Mijn allereerste stage was op een springstal toen ik net 16 was en van de manege afkwam. Dit wist mijn stagebegeleider ook. Alles doorgesproken etc. Toen ben ik daar begonnen en men, wat een poedersuiker jaar was dat zeg. De laatste dag dat ik daar weg ging heb ik een dansje gedaan halverwege de weg naar huis. Die man was echt geen leuke vent, als hij de kans kreeg schold hij je uit of maakte hij je belachelijk waar je bijstond. Ik heb de eerste weken zijn tuin mogen grasmaaien met een handmaaier waar het gras dik 1 meter stond. Oke, hoort er een beetje bij die rotklusjes en dan hoefde ik tenminste niet in zijn buurt te zijn.
Toen hij op gegeven moment ziek werd tijdens het begin van de blokstage werd de stage wel beter want hij verbleef in zijn huis en de rest van het personeel was wel gewoon aardig. Ik heb zijn huis nog gestofzuigd en zijn schoenen nog aangetrokken als hij weg moest want dat kon hij zelf niet
Uiteindelijk ging ik stomverbaasd weg daar want ik kreeg een keigoede beoordeling terwijl hij toch echt een hekel aan mij leek te hebben. Hoe vaak ik wel niet voor sukkel ben uitgemaakt door hem. Heeft mijn zelfvertrouwen echt beschadigd waardoor ik daarna alleen nog maar op maneges durfde stage te lopen.