Klein probleem met de auto

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 10:58

AnnexUdith schreef:
Bedankt iedereen voor de tips en adviezen betreft benzine. Ik ga in de toekomst eens weer bij total tanken of het nou verschil maakt.

Vanmiddag ga ik langs de garage ben benieuwd of hun nog wat kunnen vinden. Als goed is is de auto nagekeken voordat ik die mee naar huis nam. Maar goed ik weet ook niks hoe lang die daarvoor heeft stilgestaan enz. Dus even afwachten wat de garage gaat vinden.

Bij mij was het iets bij de catalysator toen die van mij in elke versnelling ging inhouden en haperen. Misschien is dat het ook wel. Ik negeerde het haperen en zo, dus kreeg uit eindelijk een oranje lampje Hahaha.

tengeltje11

Re: Klein probleem met de auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 11:30

had dit ook.
beetje later was de boite kapot(kon ik totaal niet meer schakelen),dus ik hoop voor jou dat het niet hetzelfde is,want is best een duur ding.(hier auto dan ook verkocht toen hij kapot was)

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-20 11:50

tengeltje11 schreef:
had dit ook.
beetje later was de boite kapot(kon ik totaal niet meer schakelen),dus ik hoop voor jou dat het niet hetzelfde is,want is best een duur ding.(hier auto dan ook verkocht toen hij kapot was)

Auto schakelt verder prima zodra de motor warm is heb ik het probleem ook gelukkig niet meer. Als het schakelen al moeilijk gaat ligt het 9/10 keer aan mij omdat ik iets te hard duw zodra ik het met beleid doe is er niks aan de hand haha.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 13:13

Instantie´s beweren dat je prima op E10 kan rijden met veel auto´s, alleen garage´s zien echt wel veel ellende ermee. En idd hoor je vaak, de checker zei dat het prima kon bij mijn auto -:(-
Genoeg garage bedrijven die waarschuwen het niet te denken, en dat is echt niet zonder reden.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-20 13:30

kiki1976 schreef:
Instantie´s beweren dat je prima op E10 kan rijden met veel auto´s, alleen garage´s zien echt wel veel ellende ermee. En idd hoor je vaak, de checker zei dat het prima kon bij mijn auto -:(-
Genoeg garage bedrijven die waarschuwen het niet te denken, en dat is echt niet zonder reden.

Sinds ik het bij radar heb gezien ben ik ook gaan twijfelen. Ook toen de verkoper van de winkel zei dat er heel veel mensen waren met dit probleem gaf dit nog meer bevestiging dat de E10 niet heel goed is voor de auto.

--
Spontaan is het probleem weer opgelost. Auto reed vandaag zelfs erg soepel en fijn. Ik kijk morgen nog even aan hoe het dan is. Volgens mijn vader heb ik te weinig geduld wat betreft het spul wat ik er heb in gegooid dat dat niet 123 werkt maar je eerst even een paar keer moet rijden. Waarschijnlijk heb ik geen geduld haha

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 13:39

AnnexUdith schreef:
tengeltje11 schreef:
had dit ook.

Auto schakelt verder prima zodra de motor warm is heb ik het probleem ook gelukkig niet meer. Als het schakelen al moeilijk gaat ligt het 9/10 keer aan mij omdat ik iets te hard duw zodra ik het met beleid doe is er niks aan de hand haha.

maar dat was net wat ik had hoor.

koud kreeg ik hem amper van 1ste in 2de,3de,4de en 5de was geen probleem en na enkele kilometers,als alles warm werd,was het probleem opgelost.

na enkele maanden kwam het plots veel slechter en enkele dagen daarna was de hele boite kapot,ik kreeg hem niet meer geschakeld bij het aansteken,dus dan stopt het natuurlijk.....

