Opvolger voor mijn Slopel Astma

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

N0a

Re: Opvolger voor mijn Slopel Astma

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 00:32

Ja met een clio mag je volgens mij 1200 kg trekken uit m'n hoofd. Met de clio estate iets meer.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 00:45

Hier nog een Seat fan..
Zelf heb ik een Ibiza uit 2005 gereden tot ik mijn Leon uit 2008 kocht, deze hebben we na 8 jaar ingeruild voor een Leon station uit 2017 en tussendoor hebben we als tweede auto een Ibiza uit 2017 erbij gehad die mijn moeder nu met heel veel plezier rijd.
Wij gaan niet anders dan Seat, wat een geweldige auto’s!

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 01:57

Ik heb zelf geen auto maar huur daardoor geregeld. Ik kreeg laatst een Opel Insignia mee wat ik een heel fijne wagen vond. Alleen erg lang, maar als je een Astra gewend bent zal dat wel meevallen.

Een andere auto die ik erg fijn vond was inderdaad ook de Seat Leon.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 11:02

Ik rijd op dit moment een A1 waar ik heel tevreden mee ben. Ziet er mooi uit, pittig genoeg, comfortabel en relatief zuinig. Tweedehands zullen die vast wel binnen dat budget te vinden zijn.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-20 12:41

Matheno schreef:
Ik rijd op dit moment een A1 waar ik heel tevreden mee ben. Ziet er mooi uit, pittig genoeg, comfortabel en relatief zuinig. Tweedehands zullen die vast wel binnen dat budget te vinden zijn.

Die vind ik ook echt heel tof. Maar naar mijn smaak waarschijnlijk te veel kms, ben ze nog niet tegen gekomen op MP. Maar ik twijfel er aan of dat wel een handige site is...

Kan er trouwens een trekhaak achter?
En hoeveel beenruimte zit er in?

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 13:07

Ik heb ruim 10 jaar een astra gereden
Ding was van 2001
Heb m vorig jaar weggedaan met dik 460.000 op de teller
Van roest was geen sprake
Wel was ie kompleet op .
Een auto van de dag.

Nu rijdt ik een Opel meriva van 2006
Prima auto
Had maar weinig budget .
En ben er blij mee

Ietsje zwaarder als de Astra
Rijdt op gas.
Dat deden mijn vorige astra en de vectra daarvoor ook

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 14:45

Janine1990 schreef:
Matheno schreef:

Die vind ik ook echt heel tof. Maar naar mijn smaak waarschijnlijk te veel kms, ben ze nog niet tegen gekomen op MP. Maar ik twijfel er aan of dat wel een handige site is...

Kan er trouwens een trekhaak achter?
En hoeveel beenruimte zit er in?

Trekhaak kan erop, achterin is heel weinig beenruimte, maar voorin prima. Ik ben niet zo groot (1.70), maar mijn man (+- 1.85) rijdt er ook prima in.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-20 01:00

Change of plans...

Ik moet voor 6 april een nieuwe auto hebben... :x

Op mijn lijstje staat momenteel:
Seat Ibiza
Peugeot 308
Ford Focus
Renault Clio

Ik val in het geheel dus niet voor de Aziaten. Al een paar Kia Rio's gezien op internet maar ik voel er niets voor qua uiterlijk blijkbaar.
Kwestie van proberen denk ik... Ik twijfel over het vermogen van de Clio en de Focus (in de 1.0 uitvoering).

En verder ben ik kleurgevoelig kennelijk, want ik vind ze alleen in bepaalde kleuren mooi :+

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 01:34

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 10:07

En de Nissan qashqai? Daar zit ook flink ruimte in :)

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 10:24

Ik zou je Slopel Astma oplappen en rustig doorsparen :)
Goed kijken welke reparaties echt nodig zijn voor de veiligheid.
Dan kun je je intussen rustig orienteren :)

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 10:49

Sinds ik mijn fordje kaa heb ben ik helemaal fordfan. Nou zoek je geen kleintje (al kon mijn ex van 2.05m er ook prima in rijden ) maar een model fiesta oid?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 11:22

En een nieuw model polo? De 6C of nieuwer zijn toch ook netjes en de laatste modellen die zijn echt wel ruim vergeleken met de voorgangers. Maar ik snap wel dat deze vaak wel aan de prijs zijn.... succes!

