Drie baby's in 4 jaar tijd: is dat te doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 16:12

Captain schreef:
Ja, want er zijn al teveel mensen en de wereld gaat naar de kloten.
Alle nieuwsberichten over minder vlees eten, minder vliegen, korter douchen etc. zijn een begin. Maar het wordt tijd dat we verder gaan kijken, en de grootste oorzaak aan gaan pakken: de hoeveelheid mensen op de planeet.

Ik snap wel waar het vandaan komt. En het is niet eens dat ik het niet met je eens ben. Maar dit is toch volledig niet de vraag van TS? Open dan een eigen topic en probeer zo mensen te overtuigen. Nu is het bijna op een Jehova achtige manier je mening opdringen.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 16:12

Captain schreef:
Lestria schreef:
Moeten we echt naast de vliegschaamte en vleesschaamte nu ook nog een kinderwensschaamte hebben? Ik vind het werkelijk bizar dat mensen hun mening in dit topic moeten verkondigen terwijl dit volledig niet een antwoord op de vraag van TS is.

Alle nieuwsberichten over minder vlees eten, minder vliegen, korter douchen etc. zijn een begin. Maar het wordt tijd dat we verder gaan kijken, en de grootste oorzaak aan gaan pakken: de hoeveelheid mensen op de planeet.

Hey, er schiet me ineens een oplossing te binnen, alle zuurpruimen en negativo’s nemen geen kinderen :)*

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 16:13

Mijn oom en tante hadden er 5 onder de.... 3.. :+ ze hadden wel een au-pair e3n aantal jaar

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 16:18

Een kind nemen omdat het "kriebelt", is vast niet de echte redenatie.
Waarom wil je het echt? En waarom vraag je het hier of het te doen is, als je een kind wil dan boeit dat je toch niet?

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 16:21

Niobe schreef:
Waarom wil je het echt? En waarom vraag je het hier of het te doen is, als je een kind wil dan boeit dat je toch niet?

Omdat jezelf de vraag stellen of er al dan niet binnenkort een derde bijkomt niet automatisch betekend dat je niet meer normaal kan nadenken over de gevolgen voor jezelf en de rest van het gezin.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 16:22

Ik had 3 kinderen binnen 4 jaar en nr 3 erbij was best zwaar.
Hoor(de) het van meerdere mensen dat het zwaar is om 3 kleintjes te hebben die dicht op elkaar zitten.

edit: had een heel verhaal getypt, maar het komt er op neer dat het echt heel druk is.
Helemaal met zwemlessen, peuterspeelzalen, vriendjes en ergens nog wat thuis zien te doen.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 16:22

Lestria schreef:
Captain schreef:

Ik snap wel waar het vandaan komt. En het is niet eens dat ik het niet met je eens ben. Maar dit is toch volledig niet de vraag van TS? Open dan een eigen topic en probeer zo mensen te overtuigen. Nu is het bijna op een Jehova achtige manier je mening opdringen.

Haha, ik plaatste net in het Kindvrij-topic een opmerking en nu zie ik dit topic. Daar zitten ook moeders steeds in haast religieus te verkondigen hoe leuk het is, dus ja, hier een tegengeluid lijkt me best op zn plek.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 16:24

lizy29 schreef:
Niobe schreef:

Omdat jezelf de vraag stellen of er al dan niet binnenkort een derde bijkomt niet automatisch betekend dat je niet meer normaal kan nadenken over de gevolgen voor jezelf en de rest van het gezin.

Dus dan ga je het vragen aan een forum vol totaal onbekenden terwijl je eigenlijk zelf het antwoord al weet/zelf zou kunnen weten?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 16:24

Ceffyl schreef:
Haha, ik plaatste net in het Kindvrij-topic een opmerking en nu zie ik dit topic. Daar zitten ook moeders steeds in haast religieus te verkondigen hoe leuk het is, dus ja, hier een tegengeluid lijkt me best op zn plek.

Dus omdat een ander in jullie topic een ander geluid laat horen (die niet deze TS is) mogen jullie wat anders hier verkondigen?

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-20 16:26

Ik heb er 2, één van 2 en één van 6 maanden.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 16:26

Niobe schreef:
lizy29 schreef:

Dus dan ga je het vragen aan een forum vol totaal onbekenden terwijl je eigenlijk zelf het antwoord al weet/zelf zou kunnen weten?

