Twee baantjes werken, doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

silverdapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 21:58

Hier iemand die het een kort tijdje heeft gedaan. Ik werkte in de zorg voor ±40 uur in de week en daarnaast horeca ±20 uur. Het was een hel, want die specifieke zorgbaan vond ik verschrikkelijk, maar de reuring en het vliegen vond ik heerlijk en als ik weer een vaste baan heb dan houd ik het horecawerk er waarschijnlijk lekker bij.

Loonheffingskorting heb ik altijd uit staan, maar zonder kom ik ook goed rond. Het voordeel is dat je vlak voor de vakantieperiode een klap geld krijgt waarmee je meteen een vakantie en in mijn geval collegegeld kunt betalen. Een soort van automatisch sparen, haha.

@theodora99, heftig maar wel stoer! Vind je het erg als ik je ook een pb doe?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 22:24

Ik heb 3 baantjes. 2 horeca en 1 retail.

Retail werk ik maar 4-8 uur pw, ik werk er vooral voor de personeels korting. :')

Horeca, 1 werk ik 30-38 uur pw en daar begin ik al om half 6 sochtends en ben ik om een uur of 2 klaar. 2e horeca baantje is vooral avonden en soms in de middag.

Ik vind werken gewoon heel leuk en ik verveel me op m'n vrije dagen :+ Vind het alleen wel pittig wanneer ik al om half 6 begin bij baan 1 (4:30 uit bed), om 2 uur klaar ben en dan van 4 tot 9 werk bij baan 2 :=

Overigens heb ik wel de vrijheid om met alle baantjes te stoppen als ik dat zou willen. Ik ga nu bv 3 weken maar 3 dagen pw werken bij horeca baan 1 IPV 5-6 dagen pw omdat ik er nu gewoon even geen zin in heb. Het belangrijkste voor mij is dat ik er plezier in heb, leuke collega's, leuk management,etc.

Qua belasting kan ik je niet helpen want ik woon niet in EU.

Maflinger_S

Re: Twee baantjes werken, doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 22:33

Heb ik ooit als uitzendkracht wel een poosje gedaan.

Werkte 's morgens 4 uur bij het ene bedrijf en fietste in de pauze naar het andere bedrijf. Had nog net tijd voor een broodje voor ik daar 4 uur aan het werk ging. Ging prima.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 22:56

silverdapple schreef:
Hier iemand die het een kort tijdje heeft gedaan. Ik werkte in de zorg voor ±40 uur in de week en daarnaast horeca ±20 uur. Het was een hel, want die specifieke zorgbaan vond ik verschrikkelijk, maar de reuring en het vliegen vond ik heerlijk en als ik weer een vaste baan heb dan houd ik het horecawerk er waarschijnlijk lekker bij.

Loonheffingskorting heb ik altijd uit staan, maar zonder kom ik ook goed rond. Het voordeel is dat je vlak voor de vakantieperiode een klap geld krijgt waarmee je meteen een vakantie en in mijn geval collegegeld kunt betalen. Een soort van automatisch sparen, haha.

@theodora99, heftig maar wel stoer! Vind je het erg als ik je ook een pb doe?

Nee hoor stuur maar! Weet alleen niet wanneer ik erop terugkom haha

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-20 13:46

Ik zou in principe wel willen kijken of het dan kan om niet beide baantjes op 1 dag te doen. Dus hoop dat dat lukt.

Heb ondertussen de daad bij het woord gevoegd en er al een sollicitatie uitgestuurd. Vandaag of morgen wil ik op nog 2 dingen reageren.

Manon_Harry

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 13:54

Ik heb 2 banen :D
Vind de afwisseling heerlijk.
Ik werk 20 uur in de winkel en 20 uur in de horeca. En daarnaast 2 paarden waar ik ook veel ben en alles in eigen beheer heb.
Loonheffing is inderdaad wel iets om rekening mee te houden :)

Heb je redelijke vaste dagen ? Mijn beide werkgevers zijn heel flexibel dus daar heb ik geluk mee gehad , maar niet dat je dubbel ingepland word.

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-20 14:17

Ik heb dus geen vaste dagen, maar wil wel kijken of dat een optie is. Waar ik nu voor gesolliciteerd heb is maar 8 uur per week, dus dat zou schelen. Al denk ik niet dat ik daarvoor aangenomen word, maar niet geschoten is altijd mis.

Huidige werkgever gaat er niet blij mee zijn. Die willen dat je 7 dagen pw flexibel beschikbaar bent voor hun. Zijn meer oud-collega's geweest die er wat bijgezocht hebben en vervolgens werd hun contract niet meer verlengd omdat ze "niet flexibel genoeg" waren. Maar zou dat gebeuren dan is het jammer maar helaas :') dan vind ik vast wel wat anders

Binkie_Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 12:29

Pluisje1998 schreef:
Ik heb dus geen vaste dagen, maar wil wel kijken of dat een optie is. Waar ik nu voor gesolliciteerd heb is maar 8 uur per week, dus dat zou schelen. Al denk ik niet dat ik daarvoor aangenomen word, maar niet geschoten is altijd mis.

Huidige werkgever gaat er niet blij mee zijn. Die willen dat je 7 dagen pw flexibel beschikbaar bent voor hun. Zijn meer oud-collega's geweest die er wat bijgezocht hebben en vervolgens werd hun contract niet meer verlengd omdat ze "niet flexibel genoeg" waren. Maar zou dat gebeuren dan is het jammer maar helaas :') dan vind ik vast wel wat anders

Ik heb lange tijd gewoon mijn beschikbaarheid op 2 vaste dagen gezet, dat was genoeg als aanvuller. Toen kon ik helaas niet meer op de andere dag door school en wilde ik maar 1 dag werken, maar toen was ik inderdaad ook niet flexibel genoeg (als in, als ik dan op die ene dag niet kon kreeg ik het niet voor elkaar mijn uren in te halen), dus toen ben ik helemaal gestopt.