Als oma niet meer leesbaar kan schrijven...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 14:55

8nnemiek schreef:
Zijn voorgeprinte stickers/etiketten geen idee?
Standaard afspraken als kapster, boodschappen, dokter, bloedprikken enz kun je printen, je kan een vel met alle tijden printen, dan hoeft ze maar de juiste tijd bij de juiste afspraak te plakken.

Dit lijkt me ook heel handig om mee te beginnen! Stickervelletje shoppen en het is binnen 5 minuten gebeurd. Die standaarddingen staan dan binnen no time op de papieren kalender.

Een Dymo zoals hier eerder genoemd werkt ook heel makkelijk, maar ik vind die stickertjes ook best lastig om van het vel af te krijgen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 15:13

Afspraken typen op een sticker of een adres label, dan kan ze die bv op haar kalender plakken of op een envelop.

Dinopino

Re: Als oma niet meer leesbaar kan schrijven...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 16:07

Bij de hulpmiddelen voor parkinson heb je ook speciale pennen.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 16:14

Ik heb mn kids n peripage fotoprinter gegeven, die kan je met Bluetooth koppelen en daarmee fotootjes maar ook aantekeningen printen op n soort kassabonnetje maar ook op stickerpapier. Misschien te proberen?

Kan ze typen op de iPad of laptop en heel simpel printen

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 16:19

Ik heb zelf een sjabloon voor letters om te gebruiken bij embossing, maar daar kun je ook gewoon een dunne punt van potlood of fineliner in zetten.
Hoofdletters, kleine letters, getallen en de eenvoudige tekens van + x % enzo staan er ook op.

Het is een platte mal die je op ieder blad (dus kaart, brief of kalender) kunt leggen.

Even snel klein voorbeeld gemaakt hoe je met zo'n mal schrijft (zie foto hierna)

Afbeelding

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 16:31

Ts, wat wil je oma het liefst? Met de hand blijven schrijven? Ik zou daar als eerste vanuit gaan en écht een ergotherapeut inschakelen om dit te realiseren.