De "voordelen" van de Corona-maatregelen

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nathalie18x

Berichten: 1253
Geregistreerd: 24-11-15
Woonplaats: Riga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 16:10

Wat een ongepast topic is dit..

Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 16:18

Sterkte Brainless, dat is heel erg vervelend ;(

Maar hoe helpt het als iedereen dan neerslachtig moet zijn en niet hoopvol mag blijven door kleine voordeeltjes in deze enorm vervelende situatie te zien?

Er vallen nu ook minder slachtoffers in het verkeer. Ook een voordeel. En misschien ook wel prettig voor naasten en/of nabestaanden van verkeersslachtoffers. Zo zijn er in alle situaties voor- en nadelen en helaas ook mensen die vreselijke en veel ergere dingen meemaken.

Ik probeer liever positief, maar verstandig te blijven. Even weinig tot geen sociale contacten, geen leuke dingen ondernemen en op langere termijn waarschijnlijk ook inkomstenderving. Humor en positiviteit sleept mij in ieder geval door lastige situaties heen. Iedereen verwerkt dingen op een andere manier.

Echwel

Berichten: 12538
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: De "voordelen" van de Corona-maatregelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 16:21

Jeetje Brainless ik duim voor je dat snel alles ok is.....

Voordelen?? Kleinzoon vanaf afstand zien, niet mogen aanraken knuffelen.
Kleintje snapt er niks van Api en mmma waar hij zo vaak is niet mogen zien.

Elisa2

Berichten: 38095
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 16:23

Schoentje schreef:
Sterkte Brainless, dat is heel erg vervelend ;(

Maar hoe helpt het als iedereen dan neerslachtig moet zijn en niet hoopvol mag blijven door kleine voordeeltjes in deze enorm vervelende situatie te zien?

Er vallen nu ook minder slachtoffers in het verkeer. Ook een voordeel. En misschien ook wel prettig voor naasten en/of nabestaanden van verkeersslachtoffers. Zo zijn er in alle situaties voor- en nadelen en helaas ook mensen die vreselijke en veel ergere dingen meemaken.

Ik probeer liever positief, maar verstandig te blijven. Even weinig tot geen sociale contacten, geen leuke dingen ondernemen en op langere termijn waarschijnlijk ook inkomstenderving. Humor en positiviteit sleept mij in ieder geval door lastige situaties heen. Iedereen verwerkt dingen op een andere manier.


Ik ben het met jou eens, natuurlijk is het een ernstige situatie..daar is iedereen zich wel van bewust. Maar het is wel fijn als men het niet persoonlijk & negatief op vat...

Sterkte Brainless

Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 16:25

Een voordeel dat dit niet 15 jaar geleden gebeurd is, toen er nog veel minder online contactmogelijkheden waren. Toen je nog weinig online kon bestellen. Toen je in quarantaine op telefonisch contact na, afgesloten van de buitenwereld was.

joyce_eddy
Berichten: 4018
Geregistreerd: 01-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 16:27

Benzine prijzen die dalende zijn

Zertab

Berichten: 12468
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 16:28

Nathalie18x schreef:
Wat een ongepast topic is dit..


Daarom heb ik getemd.

Echwel

Berichten: 12538
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 16:28

joyce_eddy schreef:
Benzine prijzen die dalende zijn

Heeft niks met corona te maken.
Puur een machtsstrijd tussen Rusland en Saoedi Arabië.

F_Orumster

Berichten: 15343
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 16:29

Voor degenen die veel op de weg zitten zullen wat rustigere wegen zien. De vrachtwagenchauffeurs die druk voor ons bezig zijn hebben zo prettigere ritten.
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 15-03-20 16:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Brigitte_D
Berichten: 685
Geregistreerd: 29-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 16:30

De stikstof crisis is ook als sneeuw voor de zon verdwenen..........

fransje23

Berichten: 15463
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-20 16:32

Sterkte Brainless :(:)
Het is niet mijn insteek om de problemen te bagatelliseren. De situatie is ernstig, daarom zit ik ook zoveel mogelijk thuis om verspreiding te voorkomen.
Noem ook geen voordeel van Corona an sich. Iedere ziekte brengt leed dat is geen voordeel.

Maar de rust op straat en in de lucht is wel Iets wat positief opvalt bij mij en zo zijn er meer dingen.

Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 16:32

Zertab schreef:
Nathalie18x schreef:
Wat een ongepast topic is dit..


Daarom heb ik getemd.


Waarom? Niemand doet lollig of bagatelliserend over de zieken, de maatregelen of over het virus. We proberen alleen positief te blijven tijdens een hele vervelende situatie door "elk nadeel heb z'n voordeel" te vinden.

Waarom zijn mensen tegenwoordig zo enorm overgevoelig?

