Bank bestel leverdatum al verstreken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-20 16:12

MarliesV schreef:
Tja, dat je geen maanden op je bank wilt wachten, had je misschien voor de koop moeten bedenken.

An sich is november bestellen, februari leveren geen rare tijd. Daar ben je ook akkoord mee gegaan en kan je mijns inziens nu niet over gaan klagen.

Dat ze nu geen duidelijkheid verschaffen is wel erg slordig. Elke week bellen, vaak is dat het enigste wat helpt.

Waarom zou je nu de koop ontbinden, voor een volgende bank moet je weer net zo lang wachten waarschijnlijk....

Daar klaag ik niet over maar die tijd is nu wel verstreken dat ik moest wachten tot 2 februari wist ik inderdaad en ben ik akkoord mee gegaan ik bedoel dat ik niet nog langer wil moeten wachten

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-20 16:13

LadyMadonna schreef:
Voorwaarden zijn vrij duidelijk. Levertijd week 5, met Max een maand uitloop, dus zeg uiterlijk week 9

Dat zou dus 2 maart moeten zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 16:23

SecretLIN schreef:
MarliesV schreef:
Tja, dat je geen maanden op je bank wilt wachten, had je misschien voor de koop moeten bedenken.

An sich is november bestellen, februari leveren geen rare tijd. Daar ben je ook akkoord mee gegaan en kan je mijns inziens nu niet over gaan klagen.

Dat ze nu geen duidelijkheid verschaffen is wel erg slordig. Elke week bellen, vaak is dat het enigste wat helpt.

Waarom zou je nu de koop ontbinden, voor een volgende bank moet je weer net zo lang wachten waarschijnlijk....

Daar klaag ik niet over maar die tijd is nu wel verstreken dat ik moest wachten tot 2 februari wist ik inderdaad en ben ik akkoord mee gegaan ik bedoel dat ik niet nog langer wil moeten wachten

Nog nooit een bank gekocht? Het is zelden dat deze voor of rond de verwachte datum wordt geleverd :+

Suzanne F.

Re: Bank bestel leverdatum al verstreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 16:26

Is een bank die echt voor jou besteld is? Dus op kleur, stof, model etc?
Het is echt heel vaak dat banken een langere levertijd hebben. Hier weleens met de kerst op tuinstoelen gezeten omdat de bank begin december geleverd zou worden.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-20 18:16

Nou als ze mij zeggen binnen die termijn ga ik daar ook vanuit.. 4 maand lijkt me tijd zat anders moeten ze zeggen levertijd onbekend ik ga niet nog 3 mnd wachten

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 18:18

Zeg dat eens tegen de winkel.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 18:21

SecretLIN schreef:
LadyMadonna schreef:
Voorwaarden zijn vrij duidelijk. Levertijd week 5, met Max een maand uitloop, dus zeg uiterlijk week 9

Dat zou dus 2 maart moeten zijn

Jep. Leverancier houdt zich daarmee aan de wettelijke voorwaarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 18:29

Ik vind dat er wel onaardig wordt gedaan tegen TS... Ik snap haar wel.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 18:30

Niet alleen in dit topic.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-20 19:09

Kmbrly schreef:

Dat zal ik na 2 maart ook zeker wel doen als ik nog niks heb gehoord haha

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 19:11

SecretLIN schreef:
Kmbrly schreef:

Dat zal ik na 2 maart ook zeker wel doen als ik nog niks heb gehoord haha

Dan ben je al te laat, dinsdag of woensdag mailen wanneer ze de bank afleveren aangezien ze wettig gezien tot 2 maart de tijd hebben. Gewoon zo zeggen dan is het duidelijk en heb je iets op de mail staan.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-20 19:15

Ik dacht dat ik moest wachten..

Dus beter nu mailen en ze zeggen over de leverdatum en dat ik het voor 2 maart wil en anders dat ik de koop zal ontbinden..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 19:18

Gewoon zo als ik het zei, mailen of ze al een afleverdatum ingeplant hebben aangezien de bank wettelijk uiterlijk 2 maart geleverd moet zijn. En dan wacht je hun antwoord maar even af. Dreigen dat je hem niet neemt kan altijd nog, niet meteen doen want dan jaag je ze meteen tegen je in het harnas.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 19:36

Ik zou dit sturen:

Beste meneer/mevrouw,

Op [datum] heb ik een bank bij jullie besteld ([bon nummer oid]). De verwachte leverdatum die toen naar mij is gecommuniceerd was 2 februari 2020.

Ik heb na telefonisch contact begrepen dat de bestelling vertraging heeft opgelopen. Tot op heden heb ik helaas van jullie nog geen duidelijkheid gekregen wanneer de bank geleverd zal worden.

