Zoveel faalangst dat het problematisch is

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 12:46

Fijn dat je stappen onderneemt!

Heeft de huisarts je een speciale psycholoog aangeraden...? ('Die meneer of mevrouw heeft hier ervaring mee' oid.)

Bij eerste lijns psychologen valt de wachttijd doorgaans mee.

Zelda_Link

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-20 12:52

Janneke2 schreef:
Fijn dat je stappen onderneemt!

Heeft de huisarts je een speciale psycholoog aangeraden...? ('Die meneer of mevrouw heeft hier ervaring mee' oid.)

Bij eerste lijns psychologen valt de wachttijd doorgaans mee.

Ja, een vrouw die er veel ervaring mee heeft en waarvan de huisarts denkt dat ze wel bij mij past qua karakter en ideeën, dat laatste vond de huisarts ook belangrijk vanwege mijn gebrek aan vertrouwen in mensen.
Ik was wel blij dat de huisarts iemand aanraadde want ik heb daar natuurlijk geen zicht op wie er goed is en wie niet etc.

Zelda_Link

Re: Zoveel faalangst dat het problematisch is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-20 20:00

Weet iemand hier toevallig of psychologen nu nog doorwerken, bijvoorbeeld via videobellen?
Ik sta natuurlijk nog maar net op de wachtlijst maar ik kan er op de website ook niks over vinden dus geen idee of de wachtlijst nu stil staat. Als het nog lang duurt voor het normale leven weer enigszins opgepakt kan....dan ben ik ergens rond sinterklaas misschien aan de beurt :')

ik kan jullie wel vertellen...de huidige situatie in Nederland maakt mijn angstaanvallen er niet minder op |o |( Ik probeer rustig te blijven en relationeel na te denken. Maar het thuis zitten helpt niet, ookal moet ik wel thuis werken. Als ik werk ben ik wel rustiger omdat ik dan bezig ben, maar al het werk is heel anders nu dus de faalangst beukt er weer in.

Ik weet dat ik niet bij de risico groep zit. Ik weet dat ik tenmiste nog werk heb en blij mag zijn dat ik geen zzp'er ben...ik weet dat hier in de omgeving nog maar heel weinig besmettingen zijn... Maar zodra mijn gedachten de kans krijgen het over te nemen.... |o
Ik woon alleen dus dat helpt ook niet echt , geeft me tijd genoeg om over alle rampscenario's na te denken O:)

Iemand nog tips om rustig te blijven? :=