Esther_

Berichten: 4000
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 16:33

Na nadelen van Corona zijn mega. En ik hoop echt dat mensen de ernst inzien, thuis blijven en dat we allemaal redelijk gezond blijven.
Maar doordat ik nu verplicht thuis moet werken:
- eet ik gezonder in de pauze
- krijg ik meer werk gedaan dan op kantoor
- neem meer/sneller tijd om te sporten
- huis is schoner
- en het milieu vaart hier wel bij.

Dus ja, er zijn voordelen.

En iedereen dit topic ongepast vindt en gaat temmen, raak niet in paniek en adem in en uit.
Laatst bijgewerkt door Esther_ op 15-03-20 16:35, in het totaal 1 keer bewerkt

8nnemiek

Berichten: 43536
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 16:35

Ach, ik zie weinig kwaad in het discussiëren over positieve kanten van een ramp.
Het is allemaal vreselijk wat er gaande is, maar als je dan de landkaartjes ziet met uitstoot in China en Italië, het verschil voor en na, wellicht zet dat toch mensen aan het denken om voortaan wat milieubewuster te gaan leven.
En het thuiswerken kan er voor zorgen dat mensen dit vaker gaan doen, en bedrijven dit op grotere schaal gaan invoeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 16:38

Corona brengt onwijs veel leed met zich mee, maar ik wil wel benadrukken dat het nooit de bedoeling kan zijn dat we alleen maar neerslachtig en negatief mogen zijn. Juist positiviteit behouden helpt ons als mensen om door zo'n crisis te komen.

Ik zie het positieve in van thuiswerken met:
- ik kan een periode pas om 8 uur uit bed komen ipv om half 7
- ik heb geen ellende met files op weg naar werk
- vergaderingen zijn een minimum nu, dus kan lekker doorwerken
- lunchen kan ik doen hoe en wanneer ik wil
- Op tijd avondeten!
- Meer tijd met mn gezinnetje omdat ook mijn man thuiswerkt
- Kan meer boeken lezen dan normaal :#
- Rust op de wegen en in de steden: kijk eens naar de milieuvoordelen
- Een kanteling voor de toekomst van werken: minder drukte op kantoren, verspreid werken: een goede kickstart voor het echte flexibele nieuwe werken.

En dit houdt niet in dat ik alle gevolgen van covid vergeet, want ook ik kan niet naar mn ouders, maak mij ernstig zorgen om de zwakkeren in de samenleving en de sociale isolatie die voor de al eenzame mens nog meer eenzaamheid meebrengt. De nadelen voor kleinere bedrijven, grote bedrijven en ZZP'ers die nu wankelen.. het hoeft allemaal niet vergeten te worden als je over de positieve kanten nadenkt..

CalipsoLover

Berichten: 5590
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 16:38

Voor mij is het grote nadeel dat ik niet kan gaan werken (horeca).
Maar deze maatregelen konden in mijn geval niet op een beter moment uitkomen denk ik. Ik zat de laatste weken enorm op het randje van een burn-out en was van plan om even een stap terug te nemen van mijn studies, eventueel zelfs een break te nemen. Hoewel ik nog steeds mijn afspraak heb staan met de huisarts, is het thuis-schrijven niet meer nodig en heb ik eindelijk weer even het gevoel dat ik kan ademen. Het leven ging mij op dit moment echt te snel en nu wordt alles voor mij op pauze gezet. Saved by the bell of geluk bij een ongeluk, hoe erg de omstandigheden ook zijn. Ze konden voor mij dus niet beter uitkomen.

In de tussentijd blijf ik ook niet echt helemaal stil zitten maar heb nu wel 4 dagen even goed kunnen rusten en slapen. Vanaf morgen voorzie ik opvang voor 2 kindjes 3 dagen per week die ook niet naar school kunnen en doe ik het nodige voor school via Skype.

fransje23

Berichten: 15463
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-20 16:39

Zertab schreef:
Nathalie18x schreef:
Wat een ongepast topic is dit..


Daarom heb ik getemd.


Getemd op basis waarvan? :)

Begrijp dat er mensen zijn die het ongepast vinden maar begrijp dan ook dat andere mensen er anders in staan of eigenlijk er anders mee omgaan.

Het is ook een moment van bezinning, deze uitzonderlijke situatie.

soesita

Berichten: 5192
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 16:43

Ik vind het vreemd dat er kritiek komt op een topic met een positieve noot. Ik heb hier geen enkele reactie gelezen die de ernst, de omvang of de impact van de corona-maatregelen bagatelliseert. Maar ja, net als TS en blijkbaar toch een paar andere mensen probeer ik zoveel mogelijk als optimist door het leven te gaan. En dat betekent dus ook, ondanks de doffe ellende van de huidige situatie, oog hebben voor de voordelen:
-het is inderdaad heerlijk rustig overal
-frisse lucht
-minder verkeer(ellende) op straat
-meer tijd met de kinderen
-politiekers die eindelijk een beetje beginnen met elkaar samen te werken, naar elkaar te luisteren en van elkaar te leren.
-burgerzin en menselijkheid
-creatieve oplossingen om uit een lelijke situatie toch iets moois te maken
-mensen die zich uit de naad werken voor hun medemensen
-...
Brainless: situaties als de jouwe zijn inderdaad hartverscheurend, dat spreekt hier niemand tegen.

capopjekop

Berichten: 30742
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 16:46

Het grootste voordeel vind ik dat ik in mijn buurt verbondenheid zie opbloeien. Soms krijg ik door al dat negatieve nieuws het idee dat men niet meer om anderen geeft. Maar overal zie ik mensen hulp aanbieden en meedenken met zwakkeren/risicogroepen. Dat vind ik hartverwarmend.

