Levering dpd gaat fout

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 16:01

beatje schreef:
Mo_86 schreef:
Na alle horrorverhalen over DPD brak het zweet me laatst uit toen ik zag dat er sprake was van een laadfout. Uiteindelijk via Facebook Messenger een bericht gestuurd en zowaar een dag later m’n pakket alsnog ontvangen. Zou dat proberen, ik had binnen een uur reactie. Succes! Hopelijk is je pakket snel terecht!

Facebook van dpd? of van Bol?

Van DPD

Lindsey_99

Re: Levering dpd gaat fout

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 16:09

Ik heb eigenlijk nooit problemen met welke bezorgdienst dan ook. Als het na een keer thuis niet is afgeleverd, dan log ik in en laat het bij het dichtstbijzijnde parcelpunt afleveren. Gaat altijd goed. Nog nooit rare dingen gehad, zelfs niet met een verkeerd geadresseerd pakket uit het buitenland. Is keurig op het parcelpunt geleverd (DPD) Het duurt alleen soms wat langer voordat je het kunt ophalen als het nog in de routing zit.

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 16:10

Ik las DPD Mechelen, dat is helemaal een zooitje onbeschofte horken daar. Die leverden hier ook, maar ik wil ze met geen mogelijkheid meer aan de deur hebben :n
Hier wordt een bestelling voortaan ook afgebroken als DPD de enige keuze is voor bezorging.

Nickolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 19:27

DPD werkt op franchise basis. En de franchisers huren vaak weer kleinere transportbedrijven in. Oftewel het is vaak niet duidelijk wie wat doet als een pakket niet goed gescand is.

Hopelijk is het snel opgelost.

SammyFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 19:36

Ik rijd elke dag langs dpd Mechelen en elke dag word ik daar ook bijna aangereden door de chauffeurs. Ze rijden zonder te kijken zomaar de baan op, iedereen moet maar stoppen voor hen. En zoals hierboven vermeld staat, zijn ze vaak ook niet al te vriendelijk.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 19:41

Ik zou me niet te druk maken dat het niet goed komt TS, bol.com is daar (naar mijn ervaring) altijd erg oplossingsgericht in.

Overigens betaal ik wel altijd met CC of pas achteraf..

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 19:53

Ach...DPD.. breek me de bek niet open.
Ze laten rustig een pakket wekenlang bij de douane liggen omdat ze iets in de papieren niet snappen zonder je te informeren. Vervolgens wordt je dan 453x doorgestuurd (nee niet doorverbonden) om er dan achter te komen dat er niets mis is maar het lag daar wel prima -:(-

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 19:57

Waardeloos bedrijf, hier ook slechte ervaring.
Laatste keer was eergister, dochter was thuis en ze bellen niet eens aan maar zetten het pakket gewoon bij de deur waar iedereen het mee kan nemen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 20:00

haha, ik had gister dus eentje.
ook via bol.com.
kon een bezorgtijd uitkiezen.
dat gedaan., maar bezorger was al veel eerder op de dag geweest ...
dus kaartje met we hebben u gemist!
belachelijk! -O-

kon via internet toch nog een andere bezorgtijd aanvinken.
dat gedaan... savonds russen 5 en 9
staan ze smorgens 9 uur voor de deur.
ik was nog net thuis.
gezegd tegen die man van dpd. dat ik een tijd had aangevinkt.

weet je wat hij zei?
wij bezorgen helemaal niet op uitgekozen tijden zegt hij.
dat is een bekend probleem van bol.com..
irritant!!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 20:03

Ik bestel ook niet meer als ze ergens alleen met DPD werken. Het is hier met DPD echt nog nooit niet fout gegaan :+ Echt dramatisch.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 20:09

Contact opnemen met de afzender niet met DPD.

De afzender heeft een overeenkomst met het transportbedrijf en moet het regelen.

Wel is het zo dat je deze problemen bij elke pakkettransporteur hebt.

Deze topics vindt je ook met DHL,PostNL,Gls, etc

Als er miljoenen pakketten verstuurd en bezorgd worden gaat er regelmatig wat fout.

_Nancy
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 21:18

MarlindeRooz schreef:
Citaat:
Ondanks dat er mensen thuis waren,niks geleverd.

Dit doen ze vaker en ze vinden het bij de klantenservice normaal en houden gewoon vol dat je niet thuis was. :+
Ik bestel NOOIT meer ergens waar je met DPD te maken krijgt. Is de enige oplossing.

Maar weet je van te voren waarmee het komt dan?
Want mijn pakketjes van bol.com komen 9/10 keer met PostNL.

Er is geen enkele koeriersdienst perfect.. Er valt over allemaal wel wat te zeggen.

Hopelijk is het snel opgelost!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 21:21

_Nancy schreef:
Maar weet je van te voren waarmee het komt dan?
Want mijn pakketjes van bol.com komen 9/10 keer met PostNL.

Er is geen enkele koeriersdienst perfect.. Er valt over allemaal wel wat te zeggen.

Hopelijk is het snel opgelost!

Staat vaak vermeld en anders vraag ik het. Maar bestel niet super veel online, en eigenlijk altijd bij dezelfde webshops.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-20 21:28

SammyFloor schreef:
Ik rijd elke dag langs dpd Mechelen en elke dag word ik daar ook bijna aangereden door de chauffeurs. Ze rijden zonder te kijken zomaar de baan op, iedereen moet maar stoppen voor hen. En zoals hierboven vermeld staat, zijn ze vaak ook niet al te vriendelijk.

