Wat heb jij in je auto liggen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 15:50

-gevarendriehoek
-ruitenwisservloeistof
-koelvloeistof
-ontdooi spray
-olie
-raamwissertje
-ijskrabber
-oranje veiligheidsvestje
-zilveren nooddeken
-krik+reserveband
-parkeerschijf
-brandblussertje
-reservelampjes
-veiligheidshamer
-opwindbare zaklamp
-kompas
-verrekijker
-fleecedeken
-vochtige doekjes
-pepermuntjes
-zonnebril
-plastic tas voor afval

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 15:50

DJZ schreef:
Destination schreef:
DJZ, wat is het verhaal hierachter? _O-

Met een 11tal konijnen, haal ik iedere 2 weken 2 balen hooi en 1 keer in de maand stro.. en dan ziet mijn auto er na een paar maanden dus zo uit :P

Ah okay, dat verklaart het wel inderdaad :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 15:51

Ik wil de mijne zo leeg mogelijk :o

Elk rommeltje / papiertje haal ik er na elke rit uit (was vroeger wel anders := )

Aanwezig:

Zonnebril
Parkeerkaart
CD-map
Autopapieren
Spullen voor pech onderweg (onder de koffer)
Kinderstoel
Dekens voor de honden

Weidemaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 16:00

Weet niet of het al genoemd is maar het is erg belangrijk om een deken en/of warmtespullen in je auto te hebben. Wanneer je onderweg pech hebt en uren lang moet wachten (gebeurd weleens) is dat héél erg handig met koud weer.

Maar misschien bedoelde je dat met standaard dingen. :)
Laatst bijgewerkt door Weidemaatje op 30-01-20 16:01, in het totaal 1 keer bewerkt

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 16:00

Verhuisdeken om de achterbank te beschermen en bij nood voor warmte.

Bij lifehammers, let goed op waar je die dingen vastmaakt, je moet dat ding strak in je stoel in je gordel (die spant nl bij botsing) kunnen pakken. De standaard naast je voet plek bv is dus waardeloos, want onbereikbaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 16:12

Weidemaatje schreef:
Weet niet of het al genoemd is maar het is erg belangrijk om een deken en/of warmtespullen in je auto te hebben. Wanneer je onderweg pech hebt en uren lang moet wachten (gebeurd weleens) is dat héél erg handig met koud weer.

Om die reden heb ik eigenlijk gwn altijd een winterjas of een jas aan en in de winter dan een muts bij me.

M'n werk wil dat we een jas met bedrijfslogo aan doen. Maar doe liever m'n winterjas aan hahaha die is net wat warmer met pech bijv.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 16:31

Mijn auto buiten de standaart dingen is een opslag van paardenspullen. Ligt dan ook van alles in zoals nijptang, strotouw, halsters trouwens, tyrips, zadel, hoofdstel, bitten, zwepen, longeerlijn, laarzen, sporen, olie, spullen voor maaimachine en noem maar op en nog mis ik de helft wat er eigenlijk praktische gezien wel in zou mogen. Maar dat gaat niet meer passen haha

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 16:50

@Marije_1997
Winterjas aan in de auto is levensgevaarlijk. Gordel hoort strak op je lichaam te zitten. Geldt voor zowel volwassenen als voor voorwaarts reizende kinderen.

Hier heb ik standaard:
Gevarendriehoek
Toebehoren om een band te vervangen incl reserveband
Deken
Waxinelichtjes
Diverse krabbers, wissers en borstels
Schep (om de auto uit te graven indien nodig, nogal veel sneeuw hier)
Schaar
Toiletrol

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 16:57

tamary schreef:
Bij lifehammers, let goed op waar je die dingen vastmaakt, je moet dat ding strak in je stoel in je gordel (die spant nl bij botsing) kunnen pakken. De standaard naast je voet plek bv is dus waardeloos, want onbereikbaar.

tenzij de auto op z'n kop terecht komt, dan kan je hem zo pakken. Daarom zat ie daar in mijn vorige auto. Ik heb er nu niet eens eentje, denk ik....

Ik heb vooral veel dingen om ramen schoon te vegen aan de binnenkant en van die zakjes tegen vocht (die je in de magnetron moet resetten. Ik weet niet waarom, maar alle auto's die ik heb gehad (oude, nieuwe, dure, goedkope) zijn zeiknat aan de binnenkant.

Verder een krabber op steel, een ding om voor de voorruit te doen als het gaat vriezen, instructieboekje, keuringsrapport, groene kaart, schadeformulier (handig als de tegenpartij het niet online wil invullen :roll: ),
doos tissues, gele signaaljas, ehbo setje, 1 tentharing (blijven liggen na de vakantie), boodschappentas, handdoekje, vochtige doekjes om je handen schoon te maken.

Ik haal ook ieder zakdoekje, papiertje, rommeltje eruit als ik uitstap, scheelt heel veel zooi.

lovelynutia

Re: Wat heb jij in je auto liggen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 17:25

Wat ik nog niet voorbij heb zien komen en ik vaak gebruik als de ramen en zijspiegels nat zijn. Een trekker(of raam wisser?) om ze droog te trekken voor ik instap.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 17:27

lovelynutia schreef:
Wat ik nog niet voorbij heb zien komen en ik vaak gebruik als de ramen en zijspiegels nat zijn. Een trekker(of raam wisser?) om ze droog te trekken voor ik instap.

