Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
enkel mijn opa vond het echt niet leuk, en mijn zusje vond het ook wel jammer dat ze er niet bij was (met het uitzoeken van de jurk en haar/make-up laten doen enzo maar dit mag ze alsnog meemaken voor ons feest).

nine1987 schreef:Waarom zou je 't niet vertellen..? Trouwen zonder mensen erbij is jouw keuze en die van je partner.. Wat een ander daarvan vindt, dat doet er helemaal niet toe..
GDG schreef:nine1987 schreef:Waarom zou je 't niet vertellen..? Trouwen zonder mensen erbij is jouw keuze en die van je partner.. Wat een ander daarvan vindt, dat doet er helemaal niet toe..
Waarom wel? Als je het nog graag samen wil vieren met anderen dan snap ik het wel maar als je het niet voor het feest en de buitenwereld doet maar enkel voor elkaar (en om er zaken mee te regelen) waarom heb je dan nog de behoefte om het te vertellen? Vertel je het ook aan iedereen als je een testament opgesteld hebt? Of je testament aangepast hebt?
Cayenne schreef:Blijkbaar hechten ze er zelf ook weinig waarde aan, want mijn schoonzusje was haar eerste trouwdag vergeten
eind mei dat weet ik dan nog... Cayenne schreef:Ik snap het vooral niet omdat mijn schoonzus altijd in een grote bruidsjurk wilde trouwen in een kasteel met koets en taart en iedereen erbij.
En dan is even snel trouwen in een mantelpakje in een onbekend gemeentehuis zonder familie of vrienden toch iets heel anders.

en mijn sprookje hoeft niet in een groot kasteel met 100 mensen die je amper spreekt. GDG schreef:Cayenne schreef:Ik snap het vooral niet omdat mijn schoonzus altijd in een grote bruidsjurk wilde trouwen in een kasteel met koets en taart en iedereen erbij.
En dan is even snel trouwen in een mantelpakje in een onbekend gemeentehuis zonder familie of vrienden toch iets heel anders.
Maar blijkbaar wat ze op dat moment prefereerde toch?

Alsof anderen over jouw/jullie leven zouden moeten beslissen. antje_vip schreef:Dus nu zie ik bruiloften vooral als geldklopperij: ga je gewoon naar de kapper betaal je €20, zeg je erbij dat je gaat trouwen kost het ineens €120 etc. En 1000€ uitgeven aan een jurk die je maar 1 dag(deel) draagt? Kom op zeg
Ik heb er nog geen ervaring mee maar doe lekker waar jullie blij van worden zou ik zeggenAlsof anderen over jouw/jullie leven zouden moeten beslissen.
ja ik heb ook echt gezocht naar goedkopere opties want zodra je er TROUWEN voor zegt, rekenen ze echt de hoofdprijs. Gaat nergens over.
voor visagie heb ik een student genomen wat ook de helft goedkoper was en kapper een thuis kapster laten komen wat ook de helft scheelde. Suuszels schreef:Wij zijn toevallig in december verloofd, maar neigen er sterk naar om in het buitenland (bijv. Zanzibar) te trouwen
Onze akte ligt in Den Haag, dus mocht er wat gebeuren dan kun je hem daar halen ipv weer helemaal terug te moeten.