Gaan werken in ploegendienst

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 21:02

Babsiej schreef:
Ik werk ook in ploegendiensten. 2x vroeg, 2x laat, 2x nacht en dan 4 dagen vrij.

Ik vind het heel erg fijn. Veel meer vrije tijd en veel meer salaris :D

Iedereen die ik ken die erin werkt zegt dat ook. Je hebt toch een soort ritme

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 22:11

Ja ik vind zeker dat wij gewoon ritme hebben. Wij hebben geen kinderen dat scheelt misschien wel.

En je werkt ook echt minder wat feitelijk werk je in een 5 ploegendienst maar 33,6 uur per week. Na m’n laatste nachtdienst ben ik rond 06:00 thuis. Neem ik even een bad tot 07:00 en in bad drink ik een kop thee. Dan ga ik slapen van 07:30 tot 12:00 en dan heb ik de hele dag nog en ben rond 01:00 weer moe genoeg om te kunnen slapen en zo dus echt veel vrije tijd over te hebben.

Ik vond 2 en 3 ploegen juist niet fijn. Ik vind ochtenddienst verschrikkelijk en in 2 en 3 ploegendienst heb je die 5x :')
M’n ochtenddienst ben ik ook om 5:30 al op werk ..

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 22:23

Ik zit met een soortgelijk rooster (maar dan nog wat lastiger :+)

Week 1: vroeg-vroeg-laat-laat-nacht-nacht-vrije dag
Week 2: theoretisch gezien dagdiensten, maar in praktijk is dat 1 of 2 dagdiensten, en de rest invallen (en dus vroeg/laat/nacht in alle mogelijke combinaties)

Bij ons is er standaard ook maar 1 vrije dag na de nachten. Geen vaste vrije dag. Wel maximaal 10 dagen op rij werken en minimaal 11u tussen 2 diensten.

Ik leef ook nog altijd :Y). Ik heb belachelijk weinig vrije dagen (5 of 6 per maand als ik geen verlof neem), maar door de shiften heb ik wel het gevoel veel meer tijd te hebben dan met een 9 to 5. Of ik het 20/30 jaar ga volhouden tegen dit tempo, geen idee, maar voor nu heeft het voor mij meer voordelen dan nadelen.

aisa

Re: Gaan werken in ploegendienst

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 13:17

vriendlief werkt al 15 jaar in ploegen,2 vroeg(6-14 uur) 2 laat( 1400-22.00 )2 nacht(22.00-6.00)

dan 4 vrij( maar hier zit vaak nog een vervangdienst tussen)

hij zou niet anders willen,het verbouwen van de boerderij deed/doet hij er naast.

met vroege klust ie vanaf 15:00 tot 2200 uur
met de late dienst,de hele ochtend tot 12.30 eten en dan naar werk
eerste nacht de hele dag klussen,gaat pas rond 19.30 slapen tot 22.15 en vertrekt dan naar zijn werk tot 6.30 thuis.
slaapt dan tot 13:00 uur.
weer klussen tot 19:30 (beetje rustige dag ) en vertrekt dan zonder te slapen voor zijn tweede nacht.

slaapt als ie zijn bed ziet,tijd maakt niet uit,anders zou hij dit geen 15 jaar volhouden ;.)

veel vrije klus tijd dat is zijn motto.
wil never niet een dagdienst baan ;,)

en ja tussendoor hebben we ook nog een prive leven ;.)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 15:59

2 Vroeg, 2 laat, 2 nacht en dan 4 dagen vrij is waarschijnlijk ook veel beter te doen dan maar één dag 'vrij' na zo'n shift.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 16:01

Shenavallie schreef:
2 Vroeg, 2 laat, 2 nacht en dan 4 dagen vrij is waarschijnlijk ook veel beter te doen dan maar één dag 'vrij' na zo'n shift.

Ze is 3 dagen vrij na zo'n shift.. Staat duidelijk in het schemaatje in de OP

Pindabear

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 17:56

Ik heb vroeger wel ploegendiensten gewerkt; 1 week dag van 7.00-15.00, 1 week middag van 15.00-23.00 en dan een week nacht van 23.00-7.00 en in de weekenden vrij. De nacht week begon wel op de zondag avond. Ik kon altijd erg slecht tegen nachtdiensten omdat ik overdag niet goed kon slapen. Je moet daar wel tegen kunnen.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 18:03

Ik was nooit echt een goede slaper, maar sinds ik 3 avonden in de week werk (tot 3 uur) slaap ik overdag heel makkelijk. Soms zelfs na 3 uur slaap eruit om mijn dochter naar school te brengen en dan weer verder slapen.

