moonsparkle schreef:Ik vind februari aanvragen voor de zomer ook erg kort klinken, vooral in het hoogseizoen zijn accommodaties snel vol.
Tot nu toe gaat het bij ons telkens anders wat het nogal verwarrend maakt. Ik snap ook dat we in de drukste twee maanden niet weg kunnen, maar nu wil ze invoeren dat we alleen nog in de kindervakanties gaan. Ik leef om te reizen, maar heb het verder wel naar mijn zin op het werk dus ik zit een beetje in dubio wat ik hiermee wil/kan. Want in het hoogseizoen is reizen veel duurder en op veel plekken veel drukker. We werken wel maar met 8 man en ik snap het van haar kant wel, maar ik werk eigenlijk fulltime om reizen bij elkaar te sparen.
Krijg je dan ook een hogere vakantietoeslag om de veel duurdere accommodaties te betalen?
Nog los daarvan vraag ik me af of een werkgever dat "zomaar" kan bepalen. Ik zou 'm op staande voet ontslaan.
Zul je altijd weer zien dat je collega’s hebt die 2 jaar van tevoren alle schoolvakanties boeken en jij weer net naast de pot piest 
, omdat je alleen het jaar erop kan doorgeven, dus vanaf December 2019, kan je je vakantie doorgeven voor 2020, en dan December 2020, voor het jaar 2021.