Trouw-dilemma, wel/geen familie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bienotje

Re: Trouw-dilemma, wel/geen familie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 22:22

Een gesprek aanknopen met oa je moeder en daarmee haar verwachtingen?

Het is jullie feest, wat willen jullie..

jebuurmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 01:01

Je zou het ook kunnen verdelen? Een lunch met de ene familie en een diner met de andere familie? Zit je niet met Awkward situaties en heb je het toch gezellig met beide families. Je kunt het ook zo duur/goedkoop maken zoals je zelf wilt :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 06:55

jebuurmeisje schreef:
Je zou het ook kunnen verdelen? Een lunch met de ene familie en een diner met de andere familie? Zit je niet met Awkward situaties en heb je het toch gezellig met beide families. Je kunt het ook zo duur/goedkoop maken zoals je zelf wilt :)

Dat lijkt me helemaal niet verstandig. Ik ken zat families waarin dit voor scheve gezichten zou zorgen.

DiantaM

Re: Trouw-dilemma, wel/geen familie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 07:41

Lastig hoor als families zo verschillen. Maar ik denk eerlijk gezegd dat het wel wat laat is om nu nog bij jouw moeder aan te geven dat ze andere verwachtingen moet hebben. Het lijkt erop dat je haar al even in de waan hebt gelaten dat zij er bij mag zijn etc. Als ik het verkeerd lees, mijn excuses. Maar dan was het wel meer fair geweest om direct die verwachtingen klein te maken. In plaats van nu op een later moment terwijl ze al bezig is met haar jurk etc er over beginnen.

Verder: het is jullie dag en doe vooral wat goed voelt. Een optie zou inderdaad zijn om de families gewoon gescheiden te houden.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 07:55

Ik heb de reacties niet gelezen, maar het is jullie bruiloft, doe vooral wat jullie willen en niet te veel nadenken bij ja maar die of maar dat door anderen. Als je niet doet wat jullie willen krijg je mogelijk spijt en je trouwd in principe maar één keer. Die ene keer zullen de mensen zich misschien ook een beetje aanpassen en rekening met elkaar houden.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-20 20:58

Oef, wat een reacties al. Met verschillende insteken ook nog, ik kan me in bijna elke post wel vinden. Denk dat dat ook het probleem maakt, ik zie duizend opties.

Bijkomend: onze voorkeursdag is op een woensdag. Mijn familie moet zeker 3 uur rijden en er zitten schoolgaande kinderen bij. Om die reden wil ik het eventueel verplaatsen naar vrijdag, maarja, niet als we alsnog maar met 2 of 4 of 6 zijn }:0
Vind het ergens ongepast om de boel te splitsen, dat mijn kant helemaal komt oprijden voor 4 uurtjes en daarna "plaats moeten maken" bij wijze van.
Zijn familie woont in de buurt, dat scheelt al.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 22:05

Lastig TS. Ik herkn het wel een beetje. Mijn familie en die van mijn man zijn ook behoorlijk verschillend en mijn schoonmoeder is van het soort die haar eigen gasten uitnodigt op ONZE bruiloft. Al hebben we daar wel een stokje voor kunnen steken. Ik heb nog een half trauma aan mijn bruiloft aan schoonmams als ik er weer aan terug denk.

Ik ben het met iedereen eens en herhaal de zin nogmaals: Het is jullie bruiloft. Je kan nooit iedereen tevreden houden en je zult altijd gezeik en geroddel krijgen. Zaak is om je daar zo weinig mogelijk van aan te trekken. Dat is heel moeilijk, daar weet ik alles van, maar het is zo zonde van je dag om je alleen maar te ergeren of te denken in termen van "Wat als".

Wat willen jullie? Op een woensdag trouwen.Dan ga je het niet verzetten naar vrijdag. Bijkomend voordeel is misschien dat familie 1 het te ver vindt voor een doordeweekse dag en besluit om niet te komen. Natuurlijk geven ze jou dan de schuld, maar draai het eens om: Hun kiezen ervoor om niet te komen? En er kan ook oppas voor de kinders geregld worden of je doet het na schooltijd als je ze er graag bij wilt hebben.

Jij wilt het met een man of 20 vieren las ik. Je kan ook aan het eind van de middag trouwen, een bbq doen met zowel "standaart" vlees als wat luxere etenswaar zodat elk wat wils heeft. De "Tokkie" heeft zn vlees en de andere tak zn wat "luxere" eten. Na de bbq gaat iedereen weer naar huis en klaar.