Andere inzichten en ervaringen kunnen in mijn ervaring zeker helpen om je eigen gedachten te organiseren en ordenen. Het is nu eenmaal niet zwart wit.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 16:27

Captain schreef:
Lestria schreef:
Moeten we echt naast de vliegschaamte en vleesschaamte nu ook nog een kinderwensschaamte hebben? Ik vind het werkelijk bizar dat mensen hun mening in dit topic moeten verkondigen terwijl dit volledig niet een antwoord op de vraag van TS is.

Misschien is daar een ander probleem voor en moeten ze de grenzen dichtgooien. Nederland is VOL.

@TS: Wat voegt een derde kind toe aan hetgeen wat je nu hebt? Ik snap dat je babykriebels hebt, maar je hebt toch nog een baby? Dan kan je daar toch je babykriebels toch op los laten?

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-20 16:27

Wij dragen on onze eigen manier bij aan een goed milieu. Ik waardeer jullie zorgen om het milieu/klimaat, maar vraag hier om ervaringen van jonge gezinnen en ga verder geen discussie voeren over het of het goed of slecht is voor het milieu. Wie dat wil is vrij om daar een topic over te openen.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 16:28

Brainless schreef:
Ik had 3 kinderen binnen 4 jaar en nr 3 erbij was best zwaar.
Hoor(de) het van meerdere mensen dat het zwaar is om 3 kleintjes te hebben die dicht op elkaar zitten.

edit: had een heel verhaal getypt, maar het komt er op neer dat het echt heel druk is.
Helemaal met zwemlessen, peuterspeelzalen, vriendjes en ergens nog wat thuis zien te doen.

En als ze naar school gaan de feestjes en ouderavonden en schoolverplichtingen er nog bij,vakantie's die niet altijd te gelijk zijn en zo.Ook zo handig.

Eerlijk gezegd snap ik ook de reactie's van denk er nog eens over na ,wel.Ik geloof niet dat hoe de wereld er nu uitziet ik er nog kinderen op zou willen zetten.Maar dat is een andere discussie.
Je moet vooral doen wat voor jezelf goed voelt.

Ceffyl

Brainless schreef:
Ceffyl schreef:

Dus omdat een ander in jullie topic een ander geluid laat horen (die niet deze TS is) mogen jullie wat anders hier verkondigen?

Daar is het toch een forum voor? Of mogen we alleen maar allemaal dezelfde mening hebben. Op de vraag van TS is het handig om voor een derde te gaan kan een mening ook gewoon zijn ‘Nee, er zijn al teveel mensen dus doe maar niet.’

Marie111

MarcoBorsato schreef:
Wij kiezen er bewust voor om even te wachten met nummer 3 zodat ik meer onverdeelde tijd heb voor de jongste.

Maar het is een keus die je zelf maakt.

Zorg dan wel voor een vierde. Anders is de jongste altijd alleen

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 16:29

lizy29 schreef:
Niobe schreef:

Andere inzichten en ervaringen kunnen in mijn ervaring zeker helpen om je eigen gedachten te organiseren en ordenen. Het is nu eenmaal niet zwart wit.

Ook weer waar.

Is het trouwens niet een natuurlijk hormonen-"dingetje" dat je vrij vlot achter een baby alweer een nieuwe wil? Oftewel, is het niet beter om even af te wachten en te kijken of je het over een paar maanden nog steeds wil? Is voor de kinderen ook niet leuk als ze straks een overspannen mama hebben.

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-20 16:29

Niobe schreef:

Omdat het kriebelt, omdat ik hartstikke geniet van mijn kinders, met alle bijkomende lusten en lasten die er zijn :+ en daarom ben ik benieuwd naar ervaringen van andere ouders :+

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 16:30

Ik heb twee slechte slapers en pieker er niet over om nu voor een nr 3 te gaan :=

Of het zwaar is hangt denk ik ook af van wat voor soort kinderen. Overdag zijn mijn kinderen de meest simpele kids, maar ‘s nachts zijn ze om de beurt wakker elke nacht een paar keer.

