xxCYNNxx schreef:Tja er is ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid en lopen met een telefoon in de hand en ( ongetwijfeld) de ogen vastgelijmd aan het scherm op een drukke trap ( zeker tussen lessenwissel is het gigantisch druk op de trappen en gangen) is niet je eigen verantwoordelijkheid nemen.
In die zin vind ik het ook wel een beetje eigen schuld van die medescholier waarvan je per ongeluk de telefoon uit de handen hebt geslagen.
Ongetwijfeld gaat de verzekering hier ook op wijzen en zelfs op die grond een claim afwijzen.
Overigens zouden je ouders moeten betalen als uiteindelijk bv een rechter zou beslissen dat jij schuld hebt, want jij bent minderjarig....maar goed, wat iemand al zei, voor 200 a 300 euro gaat niemand een rechtszaak beginnen. En al doen ze het wel; ook die rechter gaat aanstippen dat de actie van de medeleerling ook erg dom was en zij/hij dus ook medeschuld heeft aan de kapotte telefoon.
Dat is jou mening en geen feit.
De ts heeft met haar armen gemaaid en daarbij de telefoon uit haar handen geslagen,ze heeft niet gezien of ze er op bezig was of dat ze hem gewoon vast hield.Voor het zelfde geld had ze de bril (bij wijze van) van het kind haar neus geslagen,ook per ongeluk. Had dat Kind dan geen bril moeten dragen?
Als de ts niet bijna gevallen was en daarmee het kind niet geraakt had,was haar telefoon nog heel.Dus ik snap het vingerwijzen naar het slachtoffer niet.
Wel vind ik het zielig voor de ts hoe haar ouders reageren en ga idd even naar je mentor misschien is er een verzekering op school of weet die nog een andere oplossing.