Aansluiting glasvezel lukt niet (Caiway)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Daantjuh88

Re: Aansluiting glasvezel lukt niet (Caiway)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 12:28

Hier slechte ervaring met Caiway. Toen glasvezel buitenaf werd aangelegd was Caiway 1 van de aanbieders. Wij moesten een contract afsluiten voordat glasvezel überhaupt aangelegd werd, ook zo wazig iets. Gelijk vanaf het begin proberen ze je binnen te harken. Andere 2 providers maakten ook wel reclame, maar niet zo irritant als Caiway. Je zegt 1x iets en via de mail kreeg ik al zo'n beetje hele contracten binnen, terwijl je daar niet eens opdracht voor gegeven hebt. Als je vervolgens belt met vragen kunnen ze je niet verder helpen. Toen direct alles afgekapt met Caiway en ben bij Solcon gaan afnemen.

Dus als je er nog onderuit kan, annuleren die hap!! Ze staan zo slecht aangeschreven ook....

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 17:37

Hier ook hele slechte ervaringen met Caiway. 2 jaar terug was het een heel drama voordat we eindelijk internet hadden. Even een quote van toen uit een ander topic:
"Wij hadden bij caiway abonnement aangevraagd voor tv en internet maar daarvoor moest nog een monteur komen. Die zou vrijdag komen maar kwam niet opdagen. Ik s maandags gebeld. De monteur had moeten doorgeven dat hij in de file stond en niet kon komen. Toen ook gelijk gevraagd waar de modem bleef. Toen kwam naar voren dat ze de modem pas kunnen sturen als de monteur is geweest. Daar zou dan 2 werkdagen overheen gaan. Niemand die daar wat over had gezegd van tevoren. Wij zouden s zondags internet hebben maar dat kon blijkbaar ook helemaal niet als vrijdags nog de monteur moest komen. Toen zou hij dinsdag ochtend komen. Hij is geweest en gaf aan gelijk aan caiway door te geven dat alles nu in orde is. Nu is het donderdag dus zou de modem uiterlijk vandaag binnen komen. Ik kom net van mijn werk en geen modem (of briefje dat het bij buren bezorgd is) te zien. Ik via de chat contact opgenomen. Blijkt bij hun nog niet bekend te zijn dat de monteur is langsgeweest! Nu is de maat echt vol! Wat een slechte service."
Het zat toen heel hoog bij mij door het gebrek aan internet :')
Uiteindelijk hebben we internet gekregen en het 2 jaar uitgehouden. Het internet viel regelmatig weg (we zouden 200mbits moeten hebben) en televisie was zeer slecht. Problemen met terugkijken, soms konden we helemaal niet kijken, slecht beeld, etc. Gelukkig keken we weinig tv. We konden niet naar een andere provider want de andere 2 die hier glasvezel aanboden waren nog slechter. Een paar maanden terug is KPN begonnen met glasvezel naar de wijkkasten aanleggen. Daarmee zouden we ook snel (170mbits) internet kunnen krijgen dus hebben ons gelijk aangemeld. We hadden een opstartprobleem door een bug in hun systeem maar dit hebben ze heel netjes opgelost. Het internet is nu echt super en we kunnen zonder problemen televisie kijken.

Mijn ouders en grootouders hebben ook problemen (gehad) met Caiway. Mijn opa en oma zijn terug gegaan naar KPN zonder glasvezel in een buitengebied. En zelfs dat is beter dan glasvezel van Caiway. Mijn ouders zitten nog bij Caiway maar overwegen ook over te stappen door het slechte internet en televisie. Dit is overigens 60km bij ons vandaan dus lag niet aan onze locatie.

Als KPN goed werkt bij jullie zou ik toch weer terug gaan naar hun. Caiway raad ik iedereen af. Dan maar iets meer betalen als je het mij vraagt :)

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 18:10

Glasvezelnetwerk is van KPN. Ik had nooit voor zo'n inferieure aanbieder gekozen als Caiway.
Je had beter bij KPN kunnen blijven. Goedkoop is duurkoop.

00000000

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 19:00

Wij zijn ook klant geweest bij Caiway, wij konden geen heldere tv zender ontvangen. Nu T-Mobile en dat bevalt prima, nooit geen problemen met verbinding etc.
Wij hebben glasvezel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 19:20

XS4ALL

In 5 jaar tijd, glasvezel nog nooit, maar dan ook nooit gedoe mee gehad.

JorineV

Re: Aansluiting glasvezel lukt niet (Caiway)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-20 19:21

Yes hij doet het! En supersnel dus de eerste indruk is prima. En anders gaan we volgend jaar mooi weer terug van Caiway naar KPN :Y)