Hier ben ik echter wel benieuwd naar. Conform jullie algemene voorwaarden zal dit uiterlijk 2 maart 2020 zijn. Kan ik er vanuit gaan dat de bank uiterlijk 2 maart 2020 wordt geleverd?

Met vriendelijke groet,
...

Op de reactie die hierop terugkomt, bijvoorbeeld 'we hopen dat dit gaat lukken', stuur je dan vervolgens terug: Indien de bank niet voor 2 maart wordt geleverd, wil ik de koop graag ongedaan maken.

In het artikel over de levertijden mis ikechter nog hoe het wordt opgelost als er niet aan wordt voldaan, dit staat denk ik in een ander artikel. Stuur mij anders even een PB dan lees ik ze even door.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 19:41

SecretLIN schreef:
Ik dacht dat ik moest wachten..

Dus beter nu mailen en ze zeggen over de leverdatum en dat ik het voor 2 maart wil en anders dat ik de koop zal ontbinden..

Wat een onaardige reacties hier zeg en zo onterecht. Ze stelt gewoon een vraag, doe normaal of reageer niet.

@SecretLIN: ze hebben volgens de voorwaarden tot 2 maart om te leveren. Je zou ze daar via de mail op kunnen wijzen, aangezien ze zelf zeggen geen idee te hebben wanneer het komt.

Als je het op 2 maart nog niet hebt zou ik even contact opnemen met Consuwijzer voor advies over je rechten. Zij geven advies aan consumenten, het is het loket van de Autoriteit Consument & Markt (ACM), van de overheid.

Je kunt hier je vraag online stellen of je kunt ze bellen. Dan sta je wat sterker.
https://www.consuwijzer.nl/stel-uw-vraa ... onsuwijzer

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-20 22:26

Ladyson super bedankt!!

Marie-Anne ook super bedankt

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 22:47

Maar als je de koop ontbindt heb je natuurlijk nog steeds geen bank? Je hebt dan bij een andere winkel weer de kans dat je minstens een paar weken moet wachten. Of heb je al een andere bank op het oog?

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 09:59

Gewoon bank bij de Ikea kopen haha... daar komt de mijne vandaan en die had ik vrijwel meteen :D

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 10:16

Ik weet niet bij welke zaak je de bank hebt gekocht maar zie steeds meer vage meubelzaken opduiken waarvan ik denk mwah en na een tijdje zijn ze weer verdwenen.
Pas nog een in Maarssen, foetsie en wil ergens anders een nieuwe start maken. Zou hem echt achtervolgen :=
Daarbij moet je je nooit zo met een kluitje het riet in laten sturen hoor TS, jij betaalt dus daar mogen ze wel moeite voor doen.
Ik vind ook dat er erg snibbig gereageerd wordt, we hebben niet allemaal al ervaring met dit soort dingen.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-20 10:58

Nee klopt maar dan koop ik wel een die gelijk mee kan, vind even wachten niet erg maar heb genoeg geld betaald dat ik niet nog een maand wil moeten wachten.

Overigens denk ik dat de koop ontbinden vast niet gemakkelijk zal gaan zal altijd wel weer kleine letters oid in hun voordeel zijn.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-20 10:59

Tanya schreef:
Gewoon bank bij de Ikea kopen haha... daar komt de mijne vandaan en die had ik vrijwel meteen :D

Haha ja m'n moeder haar bank en stoelen konden we er gelijk meenemen. Inelkaar zetten was wel een werkje

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 11:01

TS, ook goed om te weten: als je de koop ontbindt omdat zij te traag leveren moeten ze ook een aanbetaling terugbetalen. De wet staat boven kleine lettertjes, als ze moeilijk gaan doen kan je altijd even advies vragen bij het Juridisch Loket of eventuele keurmerken waarbij ze zijn aangesloten.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-20 11:36

Dani schreef:
TS, ook goed om te weten: als je de koop ontbindt omdat zij te traag leveren moeten ze ook een aanbetaling terugbetalen. De wet staat boven kleine lettertjes, als ze moeilijk gaan doen kan je altijd even advies vragen bij het Juridisch Loket of eventuele keurmerken waarbij ze zijn aangesloten.

Moest het hele bedrag in 1x betalen

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-20 11:43

Op de bon staat verwachte leverdatum.. Dan geld de maand extra toch en anders mag de koop ontbonden worden?

Ga ze nu eens mailen.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 11:52

SecretLIN schreef:
Dani schreef:

Moest het hele bedrag in 1x betalen

Nooit meer doen.