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 12:19

Ford Focus zijn heerlijke auto's, heb er nu 1 uit 2017 met 150 pk (1.5 met turbo) en daarvoor ook een Focus gereden een 1.6 met 100 pk. Die we nu hebben mag 1500 kg trekken, de vorige 1200 kg.

Onze andere auto is een Fiesta uit 2016, een 1 liter met 65 pk. Dat was wel erg weinig,dus die hebben we laten chiptunen en heeft nu 90 pk. Nu heeft de nieuwe 1.0 liter Focus wel een turbo en meer pk's dan de Fiesta,dus zou gewoon eens een proefritje gaan maken!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-20 12:25

Boras schreef:
https://autorai.nl/consumentenbond-zo-b ... 145-autos/

Scrol even wat naar beneden, daar vind je cijfers per merk/type.

Toch niet gek om even te vergelijken met je lijstje.

Thanks! Dat zijn van die sites waar ik nooit op kom... Ik heb al wel gekeken naar de TSI/TSFI motoren in de Seat. Gelukkig mogen we ook gewoon met een auto naar mijn garage komen en willen ze ook wel even kijken naar advertenties. Heel fijn is dat.
Hebben ze ook al eens voor mijn ouders gedaan, bleek een auto die helemaal in de prak had gezeten.

Eleionomae schreef:
En de Nissan qashqai? Daar zit ook flink ruimte in :)

Dit is me weer iets te groot :') Er hoeft geen trailer achter hoor...
Maar zijn mooie auto's :j

liespower94 schreef:
Ik zou je Slopel Astma oplappen en rustig doorsparen :)
Goed kijken welke reparaties echt nodig zijn voor de veiligheid.
Dan kun je je intussen rustig orienteren :)

Zie mijn laatste bericht ;) Gaat het dus niet worden.

Rytir schreef:
Sinds ik mijn fordje kaa heb ben ik helemaal fordfan. Nou zoek je geen kleintje (al kon mijn ex van 2.05m er ook prima in rijden ) maar een model fiesta oid?

Mijn eerste eigen auto was een Ka uit 99... Die roestte wel verschrikkelijk.... :
Nu weet ik dat de nieuwe Ka op een Fiat 500 onderstel staat en dus een samenwerking is. Wat het al beter maakt. De Fiesta heb ik nog niet echt naar gekeken, hier in de buurt rijdt een hele gave rond. Hybiscus rood achtig met zwarte velgen van minstens 17 inch... <3 Die is echt supergaaf...
Maar eerlijk gezegd nog niet naar de Fietstas gekeken ;) Toch eens doen dus...

lifaya schreef:
En een nieuw model polo? De 6C of nieuwer zijn toch ook netjes en de laatste modellen die zijn echt wel ruim vergeleken met de voorgangers. Maar ik snap wel dat deze vaak wel aan de prijs zijn.... succes!

Ik vind ze een beetje te saai... Degelijk zijn ze natuurlijk absoluut wel... Maar het ziet er degelijk uit en heeft best wel een prijs... Dat vind ik zo jammer... Voor hetzelfde geld krijg je een Seat, Opel of PSA met veel meer luxe, minder km's en een hipper uiterlijk. Uiteraard is dat gewoon mijn smaak.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 12:29

Ik heb ook een Fiesta en dat is zoooo’n fijne auto!

blubblabhoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 12:46

Hier een 308 fan. Mijn ouders rijden een Peugeot 308 en ik vind het zelf persoonlijk een heerlijke auto. Het is een grote auto maar toch voelt het nog lekker compact. Daarbij vind ik dat de basis modellen van Peugeot al snel wat luxer zijn ingericht voor niet heel veel geld. Ik heb zelf een 108 (rijd vrijwel alleen in de stad) maar zou in de toekomst als gezinsauto zeker een 308 overwegen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-20 13:19

theadora99 schreef:
Ik heb ook een Fiesta en dat is zoooo’n fijne auto!