Goede verduisterde gordijnen zijn wel een aanrader trouwens. Eventueel een luisterboek aan of de radio zacht om makkelijk in slaap te kunnen vallen.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 14:11

Ik heb alle ploegen diensten gehad. De 3 ploegen, 6 tot 2, 14 tot 22, 22 tot 6. En de 4 ploegen gehad was ook mooi systeem. En de laatste jaren zat ik in de 2 ploegen. 5 late vond ik in de zomer niet zo geweldig. Na faillissement bedrijf, heb ik nu een nieuwe baas. En nu in de 5 ploegen. 2 vroeg, 2 laat en 2 nacht.4 dagen vrij. Maar vraag me af of ik wel meer ga verdienen, want werk wel 6.5 uur werk week minder. Dan is de ploegentoeslag wel hoger maar weet niet of dat wel hoger uitkomt. Ik moet eerst het loon maar even krijgen. De 5 ploegen lijkt mij wel mooi veel vrije tijd. En mijn man zit in de 3 ploegen, nu zie ik hem ook meee

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 21:18

Relaxed schreef:
Shenavallie schreef:

Ze is 3 dagen vrij na zo'n shift.. Staat duidelijk in het schemaatje in de OP

Dan is dat er later bijgezet, want in de geschreven tekst staat het anders. ;)

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 21:57

Ik werk onregelmatig maar ik mag mijn eigen rooster inleveren.
2 dagen vroeg en 2 dagen laat kan prima achter elkaar. Nacht heb ik geen ervaring mee. Weet wel dat 1 vrije dag niet echt zoden aan de dijk zet, als je onregelmatig werkt, dus wel beter dan je 3 dagen vrij bent dan. Reken van die drie dagen 1 verloren dag om bij te tanken, dan kan het hooguit nog meevallen

De paarden hebben na een tijdje heel goed door hoe het werkt met die diensten. Ze weten bijv dat als ik overdag rondscharrel op het erf en na half 4 niet meer te zien ben, dat ik dan rond half 2 ‘s nachts weer thuis kom. Mijn merrie heeft zelfs precies gewacht met bevallen tot ik thuis was. Ik kwam de stal binnen en ze plofte gelijk neer. 3 minuten later was het veulen geboren. Ze weten het dondersgoed

Flash111

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 22:20

In het begin van mijn beroepsloopbaan heb ik vele jaren een vergelijkbare dienst gedaan en dat ging me toen zeer goed af. Ik vond het onregelmatige rooster niet belastend omdat ik overdag veel vrij was met de mogelijkheid om meerdere paarden te rijden hetwelk met een nine to fife job minder evident zou geweest zijn. Ook het extra financiële voordeel kwam als jonggehuwde zeer goed van pas.

Maris__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 22:35

Ik werk in 2 ploegen en vind dat soms wel pittig, de ene week vroeg en de andere week laat, geen nachten.
Merk soms dat ik er toch wel meer last van heb dan ik denk, je ritme word zo verstoord.
Verder is het eigenlijk prima te doen :j Rijd nooit in file tijden op de weg en ben altijd bij de paarden terwijl de rest aan het werk is, altijd lekker rustig :D

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 22:42

Maris__ schreef:
Ik werk in 2 ploegen en vind dat soms wel pittig, de ene week vroeg en de andere week laat, geen nachten.
Merk soms dat ik er toch wel meer last van heb dan ik denk, je ritme word zo verstoord.
Verder is het eigenlijk prima te doen :j Rijd nooit in file tijden op de weg en ben altijd bij de paarden terwijl de rest aan het werk is, altijd lekker rustig :D

Ik heb ook 2 ploegen gehad en vond het heerlijk. Totaal geen moeite met avond diensten en voor mijn gevoel veel vrije tijd
Vroeg het bed uit was wel okay moest wel altijd even wakker worden :P

Zou het graag weer willen.
Werken van 9 tot 5 is echt niks voor mij en al helemaal niet in de winter -O-

Maris__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 22:54

Cowgirl schreef:
Maris__ schreef:

Ik heb ook 2 ploegen gehad en vond het heerlijk. Totaal geen moeite met avond diensten en voor mijn gevoel veel vrije tijd
Vroeg het bed uit was wel okay moest wel altijd even wakker worden :P

Zou het graag weer willen.
Werken van 9 tot 5 is echt niks voor mij en al helemaal niet in de winter -O-

Hahaha ja verder is het ook wel top hoor! Ik vind vroeg opstaan niet zo erg, mijn probleem ligt meer bij op tijd naar bed gaan :')