Sunnda schreef:Mijn belangrijkste vraag:
Waarom gaan mensen zowieso met het ov?
Gezien:
-de auto je brengt van deur tot deur. Niet van halte tot halte.
-de auto start wanneer jij dat wil, niet als de dienstregeling dat bepaalt.
-een kleine auto mij gemiddeld 120 inclusief alles kost naar werk pm. De trein 300 pm. (Nu met een grote auto wel wat minder maar nog steeds stukken goedkoper)
-je je eigen zitplek, radio en meezingplek hebt. Je hoeft niet te staan bij plaatsgebrek.
-de auto je gemiddeld eens per jaar in de steek laat,(en dat is veel, mijn vorige auto in 6 jaar 1x) het ov als ik een vriendin check zeker 2 keer per week een keer een heen of terugreis.
Ik werk wel tussen de spitstijden, maar ga wel met de trein:
- beter voor het milieu
- Ik heb een hekel aan files
- Als ik met OV ga heb ik gelijk een stuk gefietst en gewandeld, zo ben ik elke dag even buiten
- Veel minder vertraging dan met auto. Heb denk ik 1 keer per maand een kleine vertraging (5 min) en 1-2 keer per jaar grote vertraging (half uur). File staat er op mijn traject elke dag, alleen de vrijdag valt mee.
- Even de tijd om lekker wat te lezen, rustig wakker te worden en na het werk alles weer van me af te zetten. Zo voelt reistijd als nuttig bestede tijd.
- veiliger
De trein gaat bij mij zo vaak, ik hoef vrijwel nooit te staan en krijg een reiskostenvergoeding van m'n werk, dus allemaal geen redenen om de auto te pakken.
Laatst bijgewerkt door MilesNF op 31-01-20 09:51, in het totaal 1 keer bewerkt