Opgelicht? En nu?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 13:10

Marije_1997 schreef:
Los het lekker onderling op ipv het zo op het forum te gooien. Enige wat je kan doen is aangifte, of langs gaan. En anders je verlies nemen.

Gaat het meid?

Blijkbaar is het niet onderling op te lossen, anders was dit niet nodig he. Ze probeert het nog netjes zo, in plaats van meteen aangifte te doen of op de stoep te gaan staan. Ze probeert gewoon uit te gaan van het goede van de mens en aardig te blijven.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 13:12

Ik heb het ook een keer gehad. Gekocht via marktplaats, stond ook geadverteerd op bokt. Aangifte gedaan, maar daar komt natuurlijk weinig van voor nog geen €30,- . Op berichtjes van marktplaats en op pb’tjes via bokt nooit meer reactie gehad. Helaas woonde ze niet in de buurt.
Ik ben nu wel benieuwd of het om dezelfde bokker gaat...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 13:14

Stybba schreef:
Ik heb het ook een keer gehad. Gekocht via marktplaats, stond ook geadverteerd op bokt. Aangifte gedaan, maar daar komt natuurlijk weinig van voor nog geen €30,- . Op berichtjes van marktplaats en op pb’tjes via bokt nooit meer reactie gehad. Helaas woonde ze niet in de buurt.
Ik ben nu wel benieuwd of het om dezelfde bokker gaat...

Als er meerdere aangifte tegen 1 dezelfde persoon worden gedaan, word de kans wel steeds groter dat er iets mee word gedaan.

MarlindeRooz

Re: Opgelicht? En nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-20 13:15

Ik vertel niemand wie het is. De mensen die het weten zijn in het echt vriendinnen van mij. Ik ga niet iemand aan de schandpaal nagelen. Zeker omdat ik rare vermoedens heb dat dit niet echt een oplichter is. Ben ook bereidwillig om dit netjes op te lossen.

Wanneer niks hoor vandaag dan gaat het dan maar wat minder netjes opgelost worden.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-20 13:17

Update: ze heeft me nu geblokt op Facebook. Duidelijk signaal wat mij betreft.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 13:17

Maar als het pakketje niet verstuurd is dan krijg jij toch je geld terug via de MP betaalapp of paypal?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 13:18

MarlindeRooz schreef:

Nou dan leest ze hier wel mee denk ik zo.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 13:19

Ellendig dit en zonde van je geld en moeite. :(:) Je weet wel zeker dat het niet verstuurd is? Niet dat post.nl er een zootje van gemaakt heeft? Al zou je dan juist terug reageren lijkt me. -O-

Ik hoop dat het fatsoenlijk opgelost gaat worden, maar geblokt worden is wel een reactie in ieder geval :') .

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-20 13:19

NatasjavE schreef:
MarlindeRooz schreef:

Nou dan leest ze hier wel mee denk ik zo.

Nee had op haar openbare berichten gereageerd met iets van

“Ik zou graag willen dat jij mij het geld overmaakt of in ieder geval de laarzen opstuurt. Ik wacht al 3 weken en ben het zat om op deze manier opgelicht te worden”.

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 13:20

Marije_1997 schreef:
Los het lekker onderling op ipv het zo op het forum te gooien. Enige wat je kan doen is aangifte, of langs gaan. En anders je verlies nemen.

Misschien heb je tips voor TS hoe ze dat onderling kan oplossen?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 13:20

Jeetje. En dan loop je het risico om aan de schandpaal te worden genageld voor iets meer dan 50 piek.

Doe het dan goed, en schuif even een paar duizendjes ofzo.

Ik hoop dat dit nog wordt opgelost, maar ik denk dat je er niet aan ontkomt om aangifte te doen en je verlies te nemen. Want met aangifte los je het niet op.

Maar geen aangifte = niet opgelicht, dus wel doen!

