Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
_San87_ schreef:Muiz schreef:AfricanLady schreef:Doorverkocht ?
Lijkt mij erg sterk
Was het maar een sterk verhaal. Schijnt dat Bonprix het vaker doet, uiteraard daar alles op laten zeggen en hopelijk gebeurd het niet meer. Het is voor hen een extra inkomst.
Gewoon de autoriteit persoonsgegevens inschakelen.
Citaat:U heeft onlangs reclame van ons ontvangen en wilde graag weten waar wij uw adres vandaan hebben. Om nieuwe klanten te werven, huren wij van bevriende postorderbedrijven of neutrale dienstverlenende bedrijven adressen. Wij krijgen dan versleutelde adressen op een externe band puur voor het versturen van onze catalogi, welke na het afsluiten van de actie automatisch verwijderd wordt.
Via deze weg hebben bij onlangs uw adres uit de lijst van:
Bonprix, 59845 Marcq en baroeul, Frankrijk
gehuurd en u een reclameblad toegestuurd.
Daar moet u zelf aangeven dat u niet wilt dat zij uw gegevens doorgeven, dit alleen door de persoon zelf aangegeven worden.
Het verder doorgeven van adressen met als doel directe reclame is in de reclame-industrie gebruikelijk en legitiem. Het wordt uitgevoerd met volledige inachtneming van de Wet Bescherming Persoonsgegevens.
Muiz schreef:Dit is het mailtje wat ik terug kreeg. Niks tegen te doen ben ik bang. Gelukkig na een paar mails heen en weer geen post meer van ze gehad en bij Bonprix al mijn gegevens laten verwijderen.
. Ik vraag me serieus af of dat legitiem is... Dan is die hele AVG een wassen neus.