#coronahulp, wie helpt?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cursebreaker

Berichten: 11635
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 00:06

Top initiatief! Ik bied ook hulp aan. Omgeving heerlen, zuid Limburg. Ben in het bezit van auto.

xPabloBokt

Berichten: 9560
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 01:28

Ik moet nog gewoon door met school en ik ga waarschijnlijk ook bij de lokale voedselbank helpen, maar als ik nog ergens een gaatje heb sta ik ook open om hulp te bieden. Ik heb een auto. Ik kom alleen niet verder dan de voordeur :)

Omgeving Valkenswaard, Noord-Brabant.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110972
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: #coronahulp, wie helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 02:08

Wij doen hier nu de boodschappen voor onze fragiele overbuurvrouw die net herstellende is van een zware griep (geen Corona). Het is wel het minste wat je voor elkaar kunt doen!

san4nie
Berichten: 3600
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: #coronahulp, wie helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 18:57

Ik bied me ook aan in noord Groningen.

Wordt er in de rest van het land ook iets gecoƶrdineerd op dit gebied? Of is het overal losse aanbiedingen en hulp vragen?

_Nancy

Berichten: 14108
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Re: #coronahulp, wie helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 09:30

Ik heb zojuist naar het ziekenhuis gemaild in Uden (Bernhoven), las een oproep van hun dat ze alle handen kunnen gebruiken. Aangezien ik wel een zorg achtergrond heb, voel ik me wel 'verplicht' om mij te melden en ik wil ook graag. Ik wil ook bijdragen.

Heb alleen wel de kanttekening dat ik zelf hartpatiƫnt ben (maar niet ziek)..
Ik wil iets doen, ik weet dat ik kan helpen, maar wil mezelf ook niet in gevaar brengen.

Lastig..

Isabonny

Berichten: 4359
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Re: #coronahulp, wie helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 10:16

Ben vrijdag bij mijn oude kinderloze buurtjes gaan aanbieden om de boodschappen voor hun mee te nemen, aangezien ik zelf toch naar de winkel moest, maar ze hadden niks nodig. Ze hebben ons tel. nr en zouden bellen als er iets is wat ze nodig hebben. Ze zitten echt in de risicogroep: zij heeft COPD en hij heeft een keer een aneurisma gehad. Ze zijn beiden tussen 75-85 jaar oud. Ik vind het niet meer dan normaal dat je op de mensen in je directe omgeving let en een handje hulp aanbiedt als dat mogelijk is.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: #coronahulp, wie helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 13:55

Ik heb gisteren aangeboden bij een kwetsbare oudere en gehandicapte man uit de straat. Hij vertelde juist dat hij liever iedere dag even ging, om er even uit te zijn. Hij wist wel dat het niet verstandig is maar de muren komen op ze af. Kan me dat ergens wel voorstellen en gok dat een groot aantal oudere en kwetsbare mensen tussen deze 2 kwade moeten kiezen...
Blijft lastig hoor..

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18693
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: #coronahulp, wie helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 15:03

Vanwege de grote hoeveelheid aan topics is er een speciaal subforum over corona gekomen namelijk CV Corona Vragen. Omdat dit topic over Corona gaat verplaats ik dit topic daarheen.

Barbabientje

Berichten: 8206
Geregistreerd: 12-09-08

Re: #coronahulp, wie helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 11:25

Mocht iemand het leuk vinden om een keer andere mensen te bedanken.


Via www.ikklapvoorjou.nl kun je een leuke afbeelding delen op fb!

Laten we proberen om dit initiatief een beetje viral te krijgen :)

magda_90
Berichten: 32285
Geregistreerd: 24-09-06

Re: #coronahulp, wie helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 11:14

Als je boodschappen voor iemand haalt, die net een longtransplantatie heeft gehad. Zou het dan zinvol zijn om de producten nog even af te nemen voordat je ze voor de deur parkeert? Zou gaan om verzorgingsproducten (pakjes maandverband, verzorgingsproducten etc).

listiglistje

Berichten: 14428
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 11:41

Ik heb mezelf opgegeven in mijn wijk voor honden uit laten en maaltijd bezorgen als men ziek is of vast zit thuis.

Iedere dag kook ik 3 a 4 porties extra.

gaat via de buurtapp Nextdoor en ik sta ingeschreven in het hulpbestand.


Afbeelding

Afbeelding