Wie houdt zijn kind(eren) nu al thuis i.v.m Corona?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kiki1976

Berichten: 16946
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 09:41

Hier met school overlegd, af en toe hoest ze. Verder niet ziek, maar is niet helemaal duidelijk of het van haar astma komt of anders. School zei gelijk, neem geen risico met dr en hou dr maar thuis.

Lees nu dit bericht
Citaat:
Kinderen gaan voorlopig gewoon naar school. Alleen als leerlingen klachten hebben, zullen ze verplicht thuis moeten blijven. Dat werd donderdag duidelijk tijdens de persconferentie van het kabinet over het coronavirus.

Ouders
Scholen en kinderopvang kunnen gewoon openblijven. Volgens het kabinet en RIVM lopen jongeren en kinderen niet het meeste risico en zouden scholen vrij moeten blijven van besmettingen omdat iedereen met klachten thuis moet blijven. Bovendien zou het thuis laten blijven van alle kinderen een te grote impact hebben op de economie omdat ook veel ouders dan thuis moeten blijven. Alleen voor hogescholen en universiteiten geldt iets anders: zij worden opgeroepen het onderwijs tijdelijk alleen online te gaan aanbieden.

“Ouders die werken in de zorg, de politie en de brandweer hebben we hard nodig,” zei Rutte donderdag tijdens de persconferentie.

Geen boete als kind thuis blijft
Premier Rutte kreeg veel kritiek op het besluit om de scholen open te houden. Daarom heeft de Tweede Kamer vannacht besloten dat ouders zelf mogen kiezen of ze hun kinderen thuishouden. Er zal geen boete van de leerplicht zijn.

Maatregelen
Verder werd er een pakket maatregelen genoemd. Zo moeten evenementen met meer dan honderd personen in Nederland worden afgelast, gaan mensen thuiswerken indien mogelijk en kan men met koorts of luchtwegklachten, beter binnenblijven.

Aantal besmettingen
Eerder maakte het RIVM bekend dat het aantal bevestigde besmettingen in Nederland met 111 nieuwe patiënten is opgelopen naar 614. Het aantal doden als gevolg van de ziekte komt in Nederland uit op 5.

Bron https://oudersenonderwijs.nl/kabinet-sc ... QuOE8MuVwk

AmyJamess

Berichten: 2143
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Re: Wie houdt zijn kind(eren) nu al thuis i.v.m Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 10:34

Ik heb dan wel geen kinderen, maar ik was wel verbaasd dat de scholen gewoon open blijven en dat terwijl er in heel veel andere landen zoals duitsland, frankrijk etc de scholen wel dicht zijn.
Ik woon vlak naast een middelbareschool en kon niet echt verschil merken kwa leerlingen wat er naar toe gingen. Zijn er volgens mij maar weinig ouders die besluiten de kinderen thuis te houden.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Wie houdt zijn kind(eren) nu al thuis i.v.m Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 10:37

Mijn kind is gewoon naar school en ze zullen ook gewoon naar school gaan zolang de scholen open zijn en ze niet ziek zijn. 1 in groep 1/2 en 1 op de peuterspeelzaal.
Als ouders mogen we de school niet meer in, dat vind ik prima. Kleuters mogen we via het schoolplein bij de achterdeuren van de lokalen afleveren.

Rhiannon
Berichten: 1478
Geregistreerd: 06-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 10:41


MizzMontana

Berichten: 5704
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Wie houdt zijn kind(eren) nu al thuis i.v.m Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 10:53

Hier zijn ze thuis van de psz.
Eentje met snot en verhoging vanochtend, wat ze super vaak heeft, maar ze voldoet dus wel aan de criteria om thuis te blijven.
Voor mijn gemoedsrust de andere met nul klachten ook maar thuis gelaten.

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 10:54

Motie aangenomen of een verzoek nog?

Kimbers

Berichten: 5127
Geregistreerd: 04-02-05

Re: Wie houdt zijn kind(eren) nu al thuis i.v.m Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 11:10

Aangenomen

FlappieR

Berichten: 497
Geregistreerd: 26-07-04
Woonplaats: in het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 11:39

Ik heb mijn dochter ook thuisgehouden. Gisteren had ze heel erg hoofdpijn en buikpijn en spierpijn. Vandaag hoesten. School zegt thuisblijven bij zitten gevoel en hoesten en niezen.

