Volume controle in de auto

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 10:30

Divers schreef:
Regel je dan het volume van de auto of van de telefoon?

Durf het niet zeker te zeggen, kan vanmiddag voor je kijken als ik weer in de auto zit :)

Divers

Re: Volume controle in de auto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-20 10:30

Dank November108!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 10:50

Ik heb zo'n bluetooth stekker, zoals in je eerste link.
Komt op hetzelfde neer als die van November, zien er anders uit, maar werking is hetzelfde.

Werkt perfect!
Maar... zal jouw probleem niet oplossen.

Voor al dit soort externe stekkers om je telefoon (of iets in die geest) te koppelen zodat het volume over de speakers van je auto afgespeeld wordt, moet je in eerste instantie het volume van je auto op een bepaald niveau zetten.

Er zit absoluut een volume regelaar op het ding zelf, dus ik heb 3 mogelijkheden om het geluid aan te passen.
Mijn telefoon, de stekker en de autoradio.
Maar, en hier zit voor jou de crux, hoeveel geluid je daadwerkelijk beschikbaar hebt, hangt af van hoe hard het volume van je radio staat.

Is dat heel zacht, dan zul je nooit heel veel volume uit je radio krijgen, hoe hard je je telefoon en de stekker ook zet.

Ik denk dat voor jou de handigste (en goedkoopste) oplossing een bluetooth speaker aanschaffen is en je autoradio lekker met rust te laten.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 20:00

Divers schreef:
marleen_88 schreef:
Ik zie vaak genoeg bestuurders met oortjes in rijden. Is dat nog een overweging waard, muziek vanaf je telefoon luisteren met oortjes dus.

Gezellig als je samen in de auto zit :+ Bovendien wil ik het verkeer om me heen kunnen horen. Fietsen met oortjes mag ook niet om goeie reden.

Bluetoothspeaker kan, maar de speakers in mijn auto zijn zo fijn :+

Je vraagt om ideeën, ik lees hier verschillende goed bedoelde adviezen. Ik vind het erg jammer dat je zo sarcastisch en afblaffend reageert op verschillende bokkers. Is toch totaal niet nodig.

Divers

Re: Volume controle in de auto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-20 08:02

Ik vraag om ideeen waarbij ik het volume van mijn radio kan bedienen zonder de daarvoor bestemde knop te gebruiken. Vervolgens krijg ik adviezen als 'koop een nieuwe auto' en 'doe oortjes in'. Dat vind ik raar advies. Als iemand op Bokt vraagt om oplossingen voor een kreupel paard, zegt er ook niemand 'koop maar een nieuw paard'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 08:31

Divers schreef:
Ik vraag om ideeen waarbij ik het volume van mijn radio kan bedienen zonder de daarvoor bestemde knop te gebruiken. Vervolgens krijg ik adviezen als 'koop een nieuwe auto' en 'doe oortjes in'. Dat vind ik raar advies. Als iemand op Bokt vraagt om oplossingen voor een kreupel paard, zegt er ook niemand 'koop maar een nieuw paard'.

Die misschien tijd voor een nieuwe auto van mij moet je ook niet te serieus opvatten. Dit blijft toch ieders eigen keuze?

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 10:36

Divers schreef:

Aangezien je volume knop het niet meer doet, en er gaan andere mogelijkheden zijn om je volume van je radio te bedienen.

Moet je OF een andere radio kopen.
Of een andere manier zoeken om muziek te kunnen luisteren.

meer keuzes zijn er gewoon niet.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 10:59

Er loopt een lijntje (dat is ook een fysiek lijntje, nl kabeltjes) tussen jouw radio en de boxen. Dat lijntje wordt bediend door je volumeknop.
Dat lijntje loopt van 0% tot 100% geluid.

Ieder lijntje dat aan je radio koppelt, komt achter het lijntje tussen radio en boxen.

Ieder aux, blue tooth of ander device beinvloedt alleen het outputlevel van het eerste lijntje.
Staat het eerste lijntje op 0%, dan kun je je device op 100% zetten, 100% van 0% blijft 0%.
Staat je eerste lijntje op 100%, dán kun je met willekeurig welk draadloos device dat je er tussen propt die 100% terugregelen.

Vandaar mijn advies: rommel net zolang met je defecte knop tot je een voldoende oorverdovend volume hebt, blijf er dan verder af en ga regelen met whatever je ertussen wilt zetten(of gewoon je telefoonvolumeknop).

Er is geen manier om 'tussen' je volumeknop en je boxen te komen. Daar zit nl dat fysieke draadje tussen.
Tenzij je je boxen loskoppelt van je radio en die boxen rechtstreeks op je telefoon aansluit. Dan haal je je hele eerste lijntje weg (je radio) en moet je een ander eerstje lijntje maken tussen je telefoon en in autoboxen. En dat zal best technisch ook kunnen, maar is mogelijk niet 'off the rack' leverbaar, en vermoedelijk moet dat net zo goed je hele dashboard open.

En dan is een los speakersetje voor je telefoon een stuk makkelijker.