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-20 13:45

maar dat was net wat ik had hoor.

koud kreeg ik hem amper van 1ste in 2de,3de,4de en 5de was geen probleem en na enkele kilometers,als alles warm werd,was het probleem opgelost.

na enkele maanden kwam het plots veel slechter en enkele dagen daarna was de hele boite kapot,ik kreeg hem niet meer geschakeld bij het aansteken,dus dan stopt het natuurlijk.....[/quote]

Schakelen van 1 naar 2 en 2 naar 3 enz gaat juist heel gemakkelijk en totaal niet moeilijk. Mijn vader zegt ook die van jou schakelt juist heel gemakkelijk en soepel. Dus denk niet dat het daar iets mee te maken heeft. Het gaat puur om geen vermogen en schokken en ik merk dat het eerder aan het gas geven ligt dan aan de versnelling. Ik denk dat je bedoeld schokken als ik schakel maar dat is niet het probleem wat ik heb.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 13:46

AnnexUdith schreef:
kiki1976 schreef:

Sinds ik het bij radar heb gezien ben ik ook gaan twijfelen. Ook toen de verkoper van de winkel zei dat er heel veel mensen waren met dit probleem gaf dit nog meer bevestiging dat de E10 niet heel goed is voor de auto.

--
Spontaan is het probleem weer opgelost. Auto reed vandaag zelfs erg soepel en fijn. Ik kijk morgen nog even aan hoe het dan is. Volgens mijn vader heb ik te weinig geduld wat betreft het spul wat ik er heb in gegooid dat dat niet 123 werkt maar je eerst even een paar keer moet rijden. Waarschijnlijk heb ik geen geduld haha

Kennis van ons had eerder per ongeluk de E10 in zijn motor getankt in Duitsland, laag in de tank loste eigenlijk direct al op. Heeft veel geld gekost.

Hier was de garage er vanaf het begin af aan al heel fel op tegen. Die zei al, dit gaat voor veel ellende zorgen en geloof de check niet. Sommige waren eigenwijs en hebben nu problemen met de daarbij behorende hoge kosten.

Het spul heeft idd even nodig, je vader heeft gelijk

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-20 13:52

Voor motoren blijkt het nog veel ellendiger te zijn dan voor auto's las ik gisteren ook. Wel balen als je door zoiets zulke kosten krijgt. Mijn moeder snapt helemaal niks meer van al die benamingen kan mij dan goed voorstellen dat je perongeluk iets verkeerds tankt zonder dat je het in de gaten hebt.

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 13:56

Als ik het zo hoor, ben ik heel blij dat ik aan de grens met Duitsland woon. En goedkoop en E5/super. Autootje loopt als een zonnetje :)

Hopelijk kom je erachter wat het probleem is, TS. Misschien inderdaad alle filters eens nalopen en eventueel vervangen :)

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-20 14:09

DJZ schreef:
Als ik het zo hoor, ben ik heel blij dat ik aan de grens met Duitsland woon. En goedkoop en E5/super. Autootje loopt als een zonnetje :)

Hopelijk kom je erachter wat het probleem is, TS. Misschien inderdaad alle filters eens nalopen en eventueel vervangen :)

Als ik de prijzen alleen al zie in Duitsland baal ik al dat ik eigenlijk net te ver van de grens af woon. Benzine is daar zoveel goedkoper en de E5/super is daar nog. Ik heb hier eens gezocht maar bijna nergens te vinden.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 22:32

Toch vindt ik bijzonder. Mijn oude auto uit 2000 rijdt anders prima op E10. Mischien waren sommige autos ver voor uit opzichte van anderen. Voordat E10 standaard was in Nederland ree ik er ook al regelmatig op.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 22:37

Interssant. Onze twingo doet echt precies hetzelfde sinds een paar maanden... e5 van gewoon in auto’s die eerder e10 of euro95 dronken?

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 22:50

Mijn auto stottert ook bij het wegrijden in de 1. Maar dat ligt aan mijn koppelingsveertjes, de drukgroep is aan vervanging toe en dat veroorzaakt 9/10x gestotter met optrekken. Soms heel hevig, maar soms ook totaal niet. Ik tank vrijwel altijd e5 ivm auto uit '97 en onderhoud hem ook zelf, dus kan bij mijn auto redelijk snel vinden wat er aan de hand is.