Ik denk idd dat van de week de scholen ook wel dichtgaan.

Poosje81
Berichten: 21234
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Re: Wie houdt zijn kind(eren) nu al thuis i.v.m Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 11:41

Hier vandaag beide kids nog naar school, maar vanaf maandag verplicht thuis (feest voor hun, minder voor de moeder :p )

lizy29

Berichten: 6262
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Re: Wie houdt zijn kind(eren) nu al thuis i.v.m Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 11:45

Hier gaan vanaf maandag scholen en crèches dicht. Vandaag de kinderen nog wel gewoon erheen. Geeft mij de kans om nog een beetje wat te doen want dat is daarna voorbij. Kinderen thuis is hard werken voor moeders :')

Jillz1
Berichten: 550
Geregistreerd: 25-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-20 11:47

Waar kan ik zien dat die motie aangenomen is?

Sicayes

Berichten: 3541
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: Wie houdt zijn kind(eren) nu al thuis i.v.m Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 11:48


marrlinde
Berichten: 4280
Geregistreerd: 21-07-08

Re: Wie houdt zijn kind(eren) nu al thuis i.v.m Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 11:57

De kinderen gaan hier gewoon naar school en opvang. Ik ben van mening dat het een stuk gestructureerder en overzichtelijker is wanneer de kinderen gewoon naar school gaan: je weet waar ze zijn (geweest) en met wie. Als alle kinderen thuis moeten blijven krijg je zelf geregelde opvangadressen, buiten spelen met anderen, naar speeltuinen etcetera, kinderen mee in de supermarkt, ze gaan hun eigen gang. Dat vind ik in potentie veel meer risico op besmetting en wijde verspreiding dan een week met dezelfde kinderen en docenten op dezelfde plek.

Dan kan je zeggen "thuis is alleen thuis", maar degene die dat wekenlang geregeld met pubers en peuters mag van mij een medaille krijgen, nog los van de financiële impact op het gezin.

Poosje81
Berichten: 21234
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 11:58

lizy29 schreef:
Hier gaan vanaf maandag scholen en crèches dicht. Vandaag de kinderen nog wel gewoon erheen. Geeft mij de kans om nog een beetje wat te doen want dat is daarna voorbij. Kinderen thuis is hard werken voor moeders :')


Dat ja :D

Matheno

Berichten: 7974
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 12:00

Robijntjah schreef:
Mocht er iemand in omgeving helden/Panningen in de zorg werken en lastig zitten met kids (5+) zijn ik en mijn vriend bereid op te passen vanaf maandag.
Woonboerderij met speeltoestellen en dieren en bos.


Wat lief van jullie <3

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 12:01

marrlinde schreef:
De kinderen gaan hier gewoon naar school en opvang. Ik ben van mening dat het een stuk gestructureerder en overzichtelijker is wanneer de kinderen gewoon naar school gaan: je weet waar ze zijn (geweest) en met wie. Als alle kinderen thuis moeten blijven krijg je zelf geregelde opvangadressen, buiten spelen met anderen, naar speeltuinen etcetera, kinderen mee in de supermarkt, ze gaan hun eigen gang. Dat vind ik in potentie veel meer risico op besmetting en wijde verspreiding dan een week met dezelfde kinderen en docenten op dezelfde plek.

Dan kan je zeggen "thuis is alleen thuis", maar degene die dat wekenlang geregeld met pubers en peuters mag van mij een medaille krijgen, nog los van de financiële impact op het gezin.


Dit dus… _/-\o_

Robijntjah schreef:
Mocht er iemand in omgeving helden/Panningen in de zorg werken en lastig zitten met kids (5+) zijn ik en mijn vriend bereid op te passen vanaf maandag.
Woonboerderij met speeltoestellen en dieren en bos.


wat een super lief aanbod!

Suzanne F.

Berichten: 49656
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Wie houdt zijn kind(eren) nu al thuis i.v.m Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 12:23

Hier een dochter op middelbare school. Ze gaat gewoon naar school toe zolang het mag en kan.