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 13:22

Ik zou inderdaad aangifte doen, en ook aangeven via marktplaats dat je opgelicht bent. En op marktplaats een recensie plaatsen bij de verkoper. Misschien heeft de politie ook nog tips voor je.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 13:25

Soms weet je het toch niet waarom mensen dit soort dingen doen.ooit een collega gehad, zij was verantwoordelijk voor de kleine kas. Heel goed salaris, want directie secretaresse. Op staande voet ontslagen betrapt met haar vingers in diezelfde kleine kas. Ze had in een periode iets van 35 euro aan kleingeld achterover gedrukt. Zomaar omdat het kon. 8)7 en daardoor dus haar baan kwijt geraakt, geen uitkering terecht en een strafblad. :roll: Kneus.

Ik zou idd wel aangifte doen al is het maar voor je eigen gemoedsrust.

Toevallig net op nos journaal. Internet oplichting neemt toe, vooral via marktplaats met plaatje van duidelijk het paarden toebehoren gedeelte. Zag stijgbeugels :P

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 13:29

Vervelend zeg. Als ze echt nergens op reageert zal ik zelf haar bokt en echte naam in je onderschrift zetten zodat iedereen het leest. Oplossen of openbaar aan de schandpaal. Als ze dan verstandig is, lost ze dit even snel op.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 13:30

Marije_1997 schreef:

Word om tips over hoe een dispuut op te lossen gevraagd. Ik zie nergens details van de koop en verkoper.

Geen idee wat je nog meer kan doen ts. Denk dat je kan fluiten naar je centjes zo te lezen

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 13:37

Aangifte doen. Altijd. Ook al doen ze er niks mee, het is wel weer een melding in het dossier.

Daarnaast zou ik in de auto stappen en eens even langs gaan, al is het aan de andere kant van Nederland. Dan wordt het een principekwestie.

AM01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 13:37

Aangifte kan ook online. Scheelt veel tijd. Politie doet er nu waarschijnlijk niets mee, maar als er veel meer mensen opgelicht worden zal er, verwacht ik, wel actie komen.

Heb je een rechtsbijstandverzekering?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-20 13:40

Het is inderdaad ook een principekwestie geworden, zeker na het blokkeren op facebook. In de auto stappen kan altijd nog. Ik ga zeker niet mijn verlies nemen.

Aangifte is onderweg.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 13:41

MarlindeRooz schreef:
Het is inderdaad ook een principekwestie geworden, zeker na het blokkeren op facebook. In de auto stappen kan altijd nog. Ik ga zeker niet mijn verlies nemen.

Aangifte is onderweg.

Wat ben je dan van plan nu te gaan doen? Omdat je zegt, in de auto stappen kan altijd nog.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 13:43

Als je haar adres hebt kun je dan geen melding maken bij politie in haar regio en die even langs bij haar sturen?

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 13:45

Mijn ervaring is dat langsgaan of daarmee dreigen toch het beste werkt. Ik zou het er niet bij laten zitten, gewoon uit principe. Begrijp die mensen die oplichten echt niet :n , ik voelde me al rot toen ik iets tweedehands verkocht en het tegen viel, ondanks duidelijke beschrijving van mijn kant...
Laatst bijgewerkt door Sharani op 15-01-20 13:46, in het totaal 1 keer bewerkt

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 13:46

Ik zou het wel melden aan de markt moderators. Aangezien het iemand is die dus ook op de bokt markt actief was (en misschien weer wordt). Zelfs als ze niet kunnen bemiddelen, kan er misschien wel een aantekening gemaakt worden, wat toekomstige kopers weer behoedt voor ellende.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 13:47

Wat balen zeg TS!

Aangifte doen inderdaad, liefste die van haar regio.
Ik hoop echt voor je dat je iets gaat horen van haar!

Blokkeren op FB is zo kinderachtig :roll:

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-20 14:02

"Uw aangifte is verzonden
Bedankt voor uw aangifte."

Heb het bij mijn eigen gemeente gedaan. Maar heb dermate specifieke gegevens dat ze er vast wat mee kunnen.

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 14:06

Ik heb het ook eens gehad, via de boktmarkt. Ging om €150.- geloof ik zo uit mijn hoofd. Flink bedrag in ieder geval. Helaas heeft bokt bemiddeling ook niet geholpen. Uiteindelijk heb je toch pech denk ik. Volgens mij is ‘mijn’ oplichter wel geband van bokt uiteindelijk dus wel fijn dat zij niet verder kon oplichten via bokt.