Blackberry28 schreef:
Ford Focus zijn heerlijke auto's, heb er nu 1 uit 2017 met 150 pk (1.5 met turbo) en daarvoor ook een Focus gereden een 1.6 met 100 pk. Die we nu hebben mag 1500 kg trekken, de vorige 1200 kg.

Onze andere auto is een Fiesta uit 2016, een 1 liter met 65 pk. Dat was wel erg weinig,dus die hebben we laten chiptunen en heeft nu 90 pk. Nu heeft de nieuwe 1.0 liter Focus wel een turbo en meer pk's dan de Fiesta,dus zou gewoon eens een proefritje gaan maken!

Twee Ford liefhebbers... Kunnen jullie uitleggen wat er zo fijn is aan Ford ten opzichte van andere merken waar je ervaring mee hebt? O:)

De Fiesta heeft me qua interieur nog niet bepaald overtuigd :o En ik kan die van 2018 niet betalen denk ik :') Nouja... vooral wil nu dus :+

blubblabhoi schreef:
Hier een 308 fan. Mijn ouders rijden een Peugeot 308 en ik vind het zelf persoonlijk een heerlijke auto. Het is een grote auto maar toch voelt het nog lekker compact. Daarbij vind ik dat de basis modellen van Peugeot al snel wat luxer zijn ingericht voor niet heel veel geld. Ik heb zelf een 108 (rijd vrijwel alleen in de stad) maar zou in de toekomst als gezinsauto zeker een 308 overwegen.

Weet je ook welke uitvoering je ouders hebben?

Ik ben een beetje van de Seat af aan het komen... Zit een ingewikkelde techniek in de motor en de billen vind ik niet zooo...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 13:24

Ah snap je! Ik zat toevallig laatst in het nieuwste model polo in beats by dre edition als ik het goed heb, die was echt kapot vet. Maar natuurlijk ook niet goedkoop! Is het geen optie om tijdelijk bijv een oudere Audi A3 (bouwjaar 2006 bijv) met veel opties te kopen (rond de 4000-8000) afhankelijk van km stand, heb je een degelijke auto voor een minder hoge prijs en kan je nog even doorsparen voor een goede nieuwe auto? Weet niet of je diesel zoekt maar die Audi’s zijn in diesel vaak een stuk goedkoper in aanschaf.

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 13:24

Is een volvo v40 niets? Die mag best wat trekken, rijd comfortabel en ziet er leuk uit (vind ik). Van binnen is die ook ruim zat.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 13:26

Ik kan je de clio aanraden! Hele fijne auto, zuinig maar wel vlot, alleen achterin heb je niet superveel beenruimte maar voor juist wel.
Afbeelding

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-20 13:33

lifaya schreef:
Ah snap je! Ik zat toevallig laatst in het nieuwste model polo in beats by dre edition als ik het goed heb, die was echt kapot vet. Maar natuurlijk ook niet goedkoop! Is het geen optie om tijdelijk bijv een oudere Audi A3 (bouwjaar 2006 bijv) met veel opties te kopen (rond de 4000-8000) afhankelijk van km stand, heb je een degelijke auto voor een minder hoge prijs en kan je nog even doorsparen voor een goede nieuwe auto? Weet niet of je diesel zoekt maar die Audi’s zijn in diesel vaak een stuk goedkoper in aanschaf.

Uhh... mijn ouders springen bij zodat ik dit soort dingen niet hoef te doen en geen geld hoef uit te geven aan een auto die economisch total loss is...
Dus ik hoef geen concessies te maken op prijzen. Alleen op wat ik zelf wil...
En dat is gewoon een goede gebruikte auto, die er leuk uit ziet en me een jaar of 5 verder kan brengen. Tenzij ik er eerder zat van ben.

Diesel is voor mij sowieso een no-go, ik rij misschien 12k per jaar, terwijl ik wel zeker 100 euro per maand extra mag betalen aan wegenbelasting.

MoOtJuHh schreef:
Is een volvo v40 niets? Die mag best wat trekken, rijd comfortabel en ziet er leuk uit (vind ik). Van binnen is die ook ruim zat.