Iris82

Berichten: 39873
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 12:26

Suzanne F. schreef:
Hier een dochter op middelbare school. Ze gaat gewoon naar school toe zolang het mag en kan.


Wow op de middelbare alweer. Time flies.

ravellie

Berichten: 3101
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 12:32

Ik woon in ZH

Liever een korte zeurende pijn, dan een lange vervelende pijn

Denk niet dat we taferelen als in Italie moeten willen

Ik doe zelf naast mijn werk nog een studie verpleegkunde in Rdam en gisterenavond kregen we te horen dat de school gesloten is ( terwijl ik om 17:30 nog een lesprogramma doorkreeg)
Mijn dochter is vandaag wel naar school ( basisschool heeft de maatregelen genomen die nodig zijn en zijn alert)
Wel vermijden wij even sportclubs etc

chanicha

Berichten: 12232
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 12:39

Mijn kleinzoon zit voor zijn toetsweken en examens, we hopen dat hij in ieder geval voor zijn toetsweken thuis kan leren en niet naar school hoeft.
De anderen zitten op de lagere school en die zijn gewoon nog open.
Laatst bijgewerkt door chanicha op 13-03-20 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Wennii

Berichten: 2313
Geregistreerd: 29-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 12:40

Mijn dochter is in overleg met school sinds dinsdag thuis omdat ze aan het snotteren was. Ze gaven aan, hou maar voor de zekerheid thuis.
Maandag zou ze als niks verandert dus weer naar school mogen, want haar snotneus is wel zon beetje over. Maar, die van mij niet. dus dan twijfel ik alsnog.
Mochten de scholen maandag nog open zijn (wat ik me afvraag overigens), dan bel ik voor school even op voor overleg. Maar, ik ben er even niet gerust op om haar dan gewoon te laten gaan als ik heel eerlijk ben.

mag
Berichten: 1605
Geregistreerd: 09-02-06

Re: Wie houdt zijn kind(eren) nu al thuis i.v.m Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 12:44

kinderen zijn al een week thuis, wonen in Brabant daar is het advies al langer.

Cerilene_
Berichten: 2521
Geregistreerd: 28-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 12:46

Hier gaan ze tot op heden gewoon naar school/peuters/kdv/bso. Wij wonen in een dorp waar de ziekte nog niet is waargenomen en ze zijn na een najaar lang snotteren alweer een tijdlang zo fris als hoentjes, dus ik voel me daar ook goed bij.
Vanmorgen werden bij de psz wel alle kinderen gechecked op snotneuzen en zo nodig naar huis gestuurd. Veel ouders hielden hun kinderen uit voorzorg al thuis, dus hij zit nu in de klas met 4 andere kindjes.
De oudste had toevallig vandaag vrij voor studiedag, dus ik ben benieuwd hoe veel kinderen er maandag zullen zijn op de basisschool en de bso.
Het bedrijf waar ik werk heeft wel iedereen naar huis gestuurd om tot nader order thuis te werken, dus mocht de situatie veranderen kan ik de kinderen vrij makkelijk thuis houden. Ik vrees alleen dat dat mijn werkproductiviteit niet ten goede gaat komen...
De oudste zou volgende week haar partijtje vieren in een binnenspeeltuin, maar dat hebben we wel laten vervallen. Ze blijven vooralsnog wel open voor een beperkt aantal bezoekers per dag en vooral feestjes, maar die verantwoordelijkheid voor andere kinderen wilden wij niet nemen.
Ik twijfel nog wat over zwemles vanmiddag, we hebben nog niet gehoord dat dat niet door zal gaan.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 13:13

Nou ik was overrompeld vanmorgen komt er uit de kleuter klas een geblaf of er 2 zeehonden doodgaan, niest mijn kind een keer kan hij mee terug naar huis.

Echt ik stond perplex... wat n gedoe om niets!

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Wie houdt zijn kind(eren) nu al thuis i.v.m Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 13:25

Hier juist nazr de winkel geweest, wat was dat zeg.
Op de parking ruzie om winkelkarretjes, de winkel was halfleeg: geen water, pasta, rijst, sauzen, broodjes, wc papier , keukenrol,... T is precies oorlogstijd, het hamsteren is begonnen :roll: