keuken boiler

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: keuken boiler

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 16:48

Daar heb je ook een eigen groep voor nodig. :D Als je stoppenkast oud is heb je sowieso een nieuwe nodig.
De tijd dat je in een huis met 2 10A stoppen toe kon is wel geweest :)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-20 20:23

DubbelDun schreef:
Daar heb je ook een eigen groep voor nodig. :D Als je stoppenkast oud is heb je sowieso een nieuwe nodig.
De tijd dat je in een huis met 2 10A stoppen toe kon is wel geweest :)

Dat zeg ik dus; Wij hebben een oude, wonen hier pas en de nieuwe hebben we opdracht voor gegeven, maar aangezien de onderkant verplaatst moet door Enexis, duurt dat een beste tijd.

Vaatwasser durf ik wel aan en kunnen we wel regelen, staat niet continu aan. Net als wasmachine en droger bijv.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 20:28

Wij hebben een 10 liter van Daalderop onder in een keukenkastje staan. Mis de ruimte absoluut niet en vind het wel heel handig om direct heel heet water te hebben.
Voor even kleine dingetjes afwassen (hebben ook een vaatwasser) en om warm/lauw je handen te kunnen wassen.
Pak daar ook vast heet water uit als ik water moet koken, scheelt meestal een paar minuten.

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 14:29

Hier ook een daalderop. root ding int kastje, maar och, daar wen je aan. Ik pak er ook wel eens water van en hang er gelijk een theezakje in. Werkt ook super goed. Water is behoorlijk heet 85 graden.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 14:36

Sinds wij een Quooker hebben, kunnen we eigenlijk niet meer zonder.

Wij hebben de warm water ketel linksvoor op zolder en de keuken rechtsachter beneden.

Warm water duurde letterlijk 45 seconden met de hete kraan voluit open.
Het was dus óf een close-in boiler óf een Quooker.
En die Quooker is echt zo onwijs gemakkelijk.

Maar iig is warm water zonder dat 't je hele huis door hoeft af te leggen wel echt heel comfortabel en je gooit een stuk minder warm water weg (45 seconden koud water voor we warm hadden, betekent dat wanneer je genoeg warm water hebt, de leiding nog vol zit met 45 seconden water, wat je weer af laat koelen).

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 14:46

Er gaat echt een wereld voor me open met dit topic, ik lees echt allemaal 'nieuwe' snufjes, haha.

Wat ik me nou afvraag he.. Zo'n quooker dus... Wat is de reden om zo'n ding aan te schaffen? Dat je water bespaart? Maar water is stukken goedkoper dan stroom en ik zag dat de aanschafprijs ook niet mis is... Ik ben best bereid zuiniger te leven, maar als ik het zo even snel bij elkaar op tel, is het het bedrag toch niet waard? Als ik ga douchen zet ik de douche aan, ik kleed me uit en zodra ik eronder stap is-ie al warm. Dus dat zou een paar seconden aan stromend water schelen? Ook kan ik me werkelijk niets bedenken waar ik nú kokendheet water voor nodig zou moeten hebben? Enige waar ik kokend water voor gebruik is thee en daar heb ik een prachtige Smeg voor staan. Dus wat zijn nou de dingen wat er echt voordeel aan geeft?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 14:50

@yv: als je (lang) moet wachten tot je water warm is dan ben je niet alleen water kwijt, maar ook hetgeen het water warm maakt.
Met een quooker heb je dus direkt heet water en dus minder gas/elektriciteit gebruik (en minder waterverspilling).

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 14:52

45 seconden water weggooien wat eerst warm geweest is en dus gas gekost heeft. En dat elke keer weer opnieuw in de keuken bij elk beetje warm water wat je nodig hebt.

Plus dat zoveel schoon drinkwater weggooien ook gewoon zonde is, drinkwater is wellicht niet duur, maar het is wel zonde om 't ongebruikt door 't riool te spoelen.

En tegenwoordig tap ik dus water uit de quooker als ik aardappels/groente/een ei/what ever ga koken.
Al meteen heet, scheelt ook behoorlijk wat gas voordat ik een pan koud water aan de kook heb.
En thee, bouillon, zo kan ik nog wel even doorgaan met waarvoor ik het allemaal gebruik.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-20 15:52

Ik vind schoon water wegspoelen, onnodig gas en stroom verbruiken echt wel zonde. Maar ik heb het even uitgerekend en wat verhalen op internet gelezen en vanwege de aanschaf van een Quooker duurt het echt wel even voor je het qua financieel verhaal eruit hebt.

Keukenboiler wordt het niet in ieder geval bij ons, hebben we al besloten.