Gedoe met buren over geluid

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-20 00:15

Janine1990 schreef:
Lindsey_99 schreef:
Woningbouw inschakelen en informeren dat je niet normaal in je eigen huis kunt leven vanwege gehorigheid. Dat zelfs de toilet doorspoelen al overlast geeft. Als je in een portiekflat woont, een oudere, dan is de isolatie dusdanig slecht dat je nu eenmaal de buren hoort.

Geef aan dat je rekening houdt met de buurman onder en overige buren, maar wel af en toe visite wilt kunnen uitnodigen zonder gelijk een kwade buurman aan je deur te hebben. Als het eens een keer een feest met 30 man is kun je een briefje in de bus doen bij de buren dat je een feest geeft en dat het wat overlast kan geven. Verder hebben de buren gewoon te accepteren dat er iemand boven hen woont en dat ze die zullen horen met normale leefgeluiden. Wil de woningbouw niets doen dan heel simpel; hup naar de Rijdende Rechter.

Ik vind dit een hele goede tip...

Daarnaast vraag ik me bij dit verhaal meteen af; hoe is de woonhistorie van jullie appartement? Hoelang hielden voorgaande bewoners het uit met deze buurman.

Ik woon in een tussenwoning in een rij van 4. Mijn buren op de hoek hebben nooit last van mij. Ik kan mijn muziek echt belachelijk hard zetten (1 á 2 keer per maand ongeveer 15 minuten per keer, overdag) en iedereen vind het oké.
Mijn andere buren die dus ook een tussenwoning hebben zijn van mijn leeftijd en horen mij ook nooit. Andersom hoor ik hun ook nooit. Ik kwam er pas na ruim een maand achter dat ze een puppy hadden. Een puppy die dus wel eens lawaai had. Waar de buurman in de andere hoekwoning dus wel last van had op zijn manier. Maar die had ook last van de muziek van mijn buren in de tussenwoning. Die op hun beurt weer aan mij vragen of ik ook last van ze had. Nou euh... Nee? Hoe kom je er bij!!!

De 'boze' buurman is echter wel een beetje bijzonder. Zijn vriendin (???) zit dan in de zomer in de tuin en luistert dan naar shantymuziek, die ze ook 'enig' kan meezingen... Zit je dan met je visite in de tuin... :Y) Anyhow... het overpad dat we met hem hebben ligt tegenwoordig bezaaid met stukken appel.
Dat zal wel een soort van statement zijn omdat ik het overpad dagelijks gebruik. Ach, niet mijn probleem.
Maar het geeft mij wel heel duidelijk aan hoe serieus we zijn klachten naar de buren moeten nemen.

Dus neem dat ook in overweging...

Dit is een woning uit 1920 of 1930 meende ik. Echter zijn deze wel vorig jaar mei gerenoveerd. Dus dikkere muren/isolatie, nieuwe badkamer, wc en keuken en zonnepanelen geplaatst.

Ik heb al contact opgenomen met het bedrijf die onze vloer heeft gelegd en ik kan bij hun eventueel een bewijs ophalen dat de meest dempende ondervloer die ze verkopen hierin ligt.

Flower033 schreef:
Er zijn heel veel afleveringen van de Rijdende Rechter over burenoverlast. Als ik me het goed herinner, mag een buurman niet klagen over normale leefgeluiden. Wc doortrekken en de deuren normaal open en dicht doen. Moet je vloer wel goed gelegd zijn.
Je zou een onafhankelijke expert metingen kunnen laten doen (samen betalen?). Dan is het direct duidelijk of je inderdaad teveel geluid maakt of dat de buurman moet ophouden met klagen.

Zal eens wat opzoeken, wellicht kan ik er nog iets uit halen :)

Mazida schreef:
Met redelijkheid ga je het hier ook niet redden. Bij sociale woningen, zeker van 50 jaar of ouder hoor je nu eenmaal veel leefgeluiden. Belachelijk dat je je wc niet meer kunt doorspoelen. Waarom stuur je je vriend een keer niet om met meneer te gaan praten? Maak duidelijk dat jullie niet alles dulden en zelf ook contact opnemen met woningcorporatie. En laat hem maar lekker 112 bellen. Oom agent gaat geen muziekinstallie in beslag nemen als er een klein muziekje op staat in combinatie met een glaasje wijn. Niet over je heen laten walsen!

