Ooh Help! Ik moet op gesprek, wat nu!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-20 13:02

lonimma schreef:
uit eigen ervaring heb ik in de loop van de jaren gemerkt dat ervaring en handigheid veel belangrijker is dat diploma in dit vakgebied. Ik heb toevallig wel mijn diploma, maar heb veel (oud)collega's die dit niet hadden. Ik was vooral altijd blij dat ik nieuwe mensen in ons team kreeg die veel verstand en gevoel met paarden hadden, en niet alleen de theorie kenden.

staar je niet blind op dat diploma, en ga ervoor! mocht je in de toekomst willen, kun je altijd je diploma nog behalen dmv een cursus of ander soort opleiding. Dit is heel niet slecht, in de praktijk leer je veel meer dan tijdens de opleiding, zeker over paarden, de opleidingen gaan voor 95 procent over gezelschapsdieren is mijn ervaring.

Succes maandag!

Bedankt voor je bericht. Ik ben heel benieuwd, hoe jou er uit
dagen eruit zien bv.

Heb me wel al erg verdiept in hun website. Mezelf goed ingelezen.

Scheelt dat de roze bril van alleen maar paardjes aaien er niet is geweest.
Werk zelf elk weekend op een stal waarbij ik er 30 voer , sommige zie van medicatie of speciaal voer en de checks betreft een kreupel dier vaak ook via mij gaan.

lonimma

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 21:15

Mijn dagen zijn heel divers, nooit hetzelfde. Ik heb de operatie afdeling bij ons onder mijn hoede, dus daar heb ik genoeg tijd aan te besteden qua bevoorrading en onderhoud.

Verder zijn wij als assistentie per dag bij een dierenarts ingepland waarbij we het programma volgen en goed vooruit meedenken zodat alles op tijd klaar ligt en staat voor bijvoorbeeld een keuring, röntgenfoto’s of een echo.

Daarbuiten is aan ons de taak om zoveel mogelijk netjes en schoon te houden binnen de kliniek, dus meer dan genoeg te doen.

En tot slot kan er ten alle tijden een spoedgeval binnen komen, een ziek veulen, een kolieker of bijvoorbeeld fractuur. Dan is binnen een paar minuten de dag die je dacht te hebben, volledig omgegooid

Hoe is je gesprek gegaan?

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 21:19

En...? Hoe was het vandaag?
Leuk gesprek gehad?

Zertab

Re: Ooh Help! Ik moet op gesprek, wat nu!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 21:21

Ik ben ook benieuwd hoe het gesprek is gegaan!

Libbylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 21:34

Hopelijk is het goed gegaan vandaag! Wat vond je er zelf van? :)

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-20 08:17

Wat lief dat jullie allemaal aan mij gedacht hebben! Bedankt ook.voor alle reacties betreft hoe de dagen eruit zien. Super fijn.

Mijn gesprek was uiteindelijk pas om 20.00. Het was een fijn en open gesprek.

Er waren zo beetje 25 brieven waarvan 5 op gesprek. Het klonk als een leuke baan en een geweldig leerproces.

Toch heb ik wat twijfels,mijn huidige baan verdient prima en heb inmiddels mijn draai gevonden en het salaris zou dan nu iets achteruit gaan bv.

Ik hoor vrijdag meer. Het is de intentie dat ze 1 of 2 mensen eerst een dagje mee laten lopen voor een definitief besluit. Dit sprak mij erg aan omdat ik er eventueel toch een vaste baan voor op zou moeten zeggen.

Ben enorm benieuwd

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 20:12

Heb je al wat gehoord vandaag?

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-20 12:43

Zertab schreef:
Heb je al wat gehoord vandaag?

Lief dat je er aan gedacht heb. Ik was helaas zelf te druk door wedstrijd en mijn verjaardag om even op bokt te kijken. Excuus!

Maar heb helaas niks gehoord.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 12:44

Dan zou ik vandaag even bellen :)

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-20 12:45

Ballard_L schreef:
Dan zou ik vandaag even bellen :)

Dat was wel mijn intentie.
Vorige keer duurde het ook en dag langer dus wacht tot einde van de middag

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 15:46

Ik zou nu bellen, anders stel je het misschien steeds uit :P Pro-activiteit wordt ook gewaardeerd.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 16:04

Ik zou wachten tot het eind van de dag of morgenvroeg meteen bellen. Dan hebben ze twee dagen gehad. En grote kans dat ze nu toch geen tijd hebben om je te woord te staan.

Meile

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 16:22

Zertab schreef:
Ik zou wachten tot het eind van de dag of morgenvroeg meteen bellen. Dan hebben ze twee dagen gehad. En grote kans dat ze nu toch geen tijd hebben om je te woord te staan.

