Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
germie schreef:Ook niet ieder kind komt in een pleeggezin. Ik ken ook een kind wat te veel gedragsproblemen heeft voor een pleeggezin. Die zit nu in een woongroep. Daar wisselt het personeel dus hechten aan mensen is niet mogelijk. Volgende week mag hij zijn eerste verjaardag vieren, want hij komt uit een jehovagezin. Kind is helemaal blij. Zijn eerste echte verjaardag. Met taart, enz. Van mij krijgt hij ook een kadootje. Ik ben niet close met hem, maar hoop dat hij later zich herinnert dat er toch mensen zijn die om hem gedacht hebben. En er is een kansje dat hij later alsnog naar een pleeggezin mag, want zijn gedrag verbetert nu.
Dan hoop ik dat er een goed gezin klaarstaat.
Makkelijk is pleegzorg niet, maar wel belangrijk. Financieel gezien krijgen pleegouders meer dan alleen kinderbijslag.
Kimbers schreef:Ik krijg heel erg de indruk dat adoptie, als het goedkoper was geweest, beter bij jullie zou passen. Dat jullie eigenlijk gewoon nog een kindje willen en dat dit lijkt op een goed alternatief, of zie ik dit verkeerd?
Mocht ik het nog nodig hebben zal ik je pben! germie schreef:Ik heb een nichtje wat in een pleeggezin zit. Eerst was er de zgn. crisisopvang en nu is er een hopelijk defnitief gezin gevonden wat haar gewoon opvoedt en begeleidt tot ze 18 of ouder is. Is een vrij gemakkelijk meisje.
Je hebt diverse varianten, alleen baby's direct na geboorte, dus tijdelijke opvang, crisisopvang van oudere kinderen, of dus ook de opvang van oudere kinderen totdat ze uit huis gaan.
Als de ouders nog in beeld zijn moet je ook om kunnen gaan met bezoekjes van de ouders, al dan niet bij jou thuis of op een locatie van Jeugdzorg/Leger des Heils.
En natuurlijk ook van tantes en opa's en oma's. Mijn ouders willen dus de zwemlessen van mijn nichtje regelen. Hier waren ze mee begonnen toen ze plotseling uit huis moest wegens een vechtscheiding. En nu gaat het waarschijnlijk via de pleegouders gewoon verder op een nieuwe leslocatie.