Ik kan een gesprek veel tactischer voeren en kan dingen wat beter verwoorden/benoemen. Ik heb ontzettend veel geduld en mijn vriend totaal niet. Hij laat zichzelf al snel gaan in dit soort situaties en vindt het lastiger om te nuanceren.

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 00:18

Ik woon in een benedenwoning en heb 2 woonlagen boven me. Ik hoor ook geregeld doortrekken van de wc, douche, traplopen etc. Ik kan me daar niet echt aan storen. Je went er aan. Alleen de bas uit muziek kan ik me wel vreselijk aan irriteren.
Tenminste als t uren achter elkaar is.
Nou is het ook vaak niet helemaal thuis te brengen bij welke buren het vandaan komt, omdat het gewoon heel gehorig is.
Misschien hoort jouw buurman ook wel geluiden van andere buren ipv van jullie.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 00:28

Ik ben dan wel echt heel slecht denk ik, maar als ik zo'n brede grote vriend zou hebben zou ik die het lekker een keer af laten handelen, misschien wat dreigender en met meer overwicht overkomen en ik zou hem lekker in zn sop gaar laten koken verder, laat 112 maar bellen
Droeftoeter, je doet niks verkeerd

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 00:54

Deze meneer kan misschien beter in een hutje op de hei gaan wonen in plaats van een portiekflat.

Je kan bij de beste man best aangeven dat jullie er veel aan hebben gedaan om de overlast zoveel mogelijk te beperken en dat er nu geen mogelijkheden meer zijn. Laat hem maar eens 112 bellen of nog een keer de woningbouw, volgens mij doen jullie niets wat door deze twee instanties afgekeurd wordt.

Of denk je dat je een nachtje de cel in moet omdat je met twee vrienden bordspelletjes zat te spelen om iets over 12'en? :=

Imala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 01:08

Ik kan me denk ik een beetje plaatsen in je buurman.
Ik woonde met dochter in een oud portiek flatje en kreeg nieuwe bovenburen. Een stelletje, beide studerend.

Vanaf dag 1 leek het alsof er olifanten boven me rond rende.
De woning was zo strak en "kaal" ingericht dat het 1 grote klank kast was en elke voetstap dreunde naar beneden.
Wanneer je op de cm na weet waar je buren zich wanneer bevinden en het lijkt alsof ze door het plafond komen zakken, dan word je op den duur "gek".
Visite en de oppas schrokken zich ook regelmatig kapot als het dreunen begon.
Ook hun liepen op sokken, later op sloffen en dat maakte een hoop verschil. Ze hebben een vloerkleed neergelegd zodat dat ook iets zou dempen.

Ze hadden het idee dat ik psychische niet in orde was, als ik het gedreun na uren weer eens zo zat was, dat ik als een malloot aan de deur stond.
En nadat dochter niet meer durfde te gaan slapen, want mama de buren bonken zo hard boven mijn hoofd, was de maat vol.

Wat bleek?
De ondervloer die gelegd was als zijnde goedgekeurd had een europees keurmerk inplaats van een nederlands keurmerk en was niet geschikt.
Jammer voor de buren, maar vloer moest er toch uit. En ik kreeg excuses.

Wat wil ik hiermee zeggen?
Probeer de beste man wel serieus te nemen.

Diddykong

Re: Gedoe met buren over geluid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 01:30

Wat ik van meester Visser geleerd heb, is dat lopen op sokken luidruchtiger is dan lopen op sloffen/schoenen. Raar maar waar. En dat de vloer soms te strak tegen de muur is gelegd, waardoor je super dempende ondervloer niet meer werkt.
Mocht je er met de buurman niet uitkomem, kun je eventueel nog buurtbemiddeling overwegen. Verder succes! Ben wel bang dat het linksom of rechtsom wat gaat doen met je woongenot. Want de beste man klinkt niet echt gezellig of redelijk.

capopjekop
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 07:47

Eerst eens zelf luisteren vind ik wel een goede. Dan weet je idd waar de buurman over praat en kun je eventueel op zoek naar de oorzaak.

