Het leed wat de deurbel heet....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 22:54

Kuggur schreef:
Ik kan aanraden aan de rand van de bewoonbare wereld te gaan wonen, lekker rustig... :D

Haha...dat hadden we, maar als je dan 2,5 uur per dag in de auto zit vanwege woon/werk verkeer word je dat vanzelf wel een keer moe :+

Bij ons kwam er idd nooit iemand tot aan de deur, in BE hadden we ook geen deurbel, knap als je door de poort kwam met de honden los op het terrein _O-

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 22:56

Tsja, je moet er wel wat voor over hebben, ;)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 22:56

Hier staat ie ook standaard uit. Heerlijk rustig. Ik doe ‘m alleen soms even aan als ik naar zolder ga en visite of een pakketje verwacht.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-20 23:02

Kuggur schreef:
Ik kan aanraden aan de rand van de bewoonbare wereld te gaan wonen, lekker rustig... :D

Nou niet dus, wij wonen aan de rand van. Helaas toch genoeg mensen die aan de deur komen..

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 23:07

Ik heb een sticker op de deur; nee, geen collectes, verkopers of geloofovertuigers. Ik werd gek van de belletjes als ik boven mijn kinderen op bed aan het leggen was en ze nét sliepen.
Een paar straten verder zit een Jehovagemeenschap, en die waren nogal fanatiek in de buurt.
En geld aan goede doelen geven, dat doe ik zelf, daarvoor hoeven ze niet aan mijn deur te komen bedelen.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 23:14

Ik heb een draadloze deurbel waarvan de batterijen chronisch leeg zijn. Ook heel praktisch :+ .

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 23:19

Heel herkenbaar, ik heb ook een hekel aan de deurbel... vooral ook omdat ik thuis graag in m'n chillkleding zit of in een t-shirt en boxershort rondloop.

Maar sinds een poos heb ik een Nest deurbel en dat heeft een heleboel issues opgelost!
Ik hoef niet meer aan de deur te komen en praat gewoon via m'n telefoon en kan de aanbeller natuurlijk zien en zij mij niet. Ik kan altijd nog even zeggen dat ik me aan moet kleden en er aan kom als ik dat wil. En als ik niet thuis ben en er een pakketbezorger staat kan ik zeggen dat hij/zij het niet bij de buren af moet geven maar naar het lokale PostNL punt moet brengen. Verkopers en jehova's kan ik ook makkelijk afwimpelen zonder van de bank te komen. :j

Het is ook wel leuk om te zien hoe mensen naar de camera kijken, van letterlijk iedereen krijg ik een snapshot te zien. Ook de mensen die even stil blijven staan op de stoep om naar m'n katten te kijken als die in de vensterbank zitten, en belletjetrekkendede kinderen die altijd toch maar weer weglopen als ze de camera zien. :')

Overigens weet iedereen die mij echt kent dat ze vantevoren even een berichtje moeten sturen voor ze aan de deur staan, ik hou niet van spontaan bezoek. :o

SoofO

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 23:28

Ik doe alleen open als ik een pakketje verwacht;) Ik woon in een huis wat is opgedeeld in een boven en benedenwoning, dus deel de voordeur wel met boven. Die heeft een irritant zoontje die 100x gaat aanbellen, ook als zijn moeder er niet is. Ik ben zijn moeder niet, dus ik ga ook niet open doen voor hem. :+ Moet zijn moeder maar een extra sleutel maken. :')

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 23:29

Heel herkenbaar, hier ook een antibeller :o Toen we hier kwamen wonen stond er 3x per week een collectant voor de deur en vrijwel dagelijks pakjes voor de hele buurt. Ik heb een sticker opgehangen met 'nee geen ....blablabla', voor 1 euro incl verzenden een geweldige investering. Met de vaste postnl man ook afgesproken dat ik geen onofficieel postnlpunt wil zijn. Inmiddels door belletje lellende kinderen de ontvanger van de bel uit het stopcontact getrokken en wauw wat een rust geeft me dat. Ik doe hem er alleen nog in als ik iemand of iets verwacht. Had ik veel eerder moeten doen :+

Dovahkiin

Re: Het leed wat de deurbel heet....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 23:40

Oh ik dacht dat ik de enige was die de deur liever niet open doet in chill-kleding. (Lees: oudste veel te ruime trui en aftandse joggingbroek en daaronder de meest niet charmante pantoffels)

Ik heb ook vaak geen zin om de deur open te doen. Een keer werd er in de avond aangebeld maar deed ik niet open. Daarna op de achterdeur en toen daar geen gehoor kwam werd er op het raam van de keuken gebonkt. Ik zat zowat onder tafel want had eeeecht geen zin in mensen. Laat mij introverten in vrede!

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 23:44

Sinds wij een sticker hebben, wordt er bijna nooit meer aangebeld, alleen als er iets met iemand afgesproken is.
Voor kleine pakketjes staat buiten een tonnetje waar ze het in doen

alysha92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 00:00

Hier ook een draadloze deurbel met kastje in stopcontact
Bij nachtdiensten of oid trek ik hem er gewoon uit :j
Maar inderdaad soms zit je in je oude kloffie met je haar in een lelijke knot op de bank en dan gaat dat stomme ding weer...
En wat nog het irritante is, als mensen op je terrein komen, ze sluiten nooit de poort weer... roep ze geregeld na wanneer ze weer weg gaan of ze ook zo vriendelijk willen zijn om die weer achter hun kont dicht te doen. :P

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 00:03

Ik vond dat ook zo erg. En deed ook gewoon niet open. Nu al 4 jaar geen ongewenste mensen aan de deur gehad. Ik heb geen bel en woon zo afgelegen dat er niemand komt die er niet moet zijn. Postbode zet de pakjes gewoon aan de deur als ze niet in de brievenbus passen.