Zeker dat laatste gauw uit je hoofd zetten.
Als ze geen tijd hebben om je te woord te staan, nemen ze gewoon de telefoon niet op, of laten ze weten wanneer ze je terug kunnen bellen (er vanuit gaande dat er geen spoedgevallen tussendoor komen).

Daarnaast - pro-actief zijn loont vaak en ze merken je enthousiasme ook meteen op

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 16:29

Ik zou ook wachten tot eind van de middag. Net als bij humane artsen loopt de planning bij dierenartsen ook wel eens totaal anders. Vaak kun je artsen zelf het beste of begin of eind van de werkdag bereiken

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 20:50

Weet je al meer? (ik ben helemaal niet nieuwsgierig :D)

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-20 12:17

Haha. Nee ik heb gebeld en zou worden terug gebeld. Maar dat is tot op heden niet gebeurt.

Ergens vind ik het jammer.
Maar ergens denk ik ook, ik moet hier mijn vaste baan voor opzeggen en ik ga minder verdienen. Opzich is dat het overwegen waard en geen probleem. Maar het klopt al 2x niet met wat er verteld word en dat geeft nij inmiddels een beetje twijfels.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 12:39

linn1502 schreef:
Haha. Nee ik heb gebeld en zou worden terug gebeld. Maar dat is tot op heden niet gebeurt.

Maar ergens denk ik ook, ik moet hier mijn vaste baan voor opzeggen en ik ga minder verdienen. Opzich is dat het overwegen waard en geen probleem. Maar het klopt al 2x niet met wat er verteld word en dat geeft nij inmiddels een beetje twijfels.

Ik zou nog eens bellen.
En indien je het geworden bent, is er toch een arbeidsvoorwaarden gesprek lijkt me? Daarin kan je dan je twijfels bespreken.

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-20 13:35

Zertab schreef:
linn1502 schreef:

Ik zou nog eens bellen.
En indien je het geworden bent, is er toch een arbeidsvoorwaarden gesprek lijkt me? Daarin kan je dan je twijfels bespreken.

Zou vorige week vrijdag gebeld worden. Deze week al 2x gebeld. Voelt een beetje opdringerig als ik weer bel. Of wat denken jullie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 13:38

ik denk dat je echt wel genoeg hebt gebeld.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 13:42

Enerzijds wel, anderzijds getuigt het ook van een proactieve houding.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 13:48

Ik zou dan nu toch maar een afwachtende houding aannemen, 3x bellen kan ook verkeerd opgevat worden.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 13:56

Gini schreef:
Sowieso een zwak punt kiezen dat niet heel erg is in de job waarvoor je solliciteert. Extreem voorbeeld van wat je best niet zegt: ik heb twee linkerhanden bij een sollicitatie voor timmerman.
Een zwak punt is ook niet een goed punt waar je 'te' voor zet (ik werk soms te hard, ik ben te perfectionistisch, ik ben te ijverig). Wees eerlijk, overdrijf niet en eindig positief.

Een goed voorbeeld: ik durf moeilijk taken uit handen te geven omdat ik vrees dat ze anders onzorgvuldig afgewerkt zullen worden. Hierdoor loopt mijn takenlijst soms uit de hand en kan ik moeilijk prioriteiten stellen. In mijn vorige job heb ik echter geleerd om opdrachten te delegeren toen *insert real life situatie*. Ik heb ook een gemakkelijke planningstool gevonden om mijn taken in op te slaan en een bepaalde prioriteit te maken. Doordat ik visueel ben ingesteld helpt zo een duidelijke planning mij tijdens mijn werk.

Mag ik jou inhuren om me voor te bereiden als ik ooit moet gaan solliciteren :+

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 14:01

Voor degene die het lastig vinden wat nou te doen ( of niet te doen) op een sollicitatiegesprek. Kijk eens naar het programma De sollicitatie op SBS6.
Gisteravond was dat om 21:30 uur op tv en ik was wel positief verrast, want je kunt er echt wel dingen uitpikken voor jezelf.
Laatst bijgewerkt door Ineke2 op 20-02-20 14:05, in het totaal 1 keer bewerkt

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 14:05

Ik heb me tot nu toe vaak naar binnen weten te banketstaaf bij bedrijven, gesprekken zijn ook vaak niet mijn sterkste kant en laat liever in de praktijk zien wie en wat ik ben.

Wél heeft mij heel erg geholpen, dat als ze bv. vragen naar een aantal verbeter punten van jezelf, deze om te draaien naar iets positiefs :D

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 14:07

Ha TS, ik heb dit ook eens meegemaakt. Als ik dan na 2x nog niets teruggebeld wordt, dan ben ik er wel klaar mee. Uiteraard kan er iets tussenkomen maar dat hoeft niet zo lang te duren.