En als blijkt dat hij een zeurpiet is dan kun je er mss met een bemiddelaar uit komen. Je hebt ook nog buurtbemiddeling in de meeste steden.

Zulke gehorige appartementen zijn wel klote. Wij willen om die reden wel zo snel als kan verhuizen maar goed. Maar dat zal nog een poos doorbijten worden

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 07:59

Als het werkelijk allemaal zo gaat als dat jij beschrijft met rekening houden, dan kon buurman de pot op.
Jij hoeft ook niet steeds je excuses aan te bieden.
Dan belt hij maar 112 en de wooncorporatie, waarschijnlijk is dit zo'n man die dat al eerder met vorige buren aan de hand had.
Jullie mogen toch gewoon normaal leven in jullie huis.
En de wc doorspoelen dat zal hij dan van de vorige bewoners ook gehoord hebben.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 12:06

fique schreef:
Ik woon in een benedenwoning en heb 2 woonlagen boven me. Ik hoor ook geregeld doortrekken van de wc, douche, traplopen etc.

Ik woonde tot voor kort ook zo. Moest heel erg wennen toen de vriend van mijn buurvrouw bij haar kwamen wonen. Hij had een veel zwaardere stap die ik goed kon horen. Totaal anders dan de buurvrouw die ik nooit hoorde.

Ik kan me dus wel voorstellen dat het wennen is voor de buurman. Maar meer ook niet. Zoals jij het beschrijft stellen jullie je meer dan redelijk op. Oude woningen zijn nu eenmaal gehorig en daar moet je mee dealen.

Overigens wende ik snel aan de buurman. Super fijne buren aan gehad. Ze zullen mij vast ook wel gehoord hebben. Beetje geven en nemen. Hoop dat jouw buurman dat ook gaat inzien!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 12:10

Ik woon in een eengezinswoning maar mijn buurvrouw is ook overgevoelig voor geluid. Als het aan haar ligt, mag ik boven niet meer naar de wc, mag de afzuigkap niet aan, ik mag niet douchen savonds laat en volgens haar blaffen de honden altijd en continu.

In het begin werd ik hier wel echt kriegel van, ze ging ook steeds verder. Ook commentaar als ik in de tuin was, ze stond te beuken met een metalen paal op de tussenmuur. Dit soort mensen is knettergek en het maakt dan ook niet uit hoe je rekening houdt, je doet het nooit goed!

Inmiddels tig keer de woningbouw, de buurtbemiddeling, de politie gehad en niemand kan wat. Het moet eerst echt uit de hand lopen. Dat wil je niet dus ik probeer haar zoveel mogelijk te negeren maar leuk is anders.

Iedereen kijkt uit naar de zomer en ik denk hmmm daar gaan we weer. En ik vertrouw haar voor geen meter want pas was mijn hond ziek en ik denk gelijk dat ze iets over de schutting gezeild heeft. Je wordt er nog paranoia van ook.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 12:14

Jeetje TS wat een nachtmerrie zeg! Ik kan me voorstellen dat je je niet fijn voelt zo. WC doorspoelen, dat is gewoon normaal geluid. Zoals hierboven al gezegd, probeer eens sloffen. Dat maakt inderdaad minder 'doordreungeluid' dan op sokken lopen. En verder, mail de woningbouw met jullie kant van het verhaal, dek jezelf in. Jullie leven niet raar zo te horen en voor zover op jullie foto's te zien is hebben jullie ook niet bepaald een leeg huis wat veel zou moeten versterken in geluid. Laat je niet gek maken!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 12:22

daffodil schreef:
Ik woon in een eengezinswoning maar mijn buurvrouw is ook overgevoelig voor geluid. Als het aan haar ligt, mag ik boven niet meer naar de wc, mag de afzuigkap niet aan, ik mag niet douchen savonds laat en volgens haar blaffen de honden altijd en continu.

