Vakantie deze maand, gaan jullie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 11:22

Collegatje zou over een week naar spanje gaan maar gaat ook niet. Er is geen negatief reisadvies maar ze heel bang dat op de bestemming niets te doen valt (alles dicht) en dat ze het land niet meer uit/in mag dus dat ze daar vastzit en dat is op eigen kosten. Dus ze heeft zelf besloten niet te gaan. Duur grapje.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 11:23

Eerlijk gezegd hoop ik dat ze heel snel Nederland totaal op slot doen. Heel vervelend als je een reis geboekt hebt staan maar wanneer Nederland op slot gaat ook meeste kans dat je geld terug krijgt.
Denk dat dit de enigste manier is om de gevolgen van Corona zo snel mogelijk te stoppen.

Whale

Re: Vakantie deze maand, gaan jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 11:24

Ik zou volgende week met mijn moeder naar Valencia gaan, maar hoogstwaarschijnlijk gaan we niet. Beetje bang dat als we daar komen dat alles dicht is :=

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 11:25

Wij zouden eind april naar Dublin. Dat duurt natuurlijk nog even dus we wachten het gewoon af. Als de situatie dan net zo is als nu dan gaan we niet.

Vrijbuiter34

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 11:25

genja schreef:
Eerlijk gezegd hoop ik dat ze heel snel Nederland totaal op slot doen. Heel vervelend als je een reis geboekt hebt staan maar wanneer Nederland op slot gaat ook meeste kans dat je geld terug krijgt.
Denk dat dit de enigste manier is om de gevolgen van Corona zo snel mogelijk te stoppen.

Ja denk je? Ik heb begrepen dat dit alleen geldt als er een negatief reisadvies is op de plek van bestemming, maar goed ik ben niet helemaal in de wereld van annuleringsverzekering of reisbureau's gedoken.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 11:30

Ik lees mee, mijn schoonvader zou dinsdag naar Thailand vertrekken. Die wacht op nieuws hoe en wat. Isolatie zou niet zo erg zijn, hij gaat naar zijn vriendin, al 6 jaar. Een maand daar en normaal gezien komt zij daarna voor 3 maanden mee naar hier. Ben benieuwd!

Mijn moeder heeft een reis geboekt voor in juni naar Amerika, die wacht ook in volle spanning af. Die zou naar een bruiloft van familie daar gaan.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 11:35

Absoluut niet.

Het is nu niet de tijd om te reizen. En verspreiden.
Laatst bijgewerkt door Boras op 14-03-20 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 11:37

Als het goed is vertrek ik 23 maart naar Thailand. Ik wil nog steeds graag gaan, hier in Nederland kan ik niks doen en daar valt het virus mee. Niet naar huis kunnen zie ik dan wel weer, desnoods blijf ik nog een maand langer in Thailand. Combinatie van vakantie en werken. Of ik nu hier thuiswerk of in Thailand werk, dat maakt ook niet meer zo veel uit

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 11:47

Wij zouden 1 april vertrekken naar Benidorm maar mijn dochter moet worden geopereerd, als dat nog doorgaat, dus we hebben geannuleerd en door de lockdown nu ook in Benidorm ben ik er niet zo rouwig om.
We hebben wel en doorlopende reis/annuleringsverzekering dus neem aan dat we het geld terugkrijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 11:54

chanicha schreef:
Wij zouden 1 april vertrekken naar Benidorm maar mijn dochter moet worden geopereerd, als dat nog doorgaat, dus we hebben geannuleerd en door de lockdown nu ook in Benidorm ben ik er niet zo rouwig om.
We hebben wel en doorlopende reis/annuleringsverzekering dus neem aan dat we het geld terugkrijgen.

Dat is toch wel afhankelijk van je polisvoorwaarden. Die zul je er even op na moeten slaan.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 12:01

Wij zouden eind deze maand op wintersport gaan naar Oostenrijk. Maar skigebied en hotels gesloten. Dus dat gaat niet door.
Ik kreeg gisteren avond het verzoek van booking.com om de rest van het bedrag te betalen.... wat denken ze zelf...

In juni een huisje geboekt voor de Eper Paarden vierdaagse... ben benieuwd of dat doorgaat.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 12:09

Ik ga eind april een midweekje naar Kroatië. Nu is de situatie daar nog in orde en is in Split nog geen geval, dus ik ga er vanuit dat het doorgaat!

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 12:09

Ik zou 26 maart naar Curaçao maar nu daar geen vluchten uit Nederland meer mogen landen gaat dat dus ook niet meer door -O- Zag het al wel aankomen.

Heb nog niks van de reisorganisatie gehoord, ben benieuwd. Hoop eigenlijk dat we de reis later in mogen halen. Wij zijn namelijk overgeboekt van een goedkope vakantie in Brazilië naar een all inclusive resort op Curaçao dus hadden echt voor een prikje een suuuper mooie vakantie in het vooruitzicht <3 Als we ons geld terug krijgen vinden we nooit weer zo'n vakantie.

Maargoed.. Aan de andere kant kan ik me er niet heel druk om maken. Er zijn een heleboel mensen die veel harder getroffen worden door de corona perikelen, dit is natuurlijk maar een luxe probleem..

