Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Marije112 schreef:Met twee honden en twee katten helaas wel. Ik kom er vrij regelmatig over de vloer en het is redelijk vuil...
[EDIT] Ik bedoel niet vuil, maar het is niet sprankelend schoon
rien10 schreef:He, maar als je 2 x per week hulp hebt, en je doet zelf (mevrouw) ook wat, hoe kan het dan redelijk vuil zijn in huis? Vuil als in niet opgeruid, of vuil als in vies. Vieze vloer, vieze keuken, vieze badkamer. De katten maken de vloer vies, niet de keuken of de badkamer.
elnienjo schreef:Ik zou de beesten buiten in de tuin huisvesten als die zo'n zwijnenstal van het huis weten te maken ondanks 2 keer per week een schoonmaakster.
Brainless schreef:Marije112 schreef:Met twee honden en twee katten helaas wel. Ik kom er vrij regelmatig over de vloer en het is redelijk vuil...
[EDIT] Ik bedoel niet vuil, maar het is niet sprankelend schoon
Tja , hier ook niet.
Heb daar echt schijt aan... eerst niet hoor maar om stress bij mij te voorkomen heb ik het maar losgelaten.
Wij wonen buitenaf, hebben meerdere huisdieren, paarden aan huis en zelf 3 kinderen + wat aan komt waaien.
Iedereen die zich er aan ergert mag zelf aan de gang.
Kuggur schreef:tamary schreef:Als hij meer wil in bed dan een slapende vrouw zal hij deel huishouden moeten doen zodat zij ook nog energie over heeft na de werkdag.
Plan samen een tijdvak in elke dag waarin beide een of meerdere huishoud taken doen, zodat het onderdeel van dagelijkse routine wordt.
Sex onthouding als straf, dát zal hem leren...
tamary schreef:Nee, man draait 1 volle werkweek a 40 uur en vrouw 1.5-2 volle werkweken a 60-80 uur (werk + huishouden). Waar blijft er bij haar dan nog tijd en energie over? Stomweg realiteit dus, niks straf of doelbewust, gewoon niks over na al het werk wat gebeuren moet.
bigone schreef:Tja , ooit twee Braziliaanse sportmensen een week in huis gehad. Eerste dag lachten ze mijn man uit omdat hij afwaste , einde van de week had ik ze zover dat ze zelf hun bordjes op het aanrecht zetten. Maw , hij woont nog in de cultuur waarin hij is grootgebracht en now way dat je hem daar uit krijgt. En straks kinderen, krijgt ze ook op haar bord. Zou hem voor de keus stellen , of een aantal vaste klussen doen of ze gaat serieus nadenken of ze wel kinderen met hem wil met deze houding. En twee keer in de week een schoonmaakster en dan nog smerig? Misschien een andere schoonmaker zoeken of je eisen wat bijstellen . Koken zal hij ook niet doen? Zo nee, week droog brood geven.
tamary schreef:Kuggur schreef:[
Sex onthouding als straf, dát zal hem leren...
Nee, man draait 1 volle werkweek a 40 uur en vrouw 1.5-2 volle werkweken a 60-80 uur (werk + huishouden). Waar blijft er bij haar dan nog tijd en energie over? Stomweg realiteit dus, niks straf of doelbewust, gewoon niks over na al het werk wat gebeuren moet.
Blackberry28 schreef:Wat voor taken doet hij precies niet en heeft hij niet bijvoorbeeld hele lange reistijd naar zijn werk of lichamelijk een veel zwaardere baan? Ik snap nooit zo dat vrouwen er zo'n probleem of ruzie om maken als de man niet precies evenveel in het huishouden doet als zij eerlijk gezegd. En als ze dan ook nog 2 keer week een huishoudster hebben snap ik het al helemaal niet. Misschien passen ze ze gewoon niet echt goed bij elkaar en zijn er daarom al vrij snel irritaties over onbenullige dingen.
pateeke schreef:Dat lijkt me een moeilijke. Ik ken ook mannen die net zo zijn. Het kan hem gewoon niet schelen. Bij sommige mensen ligt dat gewoon niet in hun karakter en daar kan je niet altijd iets aan veranderen.
