Auto verkopen naar het buitenland?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Auto verkopen naar het buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 17:41

Ja daarom absoluut niet doen. Dit PayPal verhaal is al vaker geslaagd en ook juridisch gezien sta je volledig met lege handen.

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 18:14

Zodra het geld op je rekening staat, zie ik geen probleem meer hoor! Gewoon je gezonde verstand gebruiken en niet met cheques of Paypal werken.

Hopelijk loopt het allemaal goed af.

November108

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-20 21:36

Bedankt voor de ervaring rien10.

Hij moet inderdaad direct het geld overmaken, ik werk niet via Paypal oid ivm fraude.

Inmiddels een koopcontract ontvangen met zijn adres et cetera en morgen zegt hij het geld over te maken en de exporteur te regelen. Ik ga het zien :D... Hoop ook dat het allemaal goed afloopt en de koop rond gaat komen!

November108

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-20 21:10

Helaas, alles leek goed te gaan en het geld zou overgemaakt zijn. Opeens moest er een belasting betaald worden à €300,- die ik hem eerst over moest maken voordat het bedrag van de auto + de belasting weer terug vrij zou komen en op mijn rekening gestort zou worden 8)7.

Daar trap ik dus niet in!

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 21:14

Ha ha de typische oplichterstruc. Erg toch dat ze dat blijven proberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 21:32

Lol, inderdaad. Goed dat je alert bent geweest TS :j

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 21:40

Dat is idd de oplichterstruuk. Jammer dat de verkoop niet door gaat maar goed dat je alert bent geweest!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 22:19

Jammer dat het dus toch een truc blijkt te zijn. Goed dat je scherp was!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 22:35

Jammer weer hoor, denk je toch een echte koper te hebben en probeert die je toch te naaien...

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 22:49

November108 schreef:
Opeens moest er een belasting betaald worden à €300,- die ik hem eerst over moest maken voordat het bedrag van de auto + de belasting weer terug vrij zou komen en op mijn rekening gestort zou worden 8)7.

Mocht het het niet druk hebben, dom blondje spelen en die klojo's helemaal gek maken met de meest vreemde vragen :o?

Wel heel rustig beginnen want anders trappen ze er niet in :+ :+

November108

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-20 08:15

Ja het ging nog zo lang goed :')... Maar ik had deze situatie ook al in mijn achterhoofd gehouden. Alleen zonde van mijn tijd die erin is gegaan om het een en ander uit te zoeken, maar geen geld verloren dus niks aan de hand!

Rex_Rolfo schreef:
Mocht het het niet druk hebben, dom blondje spelen en die klojo's helemaal gek maken met de meest vreemde vragen :o?

Wel heel rustig beginnen want anders trappen ze er niet in :+ :+

Ik ben inderdaad gewoon doorgegaan met mailen omdat ik graag het bankrekeningnummer + bijbehorende naam wilde krijgen :') en ik heel benieuwd was hoe zo'n nep verklaring eruit zou zien. Nou, heel erg nep dus. Maar het bankrekeningnummer heb ik nu ontvangen dus ik ga de politie nog even contacteren of ik hier iets mee kan of het in ieder geval melden. Ga ik ook even doen bij AutoScout.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 08:29

Echt te ergerlijk! Je kunt er bijna 100% vanuit gaan dat je met een oplichter te maken hebt zodra ze vanuit een ander land komen. Echt zó vervelend!

Nou ja, op naar de volgende koper. hopelijk wel een serieuze!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 08:32

Tallie1979 schreef:
Echt te ergerlijk! Je kunt er bijna 100% vanuit gaan dat je met een oplichter te maken hebt zodra ze vanuit een ander land komen. Echt zó vervelend!

Nou ja, op naar de volgende koper. hopelijk wel een serieuze!

Ja maar ook in Nederland moet je uitkijken hoor.

Libbylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 09:14

Balen dat het weer zo moet zeg! Zonde van je tijd inderdaad maar heel goed dat je kritisch bent geweest. Wel sneu ook voor de oudere man van wie zijn ID gebruikt wordt, wellicht kun je dat ook ergens melden? Niet per se jouw taak/verantwoordelijkheid natuurlijk maar wel goed om te doen

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 09:39

Ik heb mijn auto verkocht aan een Montenegrijn. Hij wou cash betalen, dus naar een stortingsapparaat gereden, betaling was ok, ze hebben de auto daarna gevrijwaard (meldcode doorgebeld) en de platen meegenomen. Auto is daarna opgehaald door een transporteur en ik heb er niks meer van gehoord. Ik kreeg er 2x zoveel voor als hier in Nederland.