Op de kaart kan je dan eventueel een dresscode zetten. Al heb je altijd mensen die zich er niet aan houden. Probeer wel heel duidelijk te zijn wat je liever niet hebt. Als je zegt dat je " netjes" wilt, kan het ook zijn dat Oom Jan zijn blauwe joggingbroek verruild voor een zwarte, want zwart is sjiek. ;) :+

En vertel het vooral aan je ceremoniemeester: Mocht de familie zich echt misdragen (en dan duidelijk zijn wat jij misdragen noemt) dan grijpt de ceremoniemeester in. Niet jij of je man, het is jullie dag en jullie moeten zo weinig mogenlijk zorgen hebben.

Succes, ik ben heel benieuwd waar jullie uiteindelijk voor kiezen.

Of vind je dat zelf niet zo leuk?

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 23:00

fohadie schreef:
Lastig TS. Ik herkn het wel een beetje. Mijn familie en die van mijn man zijn ook behoorlijk verschillend en mijn schoonmoeder is van het soort die haar eigen gasten uitnodigt op ONZE bruiloft. Al hebben we daar wel een stokje voor kunnen steken. Ik heb nog een half trauma aan mijn bruiloft aan schoonmams als ik er weer aan terug denk.

Ik ben het met iedereen eens en herhaal de zin nogmaals: Het is jullie bruiloft. Je kan nooit iedereen tevreden houden en je zult altijd gezeik en geroddel krijgen. Zaak is om je daar zo weinig mogelijk van aan te trekken. Dat is heel moeilijk, daar weet ik alles van, maar het is zo zonde van je dag om je alleen maar te ergeren of te denken in termen van "Wat als".

Wat willen jullie? Op een woensdag trouwen.Dan ga je het niet verzetten naar vrijdag. Bijkomend voordeel is misschien dat familie 1 het te ver vindt voor een doordeweekse dag en besluit om niet te komen. Natuurlijk geven ze jou dan de schuld, maar draai het eens om: Hun kiezen ervoor om niet te komen? En er kan ook oppas voor de kinders geregld worden of je doet het na schooltijd als je ze er graag bij wilt hebben.

Jij wilt het met een man of 20 vieren las ik. Je kan ook aan het eind van de middag trouwen, een bbq doen met zowel "standaart" vlees als wat luxere etenswaar zodat elk wat wils heeft. De "Tokkie" heeft zn vlees en de andere tak zn wat "luxere" eten. Na de bbq gaat iedereen weer naar huis en klaar.

Op de kaart kan je dan eventueel een dresscode zetten. Al heb je altijd mensen die zich er niet aan houden. Probeer wel heel duidelijk te zijn wat je liever niet hebt. Als je zegt dat je " netjes" wilt, kan het ook zijn dat Oom Jan zijn blauwe joggingbroek verruild voor een zwarte, want zwart is sjiek. ;) :+

En vertel het vooral aan je ceremoniemeester: Mocht de familie zich echt misdragen (en dan duidelijk zijn wat jij misdragen noemt) dan grijpt de ceremoniemeester in. Niet jij of je man, het is jullie dag en jullie moeten zo weinig mogenlijk zorgen hebben.

Succes, ik ben heel benieuwd waar jullie uiteindelijk voor kiezen.

Of vind je dat zelf niet zo leuk?

Zou de dresscode wel echt heel specifiek maken. Ik ben ooit uitgenodigd om te dineren met de familie van m'n ex en moest chic eruitzien. Voor mij was dat blijkbaar anders dan voor hun. Ze kwamen half in joggingbroek met een grote trui.. zat ik daar zwaar overdressed :+

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 23:39

Dat bedoel ik dus ook met mijn voorbeeld van Oom Jan ;)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 13:03

Wat betreft schoolgaande kinderen, ik zou daar niet perse rekening mee houden. Ouders kunnen daar verlof voor aanvragen bij de schooldirectie.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 13:09

TS ik vind trouwerijen verschrikkelijk maar voor de die van jou ontvang ik graag een uitnodiging. Het lijkt me heerlijk. Maar ik begrijp ook dat het voor jou een rampscenario is. Succes en sterkte.