Welke GPS tracker voor demente opa?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 08:32

Daks schreef:

Even zakelijk: deze heb ik te koop, slechts week gebruikt.

Persoonlijk: heel herkenbaar, mijn vader was jong dement (Toevallig alweer een jaar overleden) en die hebben we toen iets mee gegeven wat heel anders werkte dan de tractive maar het is al zoveel jaar geleden, ik weet niet meer precies hoe of wat. Je kon geloof ik een nummer bellen ofzo en dan kreeg je een gps locatie door. Maar heel vervelende situatie blijft het en super verdrietig.

kwita

Re: Welke GPS tracker voor demente opa?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 09:17

Hier goede resultaten op de dementerende afdeling met de tackers er is zelfs een zone in te stellen waar ze mogen lopen en waar dan niet en dan krijgen we direct allarm.ook is er een spraak verbinding dan kun je ze gerust stellen,als ze het even niet meer weten....echt aan te raden!

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-20 10:54

KimD schreef:
njiloj schreef:
Ben ik weer!
Ik wilde even laten weten dat opa nu rondloopt met een Tractive in z’n jaszak. En oma weet nu precies waar hij uithangt.
Dus: missie volbracht! *\o/*
Bedankt allemaal voor het meedenken!

Super fijn! Fijn ook dat oma zo handig is met de mobiele telefoon en overweg kan met de app. :D

Oma stuurt al screenshots door van het rondje wat opa heeft gewandeld. ;)
Dus dat zit wel goed inderdaad!

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 11:18

Iets heel anders,maar voor mijn dementerende moeder zoek ik een koffiezetter zonder te veel handelingen.Een Senseo is al te moeilijk.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 11:56

Britta31 schreef:
Iets heel anders,maar voor mijn dementerende moeder zoek ik een koffiezetter zonder te veel handelingen.Een Senseo is al te moeilijk.

En gewoon ouderwets opgieten, is dat iets misschien? Water koken, zo'n opzetfilter, met een koffiefilter en koffie erin op een pot zetten en heet water eroverheen doen. Net zoals vroeger. Of is dat hete water dan teveel risico?

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 12:15

Ja, dat gaat niet.En ze heeft een gasfornuis.Mijn vader is er wel bij maar toch.Hij is ook weleens even weg.Of dat mijn vader s’ochtens zet voor de hele dag en in een thermosfles doet.Kan ook nog.Moeilijk.Ze denkt dat ze het zelf nog prima kan.En word dan een beetje boos als het niet lukt en mag.Dan moet mijn vader na het koffie zetten maar het apparaat verstoppen.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 12:30

Koffie zetten voor oma en wat over is in een thermoskan doen. Koffiezetapparaat opbergen achter slot en grendel. En het liefst de koffie ook.
Doordat zowel apparaat + koffie uit beeld is, en er een vers bakkie klaarstaat, zoeken zij meestal niet.
Dat is wat wij doen bij sommige cliënten als er echt geen andere oplossing is.
Maar dat is niet zodat ze de hele dag met die koffie kunnen doen. Meer zodat ze wat hebben in de tijd als we er even niet zijn.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 16:42

Ik denk ook dat dat de beste oplossing is.Dank je wel.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 13:17

njiloj schreef:
Ben ik weer!
Ik wilde even laten weten dat opa nu rondloopt met een Tractive in z’n jaszak. En oma weet nu precies waar hij uithangt.
Dus: missie volbracht! *\o/*
Bedankt allemaal voor het meedenken!

Fijn! Ik wilde melden (gezien je opa zomers wellicht niet dagelijks een jas zal dragen) dat wij een zorgvrager hadden die een horloge had waar een GPS tracker in zat.
Deze droeg zij jaar rond en was fijn dat familie haar hiermee kon traceren als ze weer eens verdwenen was. :j

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-20 01:11

Hebben wij ook voor gekeken, maar opa is nogal gehecht aan zijn horloge, en we kregen hem niet zo ver dat ie die zou inruilen voor zo’n ‘nieuwerwets’ ding

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 17:38

Britta31 schreef:
Ik denk ook dat dat de beste oplossing is.Dank je wel.

Hoe is je oma vanuit vroeger gewend om koffie te zetten? Je moet sowieso geen nieuw apparaat aanschaffen! Voor mensen met dementie is het heel moeilijk om nieuwe vaardigheden aan te leren. Het kán wel. Maar kost veel tijd, veel herhaling, en elke keer op dezelfde manier.

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-20 00:32

We zijn opa nog steeds niet kwijt! Dus we zijn blij met de tracker.
Nu op zoek naar een senioren afstandsbediening, aangezien opa nu het complete huisnetwerk plat legt wanneer de tv niet reageert op de ab. :+
M’n oma is het beu dat het internet er elke keer uit ligt, en aangezien ik het steeds mag maken: ik ook. :D
(Of de router verstoppen, snap al niet hoe opa hem nu heeft gevonden, maar goed..)
Geen dag saai met die dementjes!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 03:10

Ik wil toch even ergens op inhaken, puur ter bewustwording van wat je zegt. Ik lees hier dingen als "demente opa, dementerende moeder, die dementjes"

Het is een ziekte die zij hebben, het is niet iets wat ze zijn.
Want als ik het vervang voor de ziekte kanker "kanker opa, kankerende moeder, die kankertjes"
Dat zeg je ook niet toch?

En ja, dement en dementerende zijn correct nederlands, maar toch ongewenst om zo te gebruiken. Zertab zegt bijv "mensen met dementie" dat klinkt veel prettiger dan "demente mensen"

https://divadichtbij.nl/nieuws/actueel/ ... e-ouderen/

https://dementie.nl/nieuws/dement-demen ... t-dementie