Super gave auto's! Alleen binnen wat ik uit wil geven en er voor terug wil (60.000-120.000km) niet haalbaar. En ik hoef geen trailer te trekken, een karretje met spullen vind ik alleen wel heel praktisch.

Jester_ schreef:
Ik kan je de clio aanraden! Hele fijne auto, zuinig maar wel vlot, alleen achterin heb je niet superveel beenruimte maar voor juist wel.
[ [url=m/AvZAk2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gelukkig hoef ik niet achterin te zitten :')

Zat net op motoren te kijken en de puretech van Peugeot staat niet heel positief bekend :( Waar de Clio juist wel fijne motoren heeft...
Ja wat moet je er van geloven, weet ik niet natuurlijk...

Qua interieur haalt de Clio het echter nog niet bij de 308... Dat dan weer wel...

Oooh ik haat dit zoooo :\

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 13:37

Ik vind de Clio niet comfortabel. Qua vering vond ik hem vrij stoterig. Vlot is ie zeker, maar Frans comfort vond ik er niet in terug zeg maar haha. Van mijn Peugeot jaren plezier gehad, erg comfortabel. Sommige modellen staan echter wel bekend om hoog olieverbruik. Handig daar even op te letten met het model wat je op het oog hebt.
Ford Fiesta vond ik ook lekker rijden overigens, dat was er wel een uit 2018.
Laatst bijgewerkt door November108 op 08-03-20 13:41, in het totaal 2 keer bewerkt

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 13:38

Ik vind ford fijn omdat ik ze ten eerste fijn en betrouwbaar vind (in 3 jaar alleen een lekke band gehad en wat schade omdat iemand tegen me aan is gereden toen ik geparkeerd stond). Motorisch heeft ie me nog nooit laten staan iig. Hij rijdt fijn, voelt stabiel op de weg en niet duur. Ik had een fiesta uit 2007, 15.000km op de teller toen, heb ik €3000 voor betaald. 2 jaar later ingeruild voor een iets nieuwere (5deurs, met Climate control en trekhaak om maar een paar upgrades te noemen), vp 5500 uiteindelijk €2000 bijbetaald.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-20 13:43

November108 schreef:
Ik vind de Clio niet comfortabel. Qua vering vond ik hem vrij stoterig. Vlot is ie zeker, maar Frans comfort vond ik er niet in terug zeg maar haha. Van mijn Peugeot jaren plezier gehad, erg comfortabel. Sommige modellen staan echter wel bekend om hoog olieverbruik. Handig daar even op te letten met het model wat je op het oog hebt.

Grappig om te horen zeg! Dit hoor je eigenlijk nooit van Franse auto's!
De vering dan he... Olie weet ik niet, heb ik zelf meer gehoord bij Duitse merken... En acht, wat kost nu een liter olie... Zolang het niet elke maand er in hoeft. :P

Welke Peugeot heb je gehad?

theadora99 schreef:
Ik vind ford fijn omdat ik ze ten eerste fijn en betrouwbaar vind (in 3 jaar alleen een lekke band gehad en wat schade omdat iemand tegen me aan is gereden toen ik geparkeerd stond). Motorisch heeft ie me nog nooit laten staan iig. Hij rijdt fijn, voelt stabiel op de weg en niet duur. Ik had een fiesta uit 2007, 15.000km op de teller toen, heb ik €3000 voor betaald. 2 jaar later ingeruild voor een iets nieuwere (5deurs, met Climate control en trekhaak om maar een paar upgrades te noemen), vp 5500 uiteindelijk €2000 bijbetaald.

Bedankt... Klinkt ook als economisch stabiele auto's... Hmm...
Ja, eerlijk is eerlijk... Mijn oude Ka was een ramp op wielen, maar dat wist ik bij aankoop... :')
Mijn 206GTI was de koppeling van afgeragd, maar dat kan je verwachten met zo'n auto...
En de Astra heeft ook al wel wat kosten gehad, maar niets onoverkomelijks (rotte uitlaat, misschien had het wel een belletje moeten doen rinkelen maar afijn...)