Kan je het niet ophalen voor me :+ Volgens de status is het er nog steeds.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 21:29

Hier ook een probleem met dpd. Ik kreeg een email dat mijn pakket was bezorgd met neerzet toestemming (heb ik nooit gegeven). Het was hier echter niet afgeleverd. Gebeld met de dpd, en volgens hen was het pakket bezorgd, de bezorger had foto's van desbetreffende schuur meegestuurd. De schuur heeft blauwe deuren mevrouw, ik zeg dat ik geen blauwe deuren heb. Weet u dat zeker mevrouw? Eh ja :')
Ik moest contact opnemen met de verzender, aangezien dat de opdrachtgever is en verder afwachten.

Wordt ik gebeld door een mevrouw 20 km verderop dat mijn pakket bij haar bezorgd is -O- maar pakket zou daar die middag dan weer worden terug gehaald. Nou dat gebeurde dus niet. Ze beloofde me het pakket dan voor de nacht uit de schuur te halen waar de bezorger het had neergezet en dat ik het dan de volgende dag bij haar kon ophalen, want we dachten niet dat de bezorger nog zou komen. Zo gezegd zo gedaan, ik naar haar toe en ze wilde het pakket uit haar serre halen (daar had ze het voor de nacht neergezet), blijkt dat de bezorger die ochtend (dag te laat) het pakket in de serre heeft zien staan, het huis in is gelopen en het pakket heeft meegenomen, terwijl mevrouw even boodschapje aan het doen was :roll:
Ik dus onverrichter zake weer naar huis gereden, waar de dpd die avond dus alsnog het pakket kwam bezorgen, zonder een vorm van excuus :x

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 21:52

Oef DPD ging hier ook altijd fout. Als ik zie dat een webshop met DPD verstuurd koop ik het wel ergens anders. DHL gaat wel ok, ben het meest tevreden over Post NL.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 22:03

DPD is echt een drama bedrijf, nog steeds erg jammer dat nog veel bedrijven ermee werken. Ze zullen prijstechnisch goedkoper zijn of zo.
Maar al zo vaak klachten ingediend, dat het gewoon verbazingwekkend is als het een keer wel goed gaat.

* Zeggen dat er niemand thuis was (terwijl dat wel zo was), geen briefje in de bus ed.
* Niet aanbellen maar beneden buiten neerzetten of met wat geluk in de hal.
* Of niet aanbellen en boven bij de deur neerzetten.
* Slechte klachten afhandeling (die het vaak via fb omdat je met zo vaak bellen een fortuin kwijt bent eraan) de manier van communiceren.
* Onbeschofte bezorgers
Na een klacht indienden dan gaat het vaak 1x goed en dan gaat het weer fout.

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 22:14

Hier laatst voor het eerst kennis gemaakt met de service van DPD....
DPD zou op oudejaarsdag een waterblazer bezorgen, maar omdat er niemand thuis was, de bezorgdatum gewijzigd. Ook met het oog op verhalen dat het pakket voor de deur gezet wordt door dpd.

Bezorger is toch aan de deur geweest, op de site staat er dat ik niet thuis was (niet voor niks de datum gewijzigd :+ ) en dat ze op de afgesproken dag terug komen.
Op de afgesproken dag de hele dag thuis gebleven, maar geen pakket...

Volgende dag ontvang ik ‘s ochtends op mijn werk bericht dat de bezorger onderweg is :? Via de site aangegeven dat het pakket dan maar bij een DPD punt afgeleverd moest worden. ‘S middags bericht dat het pakket bij de buren ligt... het gewijzigde adres (wat dus het adres van het dpd punt zou moeten zijn) was gewoon weer mijn eigen adres :+

Pakket heeft er een week over gedaan om van het depot naar mijn huis te komen.

Pakketjes komen hier meestal met de vaste bezorger van postNL en daar hebben we nog nooit gedoe mee gehad. Uiteindelijk kwam het pakket via DPD er ook wel, maar zou niet snel meer ergens bestellen waar DPD de verzending verzorgd.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 22:15

Ts ken je die jongens die vroeger belletje lel speelden? Ze werken nu allemaal bij... afijn je snapt 'm. :')

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-20 23:01

Gypsy schreef:
Ts ken je die jongens die vroeger belletje lel speelden? Ze werken nu allemaal bij... afijn je snapt 'm. :')

:') :') :') Ik geloof je direkt.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 23:13

Dit had ik laatst ook met een bol.com bestelling die was verzonden met dpd. Ook een laadfout en het pakket werd de dinsdag erop bezorgd ipv donderdag.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 23:14

Gypsy schreef:

Hahahaha geloof er niks van aangezien ze niet eens aanbellen 8)7 _O-

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 23:29

Ach god dpd,breek me de be.k niet los.
Nog nooit is er door dpd bij ons aangebeld. Nooit briefjes in de bus. Gister toevallig ook een bezorging van dpd. Op tracking te zien, geleverd met achterlating bericht. Nou nee, dus maar de straat langs. Is het pakket in de winkel neergelegd beneden. En jawel, met kapotte verpakking.
Probeer dit zoveel mogelijk te vermijden, postnl is bij ons wel echt top en altijd dezelfde persoon.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 23:30

Ai, ik heb vandaag net iets verkocht aan iemand van Bokt, en verstuurd met DPD. Hopelijk gaat dit goed :( Bij mij thuis geen probleem mee gehad, als ik thuis ben, misloop ik hen zelden.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 23:35

DPD is om te janken. Zeldzaam slechte service.

Soms kan ik niet om ze heen.

Ik heb al een paar keer gehad dat ik een pakje als verloren gemeld kreeg, de bestelling nog maal geplaatst heb en dan na 3 dagen een dubbele zending kreeg.

En dan moet je(zooplus indeze) het te veel bestelde weer retour proberen te sturen :')

Laat ik het zo zeggen....ik heb nu 8 katten tuigjes voor 2 katten... :')