Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Matheno schreef:Ik rijd op dit moment een A1 waar ik heel tevreden mee ben. Ziet er mooi uit, pittig genoeg, comfortabel en relatief zuinig. Tweedehands zullen die vast wel binnen dat budget te vinden zijn.
Janine1990 schreef:Matheno schreef:Ik rijd op dit moment een A1 waar ik heel tevreden mee ben. Ziet er mooi uit, pittig genoeg, comfortabel en relatief zuinig. Tweedehands zullen die vast wel binnen dat budget te vinden zijn.
Die vind ik ook echt heel tof. Maar naar mijn smaak waarschijnlijk te veel kms, ben ze nog niet tegen gekomen op MP. Maar ik twijfel er aan of dat wel een handige site is...
Kan er trouwens een trekhaak achter?
En hoeveel beenruimte zit er in?

Boras schreef:https://autorai.nl/consumentenbond-zo-b ... 145-autos/
Scrol even wat naar beneden, daar vind je cijfers per merk/type.
Toch niet gek om even te vergelijken met je lijstje.
Eleionomae schreef:En de Nissan qashqai? Daar zit ook flink ruimte in
Er hoeft geen trailer achter hoor...
liespower94 schreef:Ik zou je Slopel Astma oplappen en rustig doorsparen
Goed kijken welke reparaties echt nodig zijn voor de veiligheid.
Dan kun je je intussen rustig orienteren
Gaat het dus niet worden. Rytir schreef:Sinds ik mijn fordje kaa heb ben ik helemaal fordfan. Nou zoek je geen kleintje (al kon mijn ex van 2.05m er ook prima in rijden ) maar een model fiesta oid?
Die is echt supergaaf...
Toch eens doen dus... lifaya schreef:En een nieuw model polo? De 6C of nieuwer zijn toch ook netjes en de laatste modellen die zijn echt wel ruim vergeleken met de voorgangers. Maar ik snap wel dat deze vaak wel aan de prijs zijn.... succes!
theadora99 schreef:Ik heb ook een Fiesta en dat is zoooo’n fijne auto!
Blackberry28 schreef:Ford Focus zijn heerlijke auto's, heb er nu 1 uit 2017 met 150 pk (1.5 met turbo) en daarvoor ook een Focus gereden een 1.6 met 100 pk. Die we nu hebben mag 1500 kg trekken, de vorige 1200 kg.
Onze andere auto is een Fiesta uit 2016, een 1 liter met 65 pk. Dat was wel erg weinig,dus die hebben we laten chiptunen en heeft nu 90 pk. Nu heeft de nieuwe 1.0 liter Focus wel een turbo en meer pk's dan de Fiesta,dus zou gewoon eens een proefritje gaan maken!
En ik kan die van 2018 niet betalen denk ik
Nouja... vooral wil nu dus
blubblabhoi schreef:Hier een 308 fan. Mijn ouders rijden een Peugeot 308 en ik vind het zelf persoonlijk een heerlijke auto. Het is een grote auto maar toch voelt het nog lekker compact. Daarbij vind ik dat de basis modellen van Peugeot al snel wat luxer zijn ingericht voor niet heel veel geld. Ik heb zelf een 108 (rijd vrijwel alleen in de stad) maar zou in de toekomst als gezinsauto zeker een 308 overwegen.
lifaya schreef:Ah snap je! Ik zat toevallig laatst in het nieuwste model polo in beats by dre edition als ik het goed heb, die was echt kapot vet. Maar natuurlijk ook niet goedkoop! Is het geen optie om tijdelijk bijv een oudere Audi A3 (bouwjaar 2006 bijv) met veel opties te kopen (rond de 4000-8000) afhankelijk van km stand, heb je een degelijke auto voor een minder hoge prijs en kan je nog even doorsparen voor een goede nieuwe auto? Weet niet of je diesel zoekt maar die Audi’s zijn in diesel vaak een stuk goedkoper in aanschaf.
MoOtJuHh schreef:Is een volvo v40 niets? Die mag best wat trekken, rijd comfortabel en ziet er leuk uit (vind ik). Van binnen is die ook ruim zat.
Jester_ schreef:Ik kan je de clio aanraden! Hele fijne auto, zuinig maar wel vlot, alleen achterin heb je niet superveel beenruimte maar voor juist wel.
[ [url=m/AvZAk2.jpg]Afbeelding[/url] ]
Waar de Clio juist wel fijne motoren heeft...
November108 schreef:Ik vind de Clio niet comfortabel. Qua vering vond ik hem vrij stoterig. Vlot is ie zeker, maar Frans comfort vond ik er niet in terug zeg maar haha. Van mijn Peugeot jaren plezier gehad, erg comfortabel. Sommige modellen staan echter wel bekend om hoog olieverbruik. Handig daar even op te letten met het model wat je op het oog hebt.
theadora99 schreef:Ik vind ford fijn omdat ik ze ten eerste fijn en betrouwbaar vind (in 3 jaar alleen een lekke band gehad en wat schade omdat iemand tegen me aan is gereden toen ik geparkeerd stond). Motorisch heeft ie me nog nooit laten staan iig. Hij rijdt fijn, voelt stabiel op de weg en niet duur. Ik had een fiesta uit 2007, 15.000km op de teller toen, heb ik €3000 voor betaald. 2 jaar later ingeruild voor een iets nieuwere (5deurs, met Climate control en trekhaak om maar een paar upgrades te noemen), vp 5500 uiteindelijk €2000 bijbetaald.