In de voormalig Joegoslavische landen is een diesel rijden heel voordelig, daar halen ze de diesels uit Nederland of Duitsland en verkopen ze ze daar duurder door.
Kan dus wel goed gaan! Ik wilde eerst geld hebben voor ze een kentekenbewijs kregen, ging prima. Zonder geld geen overdracht.

Auto heeft overigens wel een tijdje met de sleutels erin op mn oprit gestaan omdat hun transporteur steeds wat lastig deed, maar auto was van mijn naam en al betaald dus mijn probleem was het iig niet meer :D

November108

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-20 10:23

Libbylove schreef:
Balen dat het weer zo moet zeg! Zonde van je tijd inderdaad maar heel goed dat je kritisch bent geweest. Wel sneu ook voor de oudere man van wie zijn ID gebruikt wordt, wellicht kun je dat ook ergens melden? Niet per se jouw taak/verantwoordelijkheid natuurlijk maar wel goed om te doen

Ik vind het inderdaad ook wel erg sneu dus ga het in ieder geval even melden bij de politie, hopelijk kunnen ze er iets mee!

Ja echt super balen, had het zo uitgestippeld dat er inderdaad niks fout kon gaan. Zolang je het geld hebt en de auto maar van je naam af is idd. Helaas mocht dat nu niet zo zijn.

Naar alle waarschijnlijkheid ga ik hem nu zaterdag bij de garage inruilen. Ben er klaar mee :')

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 10:27

Hier ook ooit mijn auto op MP gezet, ding moest weg haha. Volgens de garage mocht ik blij wezen als ik er max € 400 voor zou krijgen. Binnen drie kwartier verkocht voor € 800
Waren ook mensen van buitenlandse afkomst. En wilde gelijk al komen, gezegd dat ze aan het einde van de middag konden komen als mijn man ook thuis was haha.

Ze kwamen, bekeken de auto en wilde het per bank direct overmaken. Dus ik gelijk, alleen als je die en die bank hebt, want dan is het direct zichtbaar bij mij, want anders begon ik er niet aan.
Nu kon dit ook.
Dus ik stelde voor om naar het postkantoor voor overschrijven te gaan, maar dat kon hij ter plekke zei hij..... Toen werd ik wel heel voorzichtig en achterdochtig _O-
Dus die beste man zegt, je mag binnen via de pc nakijken hoor. Als bedrijf zijnde kunnen wij dat zelf regelen via een app. Hij nog kijk maar, ook op je rekening want geld staat er al op.
Alles klopte hoor. Overgeschreven en gelijk een mail van de RDW in mijn mailbox met vrijwaring. Op zijn advies ook kentekencheck gedaan, en stond idd al gelijk overgeschreven en geregistreerd als export.

Maar ik was ook onwijs wantrouwig door alle verhalen die je hoorde, ook omdat ik van bepaalde dingen (zoals het overschrijven) niet op de hoogte was haha.
Is al weer een paar jaar terug ondertussen

November108

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-20 10:33

Mijn vriend zijn auto hebben we onlangs wel verkocht via Marktplaats en dat ging super hoor! Bij de garage zou hij nog €1000 krijgen (diesel), via Marktplaats voor volgens mij €2750 verkocht. Super nette man, hij heeft een stukje gereden met mijn vriend ernaast, betaald en overgeschreven bij PostNL punt.

Ik krijg helaas alleen maar handelaren aan de telefoon die nog minder bieden dan mijn garage.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 10:46

Niet alles gelezen, maar toevallig is er iemand can het emigratietopic die ook in Frankrijk woont. Hun kopen ook hun nieuwe auto in Nederland en voeren hem dan in. Was ook een goede reden voor, Die ik niet meer weet, sorry.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 11:45

Zijn de invoer regels veranderd un frankrijk ? Bij mijn broer duurde het 9 maanden voordat het rond was. Vrienden van ons hadden een toyota hilux. Die hebben die naar 1 1/2 jaar terug naar nl verkocht. Invoeren was een drama aan papierwerk en ze waren het helemaal zat. Die wonen er nu een jaar of 10. Dus kan zijn dat invoeren onder tussen makkelijker gaat.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 11:56

daffie1986 schreef:
Niet alles gelezen, maar toevallig is er iemand can het emigratietopic die ook in Frankrijk woont. Hun kopen ook hun nieuwe auto in Nederland en voeren hem dan in. Was ook een goede reden voor, Die ik niet meer weet, sorry.

Omdat je dan de rest BPM terug ontvangt. En als het een tweedehands is dan is de rest BPM soms nog meer dan de auto kost. Daarom gaan er ook relatief jonge auto’s naar Afrika.