In het begin werd ik hier wel echt kriegel van, ze ging ook steeds verder. Ook commentaar als ik in de tuin was, ze stond te beuken met een metalen paal op de tussenmuur. Dit soort mensen is knettergek en het maakt dan ook niet uit hoe je rekening houdt, je doet het nooit goed!

Inmiddels tig keer de woningbouw, de buurtbemiddeling, de politie gehad en niemand kan wat. Het moet eerst echt uit de hand lopen. Dat wil je niet dus ik probeer haar zoveel mogelijk te negeren maar leuk is anders.

Iedereen kijkt uit naar de zomer en ik denk hmmm daar gaan we weer. En ik vertrouw haar voor geen meter want pas was mijn hond ziek en ik denk gelijk dat ze iets over de schutting gezeild heeft. Je wordt er nog paranoia van ook.

Ik zit ook in zo'n gehorige woning.En inderdaad kun je er paranoia van worden.Tegenwoordig mag je trouwens al blij zijn dat je überhaupt een woning hebt.Geven en nemen dan maar. Niet doortrekken van het toilet is geen optie trouwens.En degelijke geluiden zijn toch ook wederzijds!Als je echt een feestje hebt zou ik het melden met een briefje in de bus en dan wel een tijd aangeven waarop de muziek uitgaat en je dan daaraan houden.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 12:26

Ik houd nooit feestjes...woon alleen, werk thuis dus ben maar 1x in de week naar kantoor. Ze zanikt om niets.

Als ik in de tuin ben, zit ze te tieren door de schutting heen .Twee jaar terug had ik een jacuzzi in de tuin, ding stond nooit op bubbelen want dat vind ik zelf een herrie. Zit ik er in met mijn toenmalige vriend, gewoon van het zonnetje te genieten, roept ze door de schutting heen ik kan jullie zien hoor. Mijn vriend was haar zat want dat was niet de eerste keer en staat op, trekt zijn zwembroek naar beneden en zegt zo, nu heb je echt wat te zien :D :D :D

Ik stikte er bijna in maar zij vluchtte mooi naar binnen, heerlijk rustig daarna

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 12:29

Ik vind het altijd bijzonder dat mensen gaan lopen klagen over ieder geluidje van de bovenbuur.

Je gaat toch zelf in een flat wonen? Iedere boerenlul weet toch dat je altijd leefgeluiden van je buren hebt?

Kan je daar niet tegen, dan ga je in een hutje op de hei zitten.

Sterkte met deze meneer. Dit gaat straks van kwaad tot erger.

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 12:38

Mijn vriend woont samen met zijn broertje in een appartement en hebben een bovenbuurvrouw die continue zit te zeiken. Ik zal er verder even niet op in gaan omdat ik niet eens weet waar ik moet beginnen en ik op dit moment even geïrriteerd ben, gezien mevrouw vanochtend om 7 uur als een olifant aan het stofzuigen was, maar ja daar klaagt niemand over tegen haar :').

Hier is ooit een gesprek geweest. Een andere buurvrouw heeft hier bijgezeten om het gesprek te leiden. Was erg waardevol, alleen dit werkte na een tijdje ook niet meer omdat buurvrouw de afspraken niet nakwam (en ja er zijn altijd twee kanten aan een verhaal, dus zal ook best dat zij vind dat de jongens dingen verkeerd hebben gedaan :) ). Een tip voor het gesprek dat je hebt met de buurman: vraag of hij wil appen (of desnoods sms'en) als hij last heeft en dat hij dan appt wat voor geluid hij hoort. Dan kan je ook terugappen: ik trok alleen de wc door, vervelend dat dit zo goed te horen is. Ik noem maar wat, maar dan kan je het geluid direct verklaren en ziet hij ook in dat je helemaal geen gekke dingen doet.

Maar zoals je in dit topic kan lezen ben je echt niet de enige en is er in veel situaties geen oplossing....
Gewoon leven hoor, de dingen die je beschrijft moet je gewoon kunnen doen :D

Nog even een andere tip: misschien kun je andere buren ook vragen of zij overlast ervaren. Gewoon voor je eigen zekerheid.

