Voorspelde storm

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jessix

Berichten: 16523
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 10:34

Wij wonen midden in het bos met de paarden, dus ik houd me hart vast. Vooral de angst dat er een boom omgaat op mijn hekwerk oid.
Paarden kunnen wel op stal dus denk dat ik dat vanmiddag maar doe.

tengeltje11
Berichten: 7186
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-20 10:34

Voorspellingen van de dag zelf kloppen meestal.
Hier wonen we nu 10j en nog nooit plaatselijk meer dan 100km/u gehad als voorspelling, en nu voorspellen ze hier 120km/u
Zo dichtbij geloof ik het wel, dus het wordt sowieso heftig....
Voor de Belgen kan je op metro.be heel plaatselijk uur per uur de verwachte windsnelheden zien.

Westhof

Berichten: 2946
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 10:38

Zo lekker over kleine, open landweggetjes met veel bomen naar stal voor een les met m’n pony. We gaan het zien :+

Emori

Berichten: 13137
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Voorspelde storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 10:39

Ik woon aan de waddenkust dus regelmatig storm...
Alles wat los in de tuin staat opgeruimd en verder zien we het wel!

Kikka

Berichten: 4692
Geregistreerd: 18-12-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 10:40

Wij zijn net over de dijk Enkhuizen - Lelystad gereden, was met een stevige station nog prima te doen. Zo thuis even de losse spullen uit de tuin halen. Hoop vooral dat we de wind niet onder de zonnepanelen krijgen vanavond. Die staan op het platte dak op van die schuine standaards.

Edit: de actuele windkaart vind je hier: https://www.buienradar.nl/nederland/wind/actuele-wind
Laatst bijgewerkt door Kikka op 09-02-20 10:41, in het totaal 1 keer bewerkt

xPabloBokt

Berichten: 9560
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 10:41

Wij wonen in zuidoost Brabant, dus vangen niet de grootste klap op maar heb toch voorzorgsmaatregelen genomen. Heb onze berging leeggemaakt en belangrijke spullen van de grond geraapt voor het geval het onder loopt, spullen zijn naar de opslag toe. We hadden tevens nog wat oud meubilair van de verhuizing op ons balkon staan wat we naar de milieustraat hebben gebracht gister. Alle boodschappen gister al gedaan zodat ik sowieso niet naar buiten hoef en de auto's zo geparkeerd dat er geen boom in de buurt staat.

Denk dat ik de meeste ellende morgen krijg als ik om en nabij 07.30 met de trein naar school moet..

ElinaSK

Berichten: 2672
Geregistreerd: 07-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 10:41

Tot nu toe valt het hier gelukkig mee, ik ben benieuwd hoe het zich ontwikkeld. Gisteren de volière nog extra aan het beton vast gemaakt, niet perse vanwege de storm maar toch maar even gedaan gisteren slaap ik toch fijner :+.

Paarden staan vandaag binnen met de harde wind dat is ook wel fijn gezien alle bomen ed in de buurt.

Echwel

Berichten: 12538
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Voorspelde storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 10:47

Ga nu snel de honden goed uitlaten, heb afspraak vanavond afgezegd, we hebben hoge bus dus dat wordt hem niet.

Verder maar bankhangen, lekker snacken en tv kijken..
Hoop dat iedereen veilig is en zeker de dieren.

fohadie
Berichten: 4352
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 10:49

Ghostattack schreef:
Hier geen maatregelen, maar ik moet eind van de middag wel met de auto naar Amsterdam voor een concert :+ Ik houd wel goed in de gaten hoe en wat en vertrek mogelijk wat eerder als dat veiliger is.



Ik ga waarschijnlijk naar hetzelfde concert! Als ik er kan komen tenminste en als de bands het aandurven. Zal niet de eerste keer zijn dat een concert wordt afgelast wegens weersomstandigheden omdat de chauffeur vd touringcar het niet aandurft. Nu zijn er in het verleden natuurlijk ongelukken gebeurt waarbij minstens 1 bandlid overleed, dus ik begrijp het wel, maar hoop het niet.

Gelukkig hoef ik niet ver, ik woo in Haarlem. Alleen geen auto of rijbewijs hier, dus hopen dat de trein of bussen blijven gaan.

Ghostattack

Berichten: 11279
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 10:52

Meeste bands reizen 's nachts dus ik vermoed dat ze ruim voor de storm al in Amsterdam zijn, maar ik zou het ook wel begrijpen hoor!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110972
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 10:53

Tancreda4 schreef:
Hier hebben ze ook goed op het weerbericht gelet. Staat alvast bij de weg voor morgen of dinsdag. Je kan maar beter op tijd zijn en met een beetje geluk is het zelf al geleegd voor de wagens het komne ophalen


[ [url=m/lS4C4o.jpg]Afbeelding[/url] ]


En dan maar hopen dat de storm niet jouw kant op blaast :')

Iris82

Berichten: 39873
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Voorspelde storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 10:54

Ja echt, die containers. :')

fohadie
Berichten: 4352
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 10:55

Ghostattack schreef:
Meeste bands reizen 's nachts dus ik vermoed dat ze ruim voor de storm al in Amsterdam zijn, maar ik zou het ook wel begrijpen hoor!



Das ook weer zo, en vannacht was er nog weinig aan de hand hier.

En idd, die containers, hihi!

Telpeva

Berichten: 14924
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 10:59

Deze storm kan ik thuis uitzitten, ben blij dat ik er niet uit hoef. Lekker op de bank met een dekentje, enzo.

