Overstap van benzine naar elektrisch, hoe bevalt dat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Titsia

Re: Overstap van benzine naar elektrisch, hoe bevalt dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 17:24

Hier ook binnenkort via het werk een elektrische... (VW Golf) en ik kijk er helemaal niet naar uit, woon-werk is 120km per dag en denk dat het ding maar 250km aan kan :\ wordt naar mijn gevoel ook een hoop extra geregel

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 17:31

Titsia schreef:
Hier ook binnenkort via het werk een elektrische... (VW Golf) en ik kijk er helemaal niet naar uit, woon-werk is 120km per dag en denk dat het ding maar 250km aan kan : wordt naar mijn gevoel ook een hoop extra geregel

Wij hebben die auto ook en 120 km kan makkelijk hoor. Bij je werk weer aan de lader en hebt weer all set. Rijdt heerlijk btw

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 17:41

Hier is het beleid ook dat alle leaseauto's die vervangen moeten worden, volledig elektrisch worden.
Ik moet nog zien of dat in mijn functie wel gaat werken. Heb een buitendienst functie, met veel km op de snelweg en in het buitengebied, en een strakke planning die ik niet zelf maak.
Als de planning rekening moet gaan houden met laadtijden (en laadlocaties), dan wordt de toch al zo ingewikkelde puzzel voor de planners nog veel ingewikkelder.
En met de tijd die het laden dan ook nog kost en het omrijden naar laadpalen, gaat m'n productiviteit volgens mij gruwelijk naar beneden en dat terwijl we al een tekort aan mensen hebben.
Ik ga dus de komende tijd maar eens bijhouden hoeveel km ik per dag rijd, zodat ik ik goed beslagen het gesprek aan kan gaan wanneer het mijn beurt is om over te stappen.

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 11:36

swartbeessie schreef:
Titsia schreef:
Hier ook binnenkort via het werk een elektrische... (VW Golf) en ik kijk er helemaal niet naar uit, woon-werk is 120km per dag en denk dat het ding maar 250km aan kan : wordt naar mijn gevoel ook een hoop extra geregel

Wij hebben die auto ook en 120 km kan makkelijk hoor. Bij je werk weer aan de lader en hebt weer all set. Rijdt heerlijk btw

We hebben alleen geen lader aan het werk :Y) Redelijk in de buurt wel, maar is toch altijd even opzoekwerk :o

Sclimpre

Re: Overstap van benzine naar elektrisch, hoe bevalt dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 11:43

Elektrisch is ideaal voor korte afstanden. Voor langere afstanden blijft het toch behelpen. Veel elektrische auto's geven nogal een optimistisch bereik aan wanneer je vertrekt en dat daalt dan veel sneller dan het werkelijk aantal afgelegde kms, ook wanneer je rustig rijdt.
Als je de keuze hebt zou ik zeker gaan voor de EV met het grootste bereik.