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 12:12

Wij willen begin september op vakantie en moeten nog boeken. Ik gok dat dat wel gunstig is.
Maar we wachten het allemaal rustig af.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 12:16

Ik zou volgende week 4 dagen naar duitsland en in april 3 dagen parijs. duitsland is al gecanceld.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 12:18

Ingrid_92 schreef:
Ik ga volgende maand naar IJsland. Hoop heel erg dat het door kan gaan. Daar is het Corona virus nog niet echt uitgebroken (1 persoon tot nu toe), maar ik vraag me meer af of we straks Nederland nog uit mogen.

Je hebt duidelijk het IJslandse nieuws niet gevolgd. Al zo'n 150 gevallen bekend momenteel.
Ook hier preventieve maatregelen als bijeenkomstverboden, gesloten instituten etc.

joke165

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 12:20

Ik zou eind april naar Londen met mijn boys. Helaas hadden we vluchten geboekt met Flybe en deze is al failliet inmiddels. Appartement kon ik nog kosteloos annuleren dus alleen geld van de vluchten kwijt. Gevalletje jammer. We wachten eerst het verdere vervolg van Corona maar af en kijken dan wel wanneer we opnieuw gaan boeken.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 12:27

Sure_lee schreef:
Wij zouden eind deze maand op wintersport gaan naar Oostenrijk. Maar skigebied en hotels gesloten. Dus dat gaat niet door.
Ik kreeg gisteren avond het verzoek van booking.com om de rest van het bedrag te betalen.... wat denken ze zelf...

In juni een huisje geboekt voor de Eper Paarden vierdaagse... ben benieuwd of dat doorgaat.

En daarom werken wij met volledige betalingen en niet met aanbetalingen...

Je kunt je geld via de verzekering terug krijgen bij negatief reisadvies.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 12:31

KimD schreef:
Sure_lee schreef:

En daarom werken wij met volledige betalingen en niet met aanbetalingen...

Je kunt je geld via de verzekering terug krijgen bij negatief reisadvies.

Ik kreeg net een bericht van de accommodatie. Met de vraag of ik mijn Iban wil doorgeven zodat ze de aanbetaling kunnen terugstorten. Heel netjes dus.

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 12:32

Voor iedereen die zelf wel wilt gaan... Er zijn bedrijven die hun medewerkers niet naar het buitenland laten vertrekken. Wellicht goed om, zeker als je in bepaalde sectoren werkt, na te vragen wat het beleid is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 12:34

Ik zou vooral je gezonde verstand gebruiken. Het is niet leuk als je niet terug naar huis kunt, of als je plots in het buitenland in quarantaine moet. Lees de verhalen over mensen in Vietnam. Daar wordt je niet blij van als toerist zijnde.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 12:35

Chocopasta schreef:
Ik heb maaaandeb geleden een week center parcs geboekt met ons gezinnetje. Vertrek over 2 weken. Ik weet dat het niet perse de reis van mijn leven is en makkelijk op een ander moment kan, maar stiekem baal ik wel heel erg dat het waarschijnlijk niet door gaat in verband met zeeeer beperkt toegankelijke faciliteiten :o

Wij gaan aankomende week en hebben een hele duidelijke mail gehad hoe en wat. Aquamundo is alleen open voor gasten en die moeten vooraf op een tijdslot intekenen waarmee te kunnen garanderen dat er een maximum aantal mensen binnen is. En zelfde geldt voor de Market Dome. Dus wij gaan gewoon.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 12:41

Het is voor ons gewoon afwachten. Tot nu toe gaat de vakantie volgende week dinsdag van start, richting Gran Canaria. Drie mogelijkheden: A we gaan op vakantie zonder probleem, B vlucht a.s. dinsdag wordt geannuleerd(canarische eilanden afgesloten) of C, we vliegen er heen, maar kunnen we gewoon terug na 10 dagen?:):):)
Kortom, geduld bewaren en niet teveel de mail en het nieuws checken. Succes mede vakantiegangers, we hopen er het beste van te maken.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 12:42

Wij hadden gelukkig nog niks geboekt, maar gaan de komende tijd niet op vakantie, tot het virus weer is ingeperkt. Ook al zijn wij niet de "kwetsbare doelgroep."
Ook wij zijn bang voor de maatregelen de komende tijd én ik wil geen kwetsbare mensen aansteken (en zelf natuurlijk ook niet ziek worden).

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 12:44

Kuggur schreef:
Ingrid_92 schreef:
Ik ga volgende maand naar IJsland. Hoop heel erg dat het door kan gaan. Daar is het Corona virus nog niet echt uitgebroken (1 persoon tot nu toe), maar ik vraag me meer af of we straks Nederland nog uit mogen.

Je hebt duidelijk het IJslandse nieuws niet gevolgd. Al zo'n 150 gevallen bekend momenteel.
Ook hier preventieve maatregelen als bijeenkomstverboden, gesloten instituten etc.

Oh echt? Ik heb gisteren nog gegoogeld op Corona en IJsland maar kwam alleen op het nieuwsbericht van 1 besmetting. Balen :(