Nog wat tips voor wie er toch uit moet, kijk voordat je onder een boom langs loopt even naar de takken en of er niks los hangt wat naar beneden kan komen. Ik woon naast een park en er is hier al veel aan groen naar beneden gekomen, je zou het maar op je hoofd krijgen, of bovenop je hond. Stay safe :*


Die containers... :')

Morganlefay

Berichten: 8727
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Voorspelde storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 11:04

Liep gisteravond door de binnenstad en de papierdienst heeft vrijdag een beetje papier laten staan.
Ben benieuwd of er nog mensen zijn die het opruimen. }>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 11:08

Ik ben een Control freak en vind het echt niet grappig. Ik wilde net de paarden water geven, maar die bakken staan onder de bomen en ik vond de bomen toch wel erg ver overwaaien, dus heb maar een emmer in de stal gehangen. Ben vanavond ook nog alleen thuis met de kinderen van mijn zus, niet leuk dit

LWDaisy

Berichten: 4826
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 11:12

Wij wonen hier nu ruim een half jaar. Hebben 1 boom in de tuin staan, die is zo groot dat ik niet verwacht dat hij zal omwaaien. Wij hebben ventilatieroosters in de badkamer en het toilet, daar hoor je de wind altijd heel hard. Maar ik verwacht geen problemen.

Straks naar de paarden, ben heel blij dat het vriendje me met de auto brengt en ik niet met de fiets moet :+

Anoniem

Re: Voorspelde storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 11:15

Buienradar geeft bij ons aan dat windkracht 7 de max is. Valt mee, dat was het vorige week of die week daarvoor ook nog. Niet dat ik vandaag ergens heen ga, want mijn auto gaat bij windkracht 5 al alle kanten uit.

We krijgen wel super veel regen. Dat is wat minder.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110972
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 11:16

De grootte van een boom zegt helemaal niets hoor.
Als de boom niet helemaal gezond is of de wortels liggen niet diep genoeg of de windrichting staat verkeerd, kan ie gewoon omlaag komen.

Bloemetje75
Berichten: 2008
Geregistreerd: 19-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 11:18

Ik heb alle losse zooi in de tuin opgeruimd (goede reden om dat te doen), dochter mag niet op de scooter naar haar werk dus die brengen en halen we (ze moet deel stuk door het veld). Bij de schuiltent op de weide, hebben we het zeil in de voorste punt los gemaakt op advies van de leverancier. Tent staat al 5 jaar maar dit keer toch maar gedaan. Paarden staan naast het huis. Ze kunnen zoals altijd kiezen of ze de stal in willen of buiten blijven.
Mijn kippen blijven dag in de ren ipv los over het terrein.

Mizora

Berichten: 18160
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Voorspelde storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 11:25

Hier is het nu al windkracht 7 met rukwinden, de echte storm moet nog komen, die wordt immers tussen 14-19 op zijn hoogtepunt verwacht. Ik word er niet happy van.

Mama3
Berichten: 1827
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 11:26

Sunny schreef:
Had voor vanavond een bestelling bij Picnic staan, die hebben ze geannuleerd wegens de storm.. moet ik er alsnog zelf uit..


Dat snap ik wel. Ik zag er vorige week al eentje op z'n kant liggen. Die autootjes zijn zo licht en kwetsbaar.

Klein eigen voordeel deze storm; zaalhockey van mijn zoon is afgelast. Twee uurtjes langer kunnen geslapen, heerlijk!

De hoes van mijn loungebank was er vannacht al half afgewaaid.. De hoes en bank extra vastgezet, Ik ben bang dat het gaat scheuren. Misschien zet ik hem binnen wanneer mijn vriend naar z'n werk gaat. Hij vond het onzin maar ik vind het zonde als het stuk gaat. En daarbij zijn de kosten voor een nieuwe hoes ook niet mis.

Ik wil eigenlijk nog even naar de ah voordat de storm begint. Middagje bakken met de kids.. En ik wilde hardlopen of naar de sportschool maar geen ramp als dat niet lukt, haha

Mando

Berichten: 15776
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 11:29

Hier ook buitenuit vol op de wind.
Alles is opgeruimd mandjes van de katten staan binnen voor als er iets gebeurd (Ik heb binnenkatten).
Tasje met noodpakket staat klaar.
Ik heb me aangekleed in normale kleding ipv huis hang pak....
Hebben bomen om het huis en ik haat storm dus ik loop lekker te stuiteren hier.

Imre

Berichten: 14232
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 11:29

Marije_1997 schreef:
Buienradar geeft bij ons aan dat windkracht 7 de max is. Valt mee, dat was het vorige week of die week daarvoor ook nog.


7 met vlagen van 12. Dat is waarom er code oranje van kracht is. 7 op zich is inderdaad niet zo erg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 11:32

fohadie schreef:
Ghostattack schreef:
Hier geen maatregelen, maar ik moet eind van de middag wel met de auto naar Amsterdam voor een concert :+ Ik houd wel goed in de gaten hoe en wat en vertrek mogelijk wat eerder als dat veiliger is.



Ik ga waarschijnlijk naar hetzelfde concert! Als ik er kan komen tenminste en als de bands het aandurven. Zal niet de eerste keer zijn dat een concert wordt afgelast wegens weersomstandigheden omdat de chauffeur vd touringcar het niet aandurft. Nu zijn er in het verleden natuurlijk ongelukken gebeurt waarbij minstens 1 bandlid overleed, dus ik begrijp het wel, maar hoop het niet.

Gelukkig hoef ik niet ver, ik woo in Haarlem. Alleen geen auto of rijbewijs hier, dus hopen dat de trein of bussen blijven gaan.

Houd het KNMI en de sites/twitter van de vervoerder even in de gaten. Het kan best zijn dat er bij code rood nog 1 bus/trein gaat voordat de dienstregeling op slot gaat...

Afijn, veel plezier vanaaf!