis waar plotseling een aantal medewerkers positief testten op corona. Ik had haar nog gezien vlak voordat dat duidelijk werd en die dag kwam ze uit haar werk. Toen deden we nog wat lacherig en dus gewoon elkaar aangeraakt en eten van elkaar gegeten etc. Dus uit voorzorg kies ik er nu heel bewust voor om alleen haar en m'n beste vriend te zien buiten de mensen om die ik niet kan ontwijken. Die beste vriend gaat ook veel met haar om dus dat zit wel snor.

Een van de mensen die ik niet kan ontwijken is mijn huisgenoot, ook een vriendin, met haar zit ik ook in een vriendengroep die nog wel bij elkaar komt. En bij hun geldt als ik het heb krijgen zij het via mijn huisgenoot ook sowieso. Zolang ik niet ziek ben en ze bij ons thuis zijn ga ik er op gepaste afstand wel bij zitten, maar ik ga niet voor hen de deur uit. Met name omdat een aantal van die groep het allemaal niet heel serieus nemen, dus dan vind ik het fijner om wat meer afstand te houden.

Verder moet ik naar m'n paard, want die staat op een doe het zelf stal. Ik ben van plan om zoveel mogelijk sochtends te gaan, dan is het hopelijk nog enigszins rustig daar. En ik praat daar altijd toch alleen maar vanaf een afstandje met mensen, dus dat zit wel oké.

Het is echt apart om te zien hoe groot je bereik dan is in zo'n geval. Zonder maatregelen zou ik met minimaal 80 mensen per week contact hebben en dan tel ik medereizigers, klanten, medekerkgangers en random voorbijgangers niet mee.

Met de maatregelen die ik nu neem zijn er minimaal 11 mensen die ik via de mensen die ik zie kan besmetten, mede doordat er een aantal een groot gezin hebben. Maar goed dan ga ik er wel vanuit dat je zonder symptomen en via voorwerpen mensen kan besmetten, iets waar geen duidelijkheid over is. Niemand van deze mensen is overigens van een risicogroep of in contact met risicogroepmensen op die ene vriendin die in het ziekenhuis werkt na.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 01:13

Ik werk in de ouderenzorg, ik moet dus wel werken en daarbuiten zorg ik dat mijn contacten minimaal zijn.ga wel naar mijn paarden maar die staan bij mn vader aan huis (bij wie ik nu niet binnen kom, ik ben getrouwd dus met mijn partner heb ik wel gewoon normaal contact. We gaan naar de supermarkt indien we boodschappen moeten hebben (niet hamsteren).

Moet wel zeggen dat ik er pas vanaf vandaag meer op ben gaan letten.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 01:18

Mijn dochter speelde donderdag met een vriendje dat inmiddels in thuisquarantaine zit.
Hij werd die donderdagavond ziek en kreeg koorts. Vandaag was het zo erg dat hij naar de spoedpost moest. Of hij corona heeft, is niet bekend. Hij wordt niet getest omdat hij niet tot een risicogroep behoort.

Maar je schrikt wel als je hem op de foto in het ziekenhuis met een mondkapje op een bleek gezichtje ziet zitten. Voor hem, maar ook voor jezelf.

Dan realiseer je je dat besmetting in een heel klein hoekje zit. Wij dachten donderdag dat het safe was om ze samen te laten spelen. Nu kunnen we alleen maar afwachten of onze dochter ziek gaat worden, en hoe ziek dan wel. Ik behoor wel tot een risicogroep en moet een ic opname dringend zien te vermijden. Wij zitten niet te stressen. Maar je hebt het niet in de hand.

Gelukkig hadden we ons al eerder afzondering opgelegd en ben ik als mantelzorger niet naar mijn moeder in het verpleeghuis gegaan.

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 01:39

Zelf werk ik thuis, studie gaat niet door en mijn andere baan is bijna compleet op pauze. Ik ga niet nu met vriendinnen afspreken oid, maar naar mijn ouders ga ik wel. Boodschappen etc laten wij altijd al bezorgen dus dat doen we nu ook. Ga wel gewoon naar stal om paard te doen waar we natuurlijk wel gevraagd zijn om op hygiëne te letten en deze week pak ik ook de trailer om naar het bos te gaan.

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 02:06

Ik ben streng (al het niet noodzakelijke sociale contact vermijden) en bewust terug naar mijn ouders gegaan om die insteek er daar zoveel mogelijk doorheen te drukken de komende 3 weken. :Y)

Als mijn moeder niet in de risicogroep zat zou ik het bij mezelf hebben gehouden. Studie en sport liggen sowieso stil, werk kan vanuit huis en vrienden moeten maar een paar weken wachten. Met whatsapp en FaceTime ben je toch niet ver weg.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 02:24

Ik beperkt contacten al een paar weken tot het minimum. Alleen uit noodzaak kom ik onder de mensen. Zit zelf in een risico groep. Ik vond het dan ook heel eng om met collega’s in vergadering te moeten zitten die nog waren wezen stappen etc. Je ziet niet wie drager is. Ben dan ook blij dat ik me nu zonder schuldgevoel terug kan trekken de komende weken.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 02:36

