Hoe organiseer je een sponsorloop

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: Hoe organiseer je een sponsorloop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-20 14:54

Tnx gini, ik kon het zo snel niet vinden +:)+

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 15:08

Autumnn schreef:
DeMolenhoek schreef:
Waarom moet altijd alles maar spectaculair zijn de laatste tijd? Het gaat toch om de dieren en hun welzijn? Ts zet iets tegenover geld maar jeetje, blijkbaar is een tocht van 18 kilometer al niet meer goed genoeg.

Waarom moet alles maar positief de laatste tijd kan ik ook zeggen. TS vraagt toch hoe je dit aan moet pakken? Men geeft gewoon zijn of haar advies/mening/tips. IK zou bijvoorbeeld niet iemand sponsoren die de Samaria Kloof gaat lopen. Ik vraag me verder af waarom het perse in Griekenland moet (woont TS daar? Anders kan dat geld toch ook mee naar de sponsoring?) daar geeft TS geen antwoord op.
TS kan toch ook zeggen "bedankt voor jullie tips/meningen en ik neem het mee in plaats van zeggen "Gut wat motiverend weer?"

Maar hey, ik vind het een super initiatief en wens haar nogmaals veel succes, ik doe een sponsorloop haar niet na 8-)

Ik ben hardloper en weet je: er zijn heel veel van dit soort initiatieven. Als hardloper vind ik bijvoorbeeld 5 km hardlopen tijdens de 7 heuvelenloop voor kika nou ook niet echt een speciale prestatie, maar ze halen er serieus veel geld mee op :j
Persoonlijk vind ik het ook een vreemd verschijnsel, maar als het werkt, wie ben ik om er wat van te vinden?
Zo had ik ooit een kennis die de Alpe D Huzes wilde gaan fietsen, maar zelf wel rookte als een schoorsteen. Ik heb hem gezegd dat ik best wilde sponsoren, als hij stopte met roken. Dat deed hij niet, dus ik heb niet gesponsord. Ik was dus echt de enige, verder heeft iedereen het gedaan en was het daarmee ontzettend succesvol :j

@TS: van de initiatieven die ik zelf van dichtbij heb meegemaakt herinner ik me vooral de kracht van social media. Verder willen huis-aan-huis bladen ook weleens dit soort artikeltjes plaatsen, zeker als je het zelf aanlevert.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 15:10

mvdende schreef:
LadyMadonna schreef:
Of een fundraiser?

Enige uitleg: ik ben in Nederland ambassadeur van “the Dogstar foundation” in Sri Lanka.
Van de zomer ga ik op Kreta de Samaria Kloof lopen. Een hike van 16 km door de grootste, bewandelbare kloof van Europa.
Nu wil ik hier een sponsorloop van maken, voor Dogstar, waarbij mensen mij (nouja, Dogstar dus...) gaan sponsoren.
Ik heb echter geen idee hoe ik dit aan ga pakken.

Mensen hier ervaring mee?

Het spijt me, maar de Samaria Kloof is nou niet echt dat je zegt een wereld van een prestatie om die te wandelen. Dat is gewoon een leuk uitje tijdens je vakantie.

Ik heb hem in 2016 gelopen en zélfs ik kon het aan... en dat zegt al heel wat. Ik ben namelijk nogal lomp en onhandig en kan echt totaal niet met de ondergrond overweg waar de Samaria Kloof uit bestaat. Dat is nl veel keitjes en steentjes en ik heb nogal een slechte enkel die ik snel verzwik.

De rest van de letterlijk duizenden toeristen die die dag de wandeling maakten, liep heerlijk op sandalen, teenslippers en sneakers, super relaxed....

Samaria Kloof is big business in de toeristen sector.

Ik denk dat je die wandeling beter voor de leuk kan houden en bijvoorbeeld de Kennedymars kan gaan lopen om geld op te halen.

Al gaat ze op en neer naar de supermarkt, wat boeit het? Dat is het punt toch niet?

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 15:20

Ik denk dat TS meer heeft aan fijne tips dan 'n gesprek over wat wel (of niet) de moeite van het sponsoren waard is. :)

Ik vind zelf die behandeling-donaties wel leuk TS, dan heb je ook beeld bij wat er gedaan wordt met 't geld. Vooral omdat kleine bijdrages al een daadwerkelijke behandeling kunnen bekostigen, dat nodigt misschien meer uit tot doneren.

Heb je trouwens al een idee over hoe je het praktisch wil aanpakken? Via Gofundme vooraf inzamelen, of met een formulier, of mensen achteraf via een Tikkie laten betalen ofzo?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-20 16:51

Dani, nee nog helemaal niet, ik ga eens kijken wat gofundme is, Tnx!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-20 19:26

Eens even gekeken, maar geloof dat ik gofundme te groot (als je snapt wat ik bedoel). Mensen ervaring met doneeractie.nl?