Je overleeft het heus wel, hoe meer kinderen hoe leuker (vind ik :+) Dus als je het wil zou ik er voor gaan. Dat het pittig is, is een feit, zeker de eerste jaren. Maar dat zal vast ook steeds makkelijker worden.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 16:35

Marie111 schreef:
MarcoBorsato schreef:
Wij kiezen er bewust voor om even te wachten met nummer 3 zodat ik meer onverdeelde tijd heb voor de jongste.

Wat een onzin :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 16:36

Marie111 schreef:
MarcoBorsato schreef:

:=

Ik was 8 toen mijn jongste zusje geboren werd, mijn andere zusjes was bijna 6. Mijn jongste zusje heeft de meeste aandacht gehad van beide zussen en is degene die het “minst” alleen is geweest. :D

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 16:45

Mazida schreef:
Wij dragen on onze eigen manier bij aan een goed milieu. Ik waardeer jullie zorgen om het milieu/klimaat, maar vraag hier om ervaringen van jonge gezinnen en ga verder geen discussie voeren over het of het goed of slecht is voor het milieu. Wie dat wil is vrij om daar een topic over te openen.

Jammer dat je je ogen sluit voor je eigen aandeel en verantwoordelijkheid, het is namelijk nogal een belasting voor de wereld en het milieu om nog een kind te nemen.
Maar oke.
Wellicht wil je wel stilstaan bij de de gevolgen voor het eventuele kind en op basis daarvan je keuze maken aangezien je nog twijfelt? Het gaat hier namelijk wel om een leven.
Een kind vraagt er niet om, om in deze wereld geboren te worden. In hoeverre is het voor jou te verantwoorden om op een overbevolkte planeet met slecht toekomstperspectief nog meer leven te zetten terwijl er al zoveel leed en lijdende mensen zijn? (Kinderen ook, die staan te springen om een liefhebbende (pleeg)ouder in hun leven te mogen verwelkomen.)
En in hoeverre kun jij een 3e kind (en vervolgens ook de andere 2 die er al zijn) voldoende aandacht en liefde geven? Weet jij zeker dat je dit kind niet tekort zal doen in opvoeding (of emotioneel zal schaden) en alles wat nodig is om tot een gezond en evenwichtig mens uit te groeien, aangezien je er al 2 hebt? Blijf jij daar als mens zelf gezond en functionerend onder?

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 16:52

Wij waren 6 en 7 toen zusje geboren werd en zij is juist heel veel alleen geweest. Zat in hele andere levensfase.
Uitjes waren altijd ingewikkeld. Zij had leeftijd voor speeltuin en wij voor museum (beetje gechargeerd).
Zij moest altijd maar mee naar dingen waar zij zich nog niet voor interesseerde.
Wij gingen het huis uit en zat zij nog op middelbare school.
Pas tien ze 18 werd kregen we een beetje gelijkwaardige relatie.
Dat is voor ons reden geweest om geen groot leeftijdsverschil tussen de kinderen te hebben (18 maanden).
Toen was ik er ook gelijk klaar mee. Hoefde echt geen derde
Laatst bijgewerkt door Marie111 op 08-01-20 16:54, in het totaal 2 keer bewerkt

Calixae

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 16:52

Nou snap ik wat er met het woord 'klimaatdrammer' wordt bedoeld. Ik vind het zeer ongepaste reacties. Vooral die eerste reactie met zo'n kinderachtig plaatje. Word eens volwassen zeg. Ts geeft aan op haar eigen manier rekening te houden met de wereld, maar nee gewoon door blijven drammen. Goed bezig, toppertjes! +:)+
Totaal offtopic ook, maar dat terzijde.

Callisto04

Re: Drie baby's in 4 jaar tijd: is dat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 17:12

Ja idd, alsof een derde kind maakt dat er minder liefde, aandacht, ... is. Ik heb er drie. 9-11-13 en dat lukt prima, wel gescheiden sinds 5 jaar, dus de helft van de week krijgen ze hier alle aandacht, de andere helft van de week bij de mama idem. Ze hebben heel veel aan elkaar, ik denk ook niet dat er liefde of aandacht missen, hun leefwereld wordt ook stelselmatig groter, ik denk dat ze ondertussen blij zijn dat de aandacht over drie verdeeld wordt :P.