Een eigen website, waar?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Matheno

Re: Een eigen website, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 17:20

Ik host het meeste 'kleine' spul gewoon bij 1eurohosting.
Heb 1 hele grote zware applicatie, maar deze draait op eigen servers.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 18:44

One.com is een goede provider. Nooit problemen met laadtijden van de website die je er onderbrengt en een goede 24/7 helpdesk (buiten kantoortijden in het Engels).
Ik heb mijn site zelf gebouwd op een joomla template. Mail instellen is appeltje/eitje.
Ze bieden tegen wat extra betaling ook one-click-wordpress aan maar wordpress vind ik echt drama.
De vindbaarheid is van meerdere factoren afhankelijk in de bouw van de site maar ook of je geld over hebt voor google om in beeld te komen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 18:48

Strato, voor alle sites in mijn onderschrift behalve de webshop. Die gaat via een andere.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 19:45

Hanafubuki schreef:
Ik zit bij hosting2go.nl. Nu 14 jaar naar volle tevredenheid. Kost de wereld niet (60 per jaar geloof ik) en klantenservice is echt top. Domeinnaam is ook echt van mij en zou ik zo mee kunnen verhuizen als ik zou willen. Maar waarom zou ik, ben erg tevreden en site is nog nooit offline geweest. Datacenters staan ook in NL :)

60 per jaar vind ik wel echt ontzettend duur voor alleen hosting := ik betaal iets van twee euro per maand?

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 20:03

Nirvana_ schreef:
Hanafubuki schreef:
Ik zit bij hosting2go.nl. Nu 14 jaar naar volle tevredenheid. Kost de wereld niet (60 per jaar geloof ik) en klantenservice is echt top. Domeinnaam is ook echt van mij en zou ik zo mee kunnen verhuizen als ik zou willen. Maar waarom zou ik, ben erg tevreden en site is nog nooit offline geweest. Datacenters staan ook in NL :)

60 per jaar vind ik wel echt ontzettend duur voor alleen hosting := ik betaal iets van twee euro per maand?

Ik een euro bij 1eurohosting.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 20:22

Ik zit bij mijndomein.nl. Het eerste jaar kost 11 euro voor de domeinnaam, hosting en hun eigen websitemaker. Tot nu toe ben ik best tevreden, het lijkt allemaal stabiel en is nog niet offline geweest oid. Alleen de websitemaker is niet simpel in gebruik als je geen sjabloon wil gebruiken. De eerste paar weken had ik zeer regelmatig de neiging om m'n laptop van het balkon te gooien... Bij dit programma kun je wel zien hoe je site er op alle devices uit komt te zien en dat voor elk device afzonderlijk aanpassen mocht het nodig zijn.

Ik heb www.equusstatera.nl er mee gemaakt.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-20 07:45

We zaten gister klaar om het winkelwagentje af te rekenen bij Jimdo (2-jarig abonnement) toen mijn vriend zei; Laten we eerst even mijn broer bellen om te vragen of hij nog tips kan geven over hoe en wat en of we volledig zijn..

Hij bood direct zijn diensten aan en gaat dus voor mij een website maken en op een van zijn servers zetten en weet ik wat allemaal. Aangezien dit zijn werk is, heb ik er alle vertrouwen in dat dit helemaal goed gaat komen.
Hij zei zo’n beetje; Het is zonde om er een meer geld tegenaan te gooien voor iets wat voor mij minuten werk is en nagenoeg niks hoeft te kosten, doe maar niet, ik maak wel een website :+

We wilden het niet aan hem vragen, aangezien hij het al druk genoeg heeft en dus niet echt in de buurt woont en je er vaak maar vanuit gaat dat familie je (gratis) helpt. Dat idee wilden we niet aan hem geven.
Dat hij het zelf aanbood is dan natuurlijk erg fijn en iets waar we zeker gebruik van willen maken.

Domeinnaam en e-mail zijn wel al gekocht.
Google bedrijven is inmiddels aangemaakt (schoonbroer werkt oa voor Google en kan mij dus helpen qua vindbaarheid, hij zei wel heel realistisch dat ik voorlopig nog zeker niet tussen de grote jongens kom te staan in Google. Google vindt mij nog niet interessant genoeg, maar dat is iets wat moet groeien en hij weet hoe dat moet) , Facebook pagina is aangemaakt.
Afspraak om de inschrijving af te ronden bij KVK is ook gemaakt.
Bijna ready to go!

Bedankt voor alle tips en adviezen!

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 12:42

Klinkt goed, succes met alles!
Maar wat ik me afvraag, stel dat je iets aan de content wil aanpassen of iets erbij op wil zetten, moet je dan elke keer je zwager vragen? Want dat lijkt me wel onpraktisch.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-20 13:39

Geen idee, volgende week komt hij langs.
Mijn website zal ook niet heel veel aan verandering onderhevig zijn, dus dat zal in beide gevallen niet echt een probleem moeten opleveren.

kiomiamigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 13:46

Toch is het goed om geregeld je website te veranderen of aan te passen, zo blijf je hoger in de zoekresultaten op Google zo heb ik me laten vertellen. Maar je zwager kan je dat vast veel beter vertellen als kenner.