Die ligt er wel in bij mij en ik gebruik hem ook nog :D

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 17:28

Marije_1997 schreef:
Weidemaatje schreef:

Om die reden heb ik eigenlijk gwn altijd een winterjas of een jas aan en in de winter dan een muts bij me.

M'n werk wil dat we een jas met bedrijfslogo aan doen. Maar doe liever m'n winterjas aan hahaha die is net wat warmer met pech bijv.

Afgelopen week stond ik dus langs de kant en ondanks dat ik een hele warme winterjas aanhad met sjaal en handschoenen, kreeg ik het toch echt steenkoud. Mijn warme kleedje heeft me echt gered *\o/*

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 17:48

Telefoon oplader
Ehbo set
IJskrabber
Blauwe kaart
Tankpas
Dashcam
Heel veel paardenspullen
Schoenen
Jassen
Modder
Zand
Hooi en stro

:')

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 17:54

Oke ik ben geïnspireerd en heb zojuist veiligheidshesjes, lifehammer en een gevarendriehoek besteld :))
En een geurtje van California scents :').

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 18:20

Uhm, het standaard spul wat in mijn auto zat bij aanschaf (reservewiel, hesje, gevarendriehoek, lifehammer etc). Dit ligt allemaal in een ruimte onder mijn kofferbak, lifehammer geklikt onder de stoelen.

Voor de rest ligt er een blauwe kaart in en een klein flesje parfum.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 18:48

Allerlei nodige veiligheidsmeuk
Zonnebril
Parkeerschijf
Pakje met schoonmaak doekjes
Regenlaarzen
Fleecedekentje

Niet zoveel dus. Maar ik kan niet tegen zooi :o

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 18:50

Regenlaarzen en een regenjas of paraplu zijn heel handig.
Verder zijn de meeste dingen wel opgenoemd.

Klein geld voor de pont, ontdooispray, pen en papier zijn ook praktisch.

gabyfedde schreef:
@Marije_1997
Winterjas aan in de auto is levensgevaarlijk. Gordel hoort strak op je lichaam te zitten. Geldt voor zowel volwassenen als voor voorwaarts reizende kinderen.

Als je de jas openritst is er niks aan de hand.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 19:01

Lifehammer, ruitenkrabber, veiligheidshesje en een paraplu, verder niets eigenlijk. O ja en een schadeformulier van de verzekering ligt ook in het handschoenenvak.

Sommige dingen die hier genoemd worden heb ik trouwens al gewoon in mijn handtas zitten die ik altijd bij me heb, zoals kauwgom, bril, muntjes en dergelijke.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 19:30

Zonnebril haarborstel gevarendriehoek deken ehbo trommel glashamer, hesjes,ijskrabber paraplu

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 20:19

Parkeerschijf, ijskrabber, raamtrekker/zeem, doekje voor beslagen ramen, zonnebril, telefoonlader, labello, kauwgom, paraplu, boodschappentassen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 20:24

Sinds ik ooit een pony uit het prikkeldraad heb gehaald heb ik ook standaard een mes, knijptang en ontsmettingsmiddel en een halster met touw in de auto. En dan alle andere dingen die handig en verplicht zijn. O ja ook nog een opgeladen powerbank mocht de auto het begeven heb ik een opgeladen telefoon.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 20:27

Ik moet nog best wat dingen ophalen ik heb alleen een ramenkrabber tot nu toe omdat ik die wel belangrijk vond voor de winter. Voor de rest nog een Aux kabel om mijn telefoon aan te sluiten.

Voor de rest paardenspullen zoals voer en een emmer ( paard staat in een weiland die iets van stal af ligt dus voer meenemen is makkelijker) en een halster. Ook heb ik mijn stalschoenen maar in de auto gezet voor het geval ik een keer na school of stage heen wil en het een grote modder bende. Af en toe ligt de zweetdeken er ook in maar daarvan is eigenlijk de bedoeling om die weer in mijn zadelkast te leggen.

Dingen zoals parkeerschijf , rammentrekker , doek voor de ramen moet ik nog aanschaffen.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 20:31

tamary schreef:
Verhuisdeken om de achterbank te beschermen en bij nood voor warmte.

Hoe maak je die dingen vast?

Ik heb er 2 maar die liggen in de deur. Kansloos dus als er iets gebeurd.
Er zitten van die pinnen aan...ram je die in je auto ofzo?

Verder aanwezig:

Zonnebril (alieexpress)
telefoon lader
bleutooth paddestoel
euromuntje
deken
ruitenvloeistof
remvloeistof
fluor hestjes
ductape
vuilniszak voor afval
stuk touw (wilde ik wat mee doen maa ligt nu al 2 weken in de auto.
1 paar schoenen en een pad die er nog uit moeten.
Theedoek
deo
kleding roller
ruitenspray
ijskrabber
ramenwisser

en ik ben vast nog wat vergeten.

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 20:42

Hier liggen er buiten de veiligheidsdingen en verplichte dingen een aantal nutteloze dingen in. Zoals: oude parkeerticketjes, van die plastiekjes op papieren samen te binden (die moeten ooit op m'n bureau terecht komen), sneeuwlaarzen met skisokken, gewone rubberlaarzen, boodschappentas, parkeerschijf, microvezeldoekje

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 20:48

Als je naar Frankrijg gaat: een doe het zelf alcohol test.