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 12:39

daffodil schreef:
Ik houd nooit feestjes...woon alleen, werk thuis dus ben maar 1x in de week naar kantoor. Ze zanikt om niets.

Als ik in de tuin ben, zit ze te tieren door de schutting heen .Twee jaar terug had ik een jacuzzi in de tuin, ding stond nooit op bubbelen want dat vind ik zelf een herrie. Zit ik er in met mijn toenmalige vriend, gewoon van het zonnetje te genieten, roept ze door de schutting heen ik kan jullie zien hoor. Mijn vriend was haar zat want dat was niet de eerste keer en staat op, trekt zijn zwembroek naar beneden en zegt zo, nu heb je echt wat te zien :D :D :D

Ik stikte er bijna in maar zij vluchtte mooi naar binnen, heerlijk rustig daarna

Dit vind ik heel grappig _O- _O-

Misschien moet mijn vriend dit ook een keer proberen met de bovenbuurvrouw _O-

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 12:43

daffodil schreef:

Veeg me op _/-\o_ _O- _O- _O-

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 12:57

Felien_Kyra schreef:
Nog even een andere tip: misschien kun je andere buren ook vragen of zij overlast ervaren. Gewoon voor je eigen zekerheid.

Ja, das een goeie, dat heb ik ook gedaan namelijk omdat ik uiteraard niet zeker wist of mijn honden wel of niet tekeer gingen. De andere buurvrouw zit namelijk strak tegen mijn woonkamer aan waar ze in zitten als ik weg ben. De zeikerd zit aan de andere kant.

Ze heeft me met haar hand op het hart verzekerd dat ze ze echt niet hoort en dat de andere buurvrouw aan het ontsporen is. Dus ik stoor me er zo min mogelijk aan!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 13:01

Tallie1979 schreef:
Ik vind het altijd bijzonder dat mensen gaan lopen klagen over ieder geluidje van de bovenbuur.

Je gaat toch zelf in een flat wonen? Iedere boerenlul weet toch dat je altijd leefgeluiden van je buren hebt?

Kan je daar niet tegen, dan ga je in een hutje op de hei zitten.

Sterkte met deze meneer. Dit gaat straks van kwaad tot erger.

Er is momenteel woningnood waardoor je niet altijd aan een vrijstaande woning \hutje op de hei kunt komen.Waar veel mensen heel dicht op elkaar moeten verblijven krijg je vanzelf irritaties. Ik zit sávonds tv te kijken met de afstandsbediening in mijn hand om zodra reclames of andere herrie er ineens tussendoorkomt meteen het geluid naar beneden te draaien.Omdat de bovenbuurvrouw over het geluid heeft geklaagd. Zelfs gepraat uit de buurwoning hoor je hier al.

sas66

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 13:34

TS ik hoop overigens niet dat jij of je vriend (of tegelijk) last krijgen van het Noro virus... Dan zou ik zeker maar een berichtje sturen naar de buurman over overlast. :)

Cer
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 13:46

Nja en toch is het soms best lastig..
Ik woon ook in een flat, zo goed als geluidloos gelukkig _/-\o_ en volgens mij gaat bijna iedereen om 10uur naar bed :')

Maar ik kan idd de buurman horen snurken (daar kan de beste man niks aan doen), en de 1x in de zoveel tijd dat hij zn wekker vergeet uit te zetten (zoals nieuwjaarsdag :') en wij dus ook om 6 uur sochtens wakker gebuzzed worden, dat is dan maar zo.

Er is een buurvrouw die volgens mij opera denkt te kunnen zingen, gelukkig doet ze dat overdag ofzo.