Ik ga maar gewoon thuisblijven, in elk geval de komende dagen. Wel misschien een rondje hardlopen of fietsen, dan ben je toch met niemand in contact.
Ik vraag me af hoe mensen dat hier doen met een partner waar ze niet mee samenwonen? Ik zat te denken: kan ik mijn vriend nou nog wel zien.. Niet om klef te zijn maar in deze tijden wil ik echt geen twee weken zonder hem :o

soesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 03:09

Moeten kappers de zaak ook sluiten? Of kunnen ze dat zelf beslissen? Dat is me niet duidelijk (of dat heb ik gemist...)
En mijn honden moeten de jaarlijkse enting hebben aankomende week, ondanks dat ik buiten het spreekuur ga, zit de wachtkamer wel altijd vol. En omdat ik zelf mijn honden vasthoud, sta ik best dicht op de dierenarts ook...Wat zouden jullie doen? De kapper en dierenarts afzeggen tot de Corona-ellende voorbij is? Ik werk met kwetsbare mensen en wil niemand besmetten...
Ik heb geen klachten, maar ik wil ook geen drukte opzoeken.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 03:12

Goed streng..
Ik bezoek geen vrienden, enkel uitstapjes die moeten en verder thuis.
Pony vormt weinig problemen, de manegelessen zijn afgelast en zoveel pension staat er niet.
Nu de lessen afgelast zijn zal het heel rustig zijn.

Sportclubs zijn dicht, horeca etc dicht, gewoon even niks.

Soesie, mijn hoofd ziet er nu echt niet uit, maar de kapper ga ik nu echt niet doen.
Dat mijn hoofd er niet uitziet is ff niet zo belangrijk.

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 03:14

Ik vind het wel lastig, a.s. dinsdag een gesprek met mijn stagebegeleider. Is 1 persoon, bij hem thuis. Ik wil sowieso graag doorspreken wat te doen de komende weken m.b.t. stage en wat te doen m.b.t. mijn opdrachten. Het is dus niet enkel dat ik moet komen opdraven maar heb zelf ook belang bij het gesprek. Ik reis normaal met de trein maar kan er ook voor kiezen om voor deze keer de auto te pakken. Maar is het dan ook beter om ook dit contact te vermijden? Ik zou uiteraard ook kunnen Skypen bijvoorbeeld, misschien is dat een betere keuze. Ik heb de keuze om 's avonds een vergadering bij te wonen waarin men gaat vergaderen over het beleid en het gebeuren van de organisatie t.o.v. corona etc. Als stagiaire ben ik ook uitgenodigd om daarin mee te denken; maar een kleine groep van aantal personen; wel of niet doen? Ik vind het lastig.

Ben met veel dingen zo van als het even niet hoeft, doe ik het niet. Maar in dit geval twijfel ik dus. Ik lees ook in dit topic van sommige mensen die ook in zo'n situatie zitten met collega's en zich daarbij neerleggen. Of dat mensen zeggen dat ze niemand bezoeken; enkel de uitstapjes die 'moeten'. Ik vind de 'moet' kwestie nu lastig aangezien uiteraard stage in eerste instantie verplicht is maar we allemaal nu in een situatie zitten dat thuis blijven goed begrepen en zelfs aangeraden wordt.

soesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 03:20

@moonfish- en de dierenarts?
Ik moet toch eerst bellen om een afspraak te maken, is het raar om dan te vragen wat zij doen om de kans op besmetting zo klein mogelijk te houden?

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 04:03

@soesie, dierenarts uitstellen met dan risico op rabiës erbij bijvoorbeeld zou ik jammer vinden. Imo is dat iets wat wel moet gebeuren mits juiste voorzorg en hygiëne maatregelen. Of je vraagt een huisbezoek? In het beste geval is het thuisblijven over 6 april. Maar als er te laks zal worden omgegaan zullen de regels strenger worden en mogen we al helemaal het huis niet meer uit (zie Italië).

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 04:05

Mijn agenda is helemaal leeggeveegd.
Werk nog wel, in een revalidatiecentrum met longpatienten. Wil het niet op mijn geweten hebben daar iets mee naartoe te nemen.

Maar verder; streng, wat is streng in deze tijd? M.i is het gewoon asociaal om meer contact te hebben dan noodzakelijk. Ik ga alleen ergens heen als het noodzakelijk is en niet met een hoestend kind.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 04:47

Ik zou de dierenarts ook niet doen.
Mijn pony moet naar de tandarts eigenlijk maar dat til ik ook over covid-19 heen.
En hij is al 5 maanden te laat, maar hij heeft altijd zo weinig te doen dat ik die ene maand erbij oliebol happens vind.
Beest heeft een goed gebit en eet als een bootwerker, daarbij laat hij het gelijk weten als hij pijn in zijn mond heeft.
Hij is nogal ernstig kleinzierig op dat vlak ook.
De omstandigheden waren er even niet naar en hij had door een ongeluk van mij toch vrij.
Dus ik dacht nu de tandarts ongeveer te doen. Niet dus.