Planten terrarium

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Planten terrarium

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 19:50

Ik zag het net op tv :)

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 20:11

Oh ik vind dit LEUK! Ik houdt ook geen planten heel hier thuis, maar vind het zo leuk staan
Hoorde alleen van mn moeder dat Intratuin bij ons de dierenafdeling heeft opgedoekt, dus even ergens anders naartoe voor de koolstof, maar morgen of maandag ga ik ook zoiets maken denk ik!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-20 20:28

Haha heb wel moeten lachen om het filmpje, dat gepriegel :D
Maar ben nog steeds enthousiast dus binnenkort ga ik ook aan de slag.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 20:31

Zie op de site van Intratuin alleen hele onhandige potten, met zo'n smalle hals

carley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 20:41

Ik heb dit net inderdaad ook op tv gezien en wil dit absoluut gaan maken
Hopelijk komen er in dit topic handige tips voorbij ook voor potten.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 20:49

Joanne1987 schreef:
Zie op de site van Intratuin alleen hele onhandige potten, met zo'n smalle hals

De tuinland heeft handige glazen potten maar geen geschikte kurk voor erop. Hebben jullie een idee waar je dat zou kunnen kopen?

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 22:30

Ik vind dit zo waanzinnig mooi :D
Ik heb nog een aantal nutteloze weckpotten, en wil het toch eens proberen. Al is het alleen al omdat mijn katten er dan niet bij kunnen :=

Op YouTube kijk ik nog wel eens bij SerpaDesign. Die maakt ze van heel groot tot echt pietepeuterig klein, is gewoon genieten om te zien hoe hij dat doet. En vaak laat hij ook zien wat hij aan onderhoud doet later.
https://www.youtube.com/user/SerpaDesign

Wel een vraagje aan de ervaren makers hier, hij voegt soms kleine insectjes (springstaarten?) toe aan zijn potten. Is dat om een eventuele compostering van plantaardig materiaal te laten plaatsvinden?

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 22:49

Ik heb er kant en klaar 1 gekocht 1.5 jaar geleden!
Ontzettend blij mee. Geen omkijken naar en toch sfeervolle plantjes in huis :D

Afbeelding

Hij staat hier bij de tv en krijg dus best weinig daglicht maar hij lijkt t er prima mee te kunnen doen.
Inmiddels best een rommeltje geworden dus binnenkort maar eens een beetje aan het knippen :')

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 23:06

Siamsmeesje schreef:
Op YouTube kijk ik nog wel eens bij SerpaDesign. Die maakt ze van heel groot tot echt pietepeuterig klein, is gewoon genieten om te zien hoe hij dat doet. En vaak laat hij ook zien wat hij aan onderhoud doet later.

Ik kijk ook weleens filmpjes van hem, hij maakt ook terrariums in terrariums 8-)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 23:45

Afbeelding

Houd ervan! Ik heb deze vorig jaar gemaakt, ik vind de smalle hals juist heel tof. Ik heb theelepels op eetstokjes gemonteerd, superhandig!

Nog een tip: grind, aarde en kool door een opgerold blaadje laten glijden want anders wordt het glas vies.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 23:50

Hier ook eentje! Helaas lukt foto's uploaden op bokt me echt niet, maar ik heb er sinds 2 weken een met vleesetende planten :) superleuk!
Wel een vraagje aan de kenners: ik zie redelijk wat condens op het glas. De pot staat boven de verwarming en heeft eerst 5 dagen gelucht. Is dit normaal of moet ik hem nog een paard daagjes open zetten?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-20 23:59

MarcoBorsato schreef:
[ [url=m/bwz33M.jpg]Afbeelding[/url] ]

Houd ervan! Ik heb deze vorig jaar gemaakt, ik vind de smalle hals juist heel tof. Ik heb theelepels op eetstokjes gemonteerd, superhandig!

Nog een tip: grind, aarde en kool door een opgerold blaadje laten glijden want anders wordt het glas vies.

Hij is wel heel gaaf!
Praktische vraag is hoe hou je dat eventueel bij met snoeien? Bestaat er iets wat door zo’n smalle opening past en hanteerbaar is want ik vind het wel mooi zo hoor :j

@ Poekkie op de verwarming lijkt mij niet zo’n geschikte plaats. Bij condens vorming is je pot te vochtig en moet je de kurk / dop er afhalen voor een paar uur tot de condens weer weg is.

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 00:29

Letizia schreef:
Siamsmeesje schreef:

Ik kijk ook weleens filmpjes van hem, hij maakt ook terrariums in terrariums 8-)

:j
En het water-terrarium vind ik ook zo mooi :D

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 00:52

Ik had desondanks actieve kool door teveel vocht toch schimmel erin gekregen. Wel, nu heb ik heel veel springstaartjes erin zitten, dat zijn een soort van opruimers die dood materiaal opeten. Nu een tweede poging en die gaat tot nu toe goed omdat ik m regelmatig kon luchten. Ben benieuwd hoe die erbij staat over een weekje anderhalve week als ik terug op mijn kamer kom. Ik heb hem nu niet echt direct bij een raam staan meer.