Echter.. er zijn ook buren die om half 6 sochtends met hakken aan door het huis gaan lopen, iets voor 6 uur sochtends met hakken over de portiektrap denderen en om 6 uur s ochtends bij vertrek de portiekdeur dicht laten klappen. Als ze snachts terugkomen doen ze dit ook. Mijn vriend had ook geen idee dat het bij mij in de flat niet handig is om die deur snachts te laten vallen. Bij hem in de flat kon dat wel... Ook is zijn flat 'stiller' dan de mijne, waardoor ik s avonds automatisch de tv zachter zet en zachter ga praten.. hij is dat niet gewend, had het ook echt niet door. Vooral mannenstemmen kunnen doorklinken als ze enthousiast worden :')
Ik denk dat sommigen geen idee hebben wat voor geluid ze maken...

Wat ook aangegeven wordt, als je met platvoeten met sokken loopt, kan dat best doorklinken. Je hebt mensen die gewoon een stampende loop hebben, kunnen ze niks aan doen. En op sokken hoor je dat.
Ook kan een woonkamer een klank kast zijn, vooral als ze lekker strak (lees leeg) zijn ingericht..

Dat je zelf denkt dat je geen geluid maakt, wil niet zeggen dat dat ook zo is natuurlijk..

Qua wc doortrekken.. de ene wc maakt meer doortrek geluid dan de andere. Als 1 van mijn buren doortrekt klinkt het alsof de hele oceaan plus een onweersbui door de pijp dendert.. en de andere buur heeft een iets zuiniger toilet (of weet ik waar het aan ligt :') ) en das gewoon 'splash' en klaar :D

Ik ben supergeluidgevoelig s nachts .. dus ik heb oordoppen.. iedereen blij :D +:)+

Lastig hoor, hopelijk kom je eruit.. niets zo naar als niet fijn wonen ... :\
⚠️ Cer kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 14:39

Ik woon ook in een portiekflat, uit de jaren 50 en ik hoor helemaal niks.

Ja als mijn buren 's morgens de smoothieblender aanzetten. Mijn slaapkamer grenst aan hun keuken :+
Gelukkig ben ik de bovenste woonlaag, maar heb nog nooit problemen gehad. Mn katten spelen ook niet bepaald stil, denderen door het huis heen.

1 keer de buurman van de begane grond aan de deur gehad omdat ik aan het meezingen was met mn muziek. Wat ik heel erg vreemd vond aangezien ik op de 2de woon.
Verder hoor ik wel geluiden van de straat maar niks intern.

De begane grond is een buurthuis geworden en in hun muziekinstallatie hebben ze een flinke bas zitten. Dat hoor ik wel als ze een muziekavond of filmavond hebben.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 14:49

Onali schreef:
1 keer de buurman van de begane grond aan de deur gehad omdat ik aan het meezingen was met mn muziek.

Dacht hij dat je vermoord werd? :D :(:)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 15:13

:')

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 16:12

Eline_S_S schreef:
Wij zijn zeker bereid om consessies te maken, maar ik ben bang dat de buurman dit niet is. Ik vind het een meer dan redelijke afspraak dat het doordeweeks na 22:00u stil is, maar ik vind ook dat wij best eens op een vrijdag- of zaterdagavond hier 2-3 vrienden over de vloer mogen hebben tot hooguit 1:00u.

Zijn er mensen die een soortgelijke situatie hebben meegemaakt? Hoe zouden jullie hier in staan/hiermee omgaan?

Ben je gek? Je woont daar he, je bent niet te gast. de buurman mag ook wel een beetje dimmen.
Doordeweeks mogen "leefgeluiden" prima tot na tienen. Ook een spelletje spelen aan de keukentafel zou echt geen probleem moeten zijn. Ik zou het volgende voorstellen:

Doordeweeks na 22:00 geen harde muziek/tv
In het weekend na 00:00 geen harde muziek/tv, tenzij het om een aangekondigd feestje gaat.

Dingen als balkondeur openmaken en het toilet doorspoelen moeten gewoon kunnen.
Eens met hem meeluisteren vind ik wel een goed idee trouwens! dan heb je ook goed inzicht in de situatie.

Wij woonden voorheen in een flat waar elk weekend wel een feestje was (70 appartementen). Ja dat geeft overlast. Maar dat weet je eigenlijk al wel als je daar gaat wonen...