Je vriendin kan misschien wel wat haar standaarden verlagen. Het moet niet altijd kraaknet zijn, lijkt me.
Wat de dieren betreft... kan je vriendin dan niet gewoon aan de dieren leren dat ze maar in een beperkt deel van het huis mogen komen? Hier ook twee honden en een kat. De kat komt enkel in het bureau (en buiten), de honden mogen enkel op de benedenverdieping. Dat scheelt toch al aardig wat werk met haar enz van de dieren.
IHN schreef:dieren weg dan maar?
Sorry, klinkt hard. Maar ik vraag me af wie die dieren wilde... is hij het, dan gewoon weg ermee of zelf stofzuigen. Is zij het, dan snap ik dat hij zoiets heeft van:ja dag... 2x per week schoonmaakster wil best, maar jij wil beesten dus verzorg je ze ook zelf maar.
Ik moet ook zeggen dat ik altijd een nare smaak in mijn mond krijg van dit soort dingen. Het is een volwassen vent met kennelijk andere prioriteiten dan zij. Waarom moet hij zich aanpassen? Wat geeft jouw vriendin het recht hem te veranderen? Hij doet haar niks aan, hij laat zich gewoon niet zeggen wat ie moet doen...zou iemand mij vertellen wat ik moet kunnen ze me ook de kont kussen. Ben geen klein kind. Dus:accepteren dat het niet zo schoon is in huis of het gewoon zelf blijven doen. Geen sex als straf vind ik ook nogal kinderachtig trouwens..geeft zo'n hoerig idee (jij maakt schoon, geef ik je seks.. t is geen ruilmiddel toch?).
.Blackberry28 schreef:Wat voor taken doet hij precies niet en heeft hij niet bijvoorbeeld hele lange reistijd naar zijn werk of lichamelijk een veel zwaardere baan? Ik snap nooit zo dat vrouwen er zo'n probleem of ruzie om maken als de man niet precies evenveel in het huishouden doet als zij eerlijk gezegd. En als ze dan ook nog 2 keer week een huishoudster hebben snap ik het al helemaal niet. Misschien passen ze ze gewoon niet echt goed bij elkaar en zijn er daarom al vrij snel irritaties over onbenullige dingen.
Blackberry28 schreef:Wat voor taken doet hij precies niet en heeft hij niet bijvoorbeeld hele lange reistijd naar zijn werk of lichamelijk een veel zwaardere baan? Ik snap nooit zo dat vrouwen er zo'n probleem of ruzie om maken als de man niet precies evenveel in het huishouden doet als zij eerlijk gezegd. En als ze dan ook nog 2 keer week een huishoudster hebben snap ik het al helemaal niet. Misschien passen ze ze gewoon niet echt goed bij elkaar en zijn er daarom al vrij snel irritaties over onbenullige dingen.
bigone schreef:Zijn ze beide evenveel thuis en wie kookt er??
Sizzle schreef:Klinkt mij ook meer als een katakterprobleem dan een cultuurprobleem. Als het enkel het huishouden is kun je daar nog over twisten maar als hij persoonlijke hygiene ook niet zo boeiend vind is dat een ander probleem en dat gaat waarschijnlijk ook niet weg.
Ik ken ook zo iemand gewoon in NL, met een normale NL opvoeding maar die gewoon goor. En z‘n ouders maar afvragen waarom die arme lieve jongen toch geen vrouw vind die hem een beetje wil helpen......ehhhhh right.. een vriendin is geen sociaal werkster.
Marije112 schreef:Hij doet eigenlijk niks in het huishouden. Geen langere reistijd of zwaardere baan.
Ja, evenveel thuis. Zij kookt. Als hij 'kookt' is het take-aways