Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
candalisa schreef:Ik vind het eigenlijk veel te weinig om het “goed” te doen ...
Ik doe gemiddeld 4 uur over een normaal huis per week... maar badkamer en keuken wel elke week elk tegeltje, kastje (buitenkant) kranen oppoetsen enz en de ramen binnen en buiten. Dus bij een normaal formaat keuken badkamer ben je wel 2 uur bezig samen. Stofzuigen en dweilen echt wel een uur maar dan versta ik onder stofzuigen alle hoeken, achter de banken onder de bedden en de hoeken bij de plafonds met de stang om zo stof en spinnen raggen weg te halen. Daarbij de plinten ook meteen goed doen. Dan heb ik nog een uur voor de oppervlaktes dus alle deuren kozijnen evt nog ramen van binnen deuren en alle tv kastjes tafels enz dus als ik een keer de ramen van de kamer moet doen moet er wel iets weg vallen want dat is anders niet te doen. De bovenkant vd kastjes doe ik echt niet wekelijks (waar ik althans een trap bij moet pakken dan) binnenkant ook niet.
Een robozuiger is leuk maar die trekt het echt niet bij gewoon goed stofzuigen het oogt leuk maar als je maar 1x in de 2 weken goed zuigt kan je net zo goed helemaal niet zuigen want daarvoor maakt het niet uit. Je moet alsnog met de stofzuiger over de vloer heen of er nu wel of niet gezogen is
). Of ze de plinten doet weet ik niet... Cayenne schreef:Hebben jullie ook huisdieren rondlopen?
Dat scheelt vaak ook extra werk qua haren, dweilen en stof.
Vjestagirl schreef:Hij heeft besloten dat hij haar de volgende keer niet laat komen, en het dan een keer zelf gaat doen. Als dat bevalt dan blijft hij gewoon zelf poetsen.
Vjestagirl schreef:Hij heeft besloten dat hij haar de volgende keer niet laat komen, en het dan een keer zelf gaat doen. Als dat bevalt dan blijft hij gewoon zelf poetsen.
MarliesV schreef:Als je in die 8 uur ook de was, ramen lappen, plinten stofzuigen, koelkast uitsoppen enz enz meerekent, dan kom ik denk ik in een week ook wel aan die uren hoor.
Vind het wel veel voor een hulp, maar ga er vanuit dat de meeste mensen de hulp hebben voor de grote klussen en tussendoor zelf de boel enigszins bijhouden.
Cayenne schreef:MarliesV schreef:Als je in die 8 uur ook de was, ramen lappen, plinten stofzuigen, koelkast uitsoppen enz enz meerekent, dan kom ik denk ik in een week ook wel aan die uren hoor.
Vind het wel veel voor een hulp, maar ga er vanuit dat de meeste mensen de hulp hebben voor de grote klussen en tussendoor zelf de boel enigszins bijhouden.
Maar je gaat toch niet iedere week de koelkast uitsoppen, ramen lappen etc?![]()
Dat doe ik een keer per periode, maar echt niet iedere week.
Cayenne schreef:8 uur huishoudelijke hulp per week vind ik echt heel veel zeg
Vjestagirl schreef:8 uur per week?![]()
Als ik 8 uur per week schoon zou maken dan zou de koningin van de vloer kunnen eten...
MarliesV schreef:Als je in die 8 uur ook de was, ramen lappen, plinten stofzuigen, koelkast uitsoppen enz enz meerekent, dan kom ik denk ik in een week ook wel aan die uren hoor.
Cayenne schreef:Ah, dan icm de was strijken, opvouwen etc is het alweer meer werk natuurlijk.
Ik denk dat ik ook wel aan 8 uur per week kom, maar ik stofzuig iedere dag meerdere keren de benedenverdieping (want met vogels in huis die een zaadjes-explosie veroorzaken en zelf astmatische bronchitis hebben is dat ook wel nodig).
En dan ook nog de afwas, afstoffen, dweilen, kooien verschonen, was doen etc zit je daar al snel aan. Dan heb je de grotere klussen als de badkamer etc nog niet eens gehad.
Maar ik ga er vanuit dat een hulp dat niet allemaal hoeft te doen.