Ervaringen pvc vloer/wand en kurk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Emj_23

Re: Ervaringen pvc vloer/wand en kurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 22:18

Ik lees mee, ik ga binnenkort ook verbouwen en ben mij aan het oriënteren op pvc, kurk en hout. Het idee van kurk spreekt mij aan, maar ik ben benieuwd naar de ervaringen met katten en in de keuken.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-20 00:20

_Nelleke_ schreef:
Hier trouwens wel een slechte ervaring met een A-merk (quickstep) PVC. Verlijmd en een extra slijtvaste laag. Werd toentertijd verkocht als onverwoestbaar. Helaas toch na 5jr veel slijtage, daarom gaan we nu voor keramisch parket.

Ik weet niet of je kinderen hebt TS maar ik zou het zelf geen prettig idee vinden dat mijn kinderen over een plastic laag kruipen/likken/kwijlen etc. Er zitten toch weekmakers en andere chemicaliën in.

Keramisch parket hebben we gehad en vind ik zelf niet zo mooi achteraf. Gaat ook niet om de woonkamer, daar komt sowieso echt hout.

Onze zoon is bijna 23, dus misschien ooit kleinkinderen. Maar ik ben niet zo naief om te denken dat iets anders wel goed en 100% gezond is etc.

Mijn broer was zwaar gehandicapt en wij speelden altijd op de grond. Heel vroeger op vloerbedekking en in onze kamers zeil, was gelijmd.
Laminaat is ook kunststof in principe en het schijnt dat als je van die swiffer dingen gebruikt dat ook heel slecht is. ( wat wij niet doen )

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-20 00:22

Emj_23 schreef:
Ik lees mee, ik ga binnenkort ook verbouwen en ben mij aan het oriënteren op pvc, kurk en hout. Het idee van kurk spreekt mij aan, maar ik ben benieuwd naar de ervaringen met katten en in de keuken.

Bij mijn man hadden ze het in huis vroeger, dus jaren '80-'90 en ze hadden katten. half open keuken en daar lag ook kurk. In mijn herinering was het netjes. Niet mooi, maar nu is er veel meer keus.

Lag bij hun ook op de trap.

Ik vind kurk vanwege de eigenschappen ook aantrekkelijk. Zeker nu er ook meer keus is in kleur en soort.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 09:37

Emj_23 schreef:

Ik heb al 20 jaar kurk in de badkamer en ik heb 3 katten. :)
1 van de 3 vindt het echt onweerstaanbaar om haar nageltjes te scherpen aan die kurkvloer.
Dat is het enige minpuntje voor mij.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 11:40

Bij vriendinnen thuis met PVC ben ik altijd zo vreselijk statisch, ik wil het dan ook zelf niet in huis.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 12:28

In mijn vorige woning had ik een wand met kurkplaten. Ik vond het prachtig. Sfeervol en warm en geluiddempend.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 13:13

Hier ligt kurk in de woonkamer en keuken, ligt er nu twintig jaar. Qua gevoel en zicht helemaal prima, voelt lekker warm en eenvoudig schoon te houden. Bij het vervangen van de afwasmachine is het wel mis gegaan, dus er zitten wel wat beschadigingen op. Maar ook alleen daar, ondanks kinderen.
Afbeelding

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 13:29

Ik heb een PVC vloer door de hele beneden verdieping en ik zou niet anders meer willen. Bewust voor een top kwaliteit gekozen, dus geen Gamma-doe-het-zelf-spul. Is wel duurder, maar echt top spul. Honden, rijlaarzen, zand, alles gaat er overheen. Stofzuigen en dweilen en het is weer als nieuw. Ik wil echt nooit meer wat anders.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-20 22:19

Mooi hoor veerledec. En je kan niet alles voorkomen helaas.

Wij hadden ons huis 8jr geleden compleet opgeknapt, maar dan heb je toch hier en daar een beschadigingetje.

Marleen-88, dat heb ik hier ook. Ligt nog van vorige eigenaar van dat echte plastic laminaat en ik krijg sinds ik corcs sloffen heb overal een tik.

Rien10, klinkt goed. En ik denk niet dat alle Gamma of weet ik veel welke winkel altijd slecht is. Je hebt overal wel goed en slecht en soms betaal je voor het merk of de luxe winkel of het incl leggen etc.

Wij denken wel na per ruimte wat handig is en makkelijk. De zolder wordt niet veel gebruikt of belopen, dus kan je naar iets makkelijks kijken. De vieze hal heeft echt zwaar te lijden, dus daar gaan we ook rekening me ehouden. Maar steen is ook niet per se altijd goed.

Mijn ouders kochten tegels voor de zaak en voor thuis. Thuis was niet zo duur en is echt op kleur uitgezocht. Die is met de jaren echt minder geworden qua bovenlaag.
In de zaak lag een vloer die vreselijk te lijden had, maar altijd bleef glanzen.

Aan de andere kant, een iets goedkopere vloer die makkelijk legt, kan je over een paar jaar ook vervangen eventueel in de kwetsbare ruimte.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-20 13:51

Even maar in dit eigen topic.......

Maar weer meer bekeken en een kurk meneer zei ons dat je met kurk ook goed kan isoleren. Wij hebben een klein stuk huis zonder spouw en die heeft nu een voorzetwand die niet optimaal is. Wij waren van plan om gewoon voorzetwand te plaatsen, maar kijkend naar vloeren en wanden zeiden ze dat je kurkplaten zo direct tegen de stenen muur kan plakken........
Ik vind dat wat spannend, maar als het kan scheelt het wel werk en ruimte.

Het wordt verkocht, dus er zullen wel mensen zijn die het doen. Ben benieuwd of er hier ervaringen zijn??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 14:01

Wij hebben een strook kurk tegels tegen een houten wand geplakt. Katten blijven er prima vanaf en we krijgen er veel complimenten over:

Afbeelding