En ik vind dit geen ongepast topic. Juist mooi om op zoek te gaan naar kleine positieve dingen in onzekere tijden..

vikawiek

Berichten: 1556
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 16:49

Ondanks dat de situatie rot is, vind ik geen hand geven heerlijk. Eindelijk mag ik anti sociaal zijn :')

MizzMontana

Berichten: 5704
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 16:53

LadyMadonna schreef:
Ik ben straks lekker vrij omdat ik noodgedwongen de salon moet sluiten *\o/*

Oh wacht.... -O-


:(:)
Ik las het in het andere topic.
Straffe keuze die je moet maken. Hopelijk gelden de uitspraken van minister Hoekstra over het staande houden van de economie ook voor zelfstandigen.
Al weet ik zo ook even niet hoe? Iets met belasting korting of makkelijk te regelen aangevuld ww, weet ik veel, maar ik hoop het wel.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 16:55

Ik kan ook de voordelen zien. Mensen die eindelijk eens tijd voor hun eigen gezin hebben ipv die van anderen.
Mensen die leren koken ipv alles af te halen of te gaan eten.(daar val ik zelf ook onder :o )

Niemand vind deze periode echt leuk,maar daarom kan je er maar beter het best er van maken. Ik geniet ook vd stilte op de weg en voor mijn deur. Het eerste weekend dat we veilig buiten konden zonder omver gereden te worden door horde mountainbikers,het is nu nog maar een enkeling.

pien_2010

Berichten: 44033
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 17:00

Brainless sterkte. Wat naar dit. Ik hoop dat het allemaal met een sisser afloopt en je jullie zoon snel weer thuis hebt.

De grootste en enige winnaar van het Corona virus is de aarde die nu tot rust komt. China de lucht bv blijkt nog nooit zo schoon geweest te zijn.

Voor ons mensen, de economie, onze gezondheid, onze vrijheid is het alleen maar nadelig. We zullen het allemaal voelen in onze portemonnee, althans wij gaan uit van 1/3 minder omzet van de gîte. Geukkig kunnen wij het wel hebben maar heel veel ZZP-ers niet.
Helaas zullen we ook, vrees ik, allemaal mensen gaan kennen die het niet gered hebben of heel erg ziek zijn geweest |( . Zeker geldt dit voor mensen van mijn generatie (ouderen dus en met ene man van 77 jaar en zijn generatie aan familie en vrienden). Voor sommige mensen hou ik mijn hart vast.

Het is zoals het is en we gaan ervoor want een andere keuze hebben we niet en ik vind dit topic totaal niet ongepast en ook raar dat hierop getemd is. Er is niemand die de ernst van de situatie onderschat.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42091
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 17:09

Voordeel vind ik dat het echt ontzettend rustig is op de weg, dat je gewoon kunt parkeren, de supermarkt hier is gewoon bevoorraad en ik kan alles nog krijgen, dus die leegplunderpraktijken zien we hier gelukkig niet. Het is heerlijk rustig wandelen naar het bos, ik kom weinig mensen tegen.

En het aller-, aller-, allergrootste voordeel: geen handjes schudden en wangen zoenen <3.

Uiteraard maak ik me wel zorgen om oma en schoonzusje, beide hebben een slechte gezondheid, dus hopelijk slaan ze zich erdoor. Wij gaan voorlopig iig niet op bezoek.

Yipee

Berichten: 1863
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 17:13

O er zijn zeker voordelen aan deze situatie.

- De mensheid leert hier uiteindelijk van mocht er ooit weer een (nog ernstigere) uitbraak zijn.
- Er kan best veel gewerkt worden met thuiswerken, misschien dit vaker doen? Scheelt files, gelukkigere werknemers en geen CO2 uitstoot door forenzen. Misschien zorgt dit alles voor inzicht.
- De aarde heeft een korte tijd rust. De luchtkwaliteit in China is er alleen maar beter op geworden.
- De toiletpapier en groentenconserven bedrijven varen er wel bij.
- Ik ervaar veel hulp initiatieven in mijn omgeving. Dit verbroederd.
- De heerlijke rust op straat.
- Respect en waardering voor alle hardwerkende mensen. Van zorgmedewerkers tot logistiek medewerkers en alles ertussen. Ik ben ze dankbaar!
-De postbezorger hoeft waarschijnlijk minder pakketjes af te leveren bij het pakket punt omdat de mensen nu gewoon thuis zijn.