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 00:06

Jep ik haat de deurbel ook. Doe ook nooit open behalve als ik weet dat iemand op bezoek komt of een pakje eraan komt :+

Heb een rolgordijn voor mijn deur waar glas in zit dus niemand weet of ik thuis ben :+

Hindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 00:11

Hier hetzelfde, hekel aan de deurbel. 2 honden die direct aanslaan en ik schrik er iedere x van.
Familie en bekenden laten het altijd weten als ze komen, dus sinds een halfjaar geen bel meer! Nu kloppen de mensen aan, maar daar heb ik toch minder last van..

Nadeel is alleen dat ze mij kunnen zien zitten als ze door het glas van de deur kijken, dus niet open doen is vaak geen optie :')

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 00:28

Cayenne schreef:
Bij ons staat ie trouwens ook uit omdat de pakketbezorger blijkbaar denkt dat ons huis een verzamelplek is voor alle pakketjes in de straat.

Kan je toch gewoon weigeren en zeggen dat hij de volgende keer niet langs hoeft te komen? Wij werden ook bijna een verzamelpunt tot we zeiden dat kleine pakketjes oké waren, maar die grote pakketten mocht hij weer lekker terug meenemen, dan moet men maar 's avonds laten bezorgen.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 00:28

Mijn voordeur (en dus ook deurbel) wordt vaak over het hoofd gezien, iets wat ik totaal niet erg vind :D
Ik doe sowieso alleen open als ik een afspraak heb met iemand of wanneer ik een pakketje verwacht (en ik kan zien dat het daadwerkelijk de pakketbezorger is). Ik geef er overigens dan weer geen fiets om als de pakketbezorger mij treft in een minder florisante staat, die mensen zijn ook wel wat gewend gok ik zomaar :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 00:51

Bij mij bellen eigenlijk alleen mensen aan die hier wat te zoeken hebben :o? En ik woon gewoon in de stad. Apart dit, moet er niet aan denken :=

Dusja1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 00:57

Hier nog zo een :+

We wonen aan een speelveld waar het in de zomer krioelt van de kids. Toen ik een aantal jaren geleden al overspannen thuis was en die kids gingen belletje lellen heb ik als een viswijf over het hele veld staan krijsen :') Het geluid alleen al maakt dat ik tegen het plafond vlieg. Bel ligt er dus al een paar jaar uit en als er iemand voor de deur staat terwijl ik niemand verwacht: :wave: ga maar naar de volgende.

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 00:57

Ik schrik ervan dat zoveel mensen gewoon niet open doen! Dat zou echt nooit in mij opkomen.
90% van de tijd zit ik ook in een sloeberoutfit in huis, maar ik doe wel open. Collectes geef ik dan ook (er is altijd wel kleingeld in huis en dat is hooguit 1x per maand)
Eerlijk gezegd komt het op mij een beetje asociaal over om de deur niet open te doen

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 02:37

Ohhhh ik ga dit topic morgen aan mijn vriend laten zien, dan weet hij tenminste dat ik niet de enige ben. Hij vind mij een beetje appart zegmaar :+

Ik heb vaak wisselende diensten en ik word dan ook helemaal chago als de postnl/dpd/whatever voor pakketbezorger aanbelt terwijl ik slaap. Ik laat mijn spullen altijd op een pakketpunt afleveren zodat ik niet de deur open hoef te doen en vind het ook mega vervelend dat het altijd dezelfde mensen zijn die pakketten bij buren laten bezorgen. Daarnaast willen de bezorgers niet dat ik open doe volgens mij want tegen de tijd dat ik mijn bed uit ben en een oog uit het raam kan werpen zijn ze al weer weg.

Voor collectes doe ik sowieso niet open. Ik heb geen kleingeld en als ik wil doneren doe ik dat wel zonder druk van andere mensen. Alleen de plaatselijke kalender van de handbal koop ik omdat daar alle activiteiten op staan van de regio.

Over een electrische bel heb ik wel nagedacht maar dit is zo'n buurt waar ze dan door je raam gaan staan gluren en op je raam kloppen als ze zien dat je auto er staat :x
Oh, en als er onverwacht vrienden of familie aan de deur staat laat ik die ook lekker buiten staan hoor. Ik ben erg op mijn prive tijd gesteld :')

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 02:38

Independence schreef:
Ik schrik ervan dat zoveel mensen gewoon niet open doen! Dat zou echt nooit in mij opkomen.

Eerlijk gezegd komt het op mij een beetje asociaal over om de deur niet open te doen

Wat een onzin. Het is je goed recht om wel óf niet open te doen. Het is jouw voordeur.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 07:13

Hier ook een camera en doen vaak niet open.. gisteren zaten we te eten en stond er een mannetje met iPad voor het raam te zwaaien, heb vrolijk terug gezwaaid :') maar echt niet dat ik dan de deur open ga doen. Vind de tijden waarop mensen aan de deur staan ook echt bizar, laatst nog om 21.30!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 07:39

Ik heb laatst open gedaan met mijn haar in de verf en mijn wenkbrauwen ook in de verf. Beste man moest zijn best doen om nog normaal te kijken :')

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 07:41

Hier staat de bel vaak uit ivm dochter van 18 mnd.
Daarnaast klopt vrijwel iedereen ff op het raam. Zo ook de buren.

De buren die hier regelmatig over de vloer komen weten van de slaapissues die wij hebben en zullen nooit aanbellen na 19.00

Collectes kwamen hier heel vaak, rond 19.00 als ik net dochter in bed aan het leggen was....
En dan 3-4 keer aanbellen "omdat er licht was beneden". Deurbel uit = heerlijk!