Vraag: Parkeren dagje amsterdam (P+R)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-20 00:42

knollentuin schreef:
Als je bij parkeergarage Oosterdok reserveert, betaal je maar 5 euro per dag en je staat midden in het centrum

Dit is de gouden tip voor mij! *\o/* *\o/* *\o/*
Ik heb een reservering gemaakt voor 5 euro! En dan heb ik de vrijheid van mijn auto wanneer we vertrekken. :D Thanks!!

Bokt blijft een uitvinding.

knollentuin

Re: Vraag: Parkeren dagje amsterdam (P+R)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 12:20

leuk dat je wat aan m'n tip hebt gehad, veel plezier!!
Je kan bij veel parkeergarages reserveren, dan betaal je een heel aangenamer bedrag .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 12:48

Garage ODE is inderdaad ideaal qua locatie ook.
Let wel heel goed op dat je geen spullen zichtbaar achterlaat. Deze garage staat bekend om de vele inbraken.
Gaan jullie nog iets anders doen dan Body Worlds?
Ik was daar met anderhalf uur heel uitgebreid kijken toch echt wel helemaal doorheen.
Een slagroomijsje eten bij Van der Linde op de Nieuwendijk 183 is echt een aanrader. :9 is dat zit er nog geen drie minuten vanaf.

LvA1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 13:09

Pas bij P&R Zeeburg gestaan. Voor €1,- per 24u parkeren. Wij zijn vanaf daar een tram opgestapt naar centraal met behulp van onze ov kaart. Maar je kan ook voor een paar euro een retour bij je parkeerkaart kopen. Gewoon bij zo'n betaal automaat op de P&R.

Wij zijn met OV kaart gegaan, omdat we niet wisten of we ook via die tram terug kwamen, of via een andere route (ivm locatie van onze bestemming).

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 13:13

Nu je het zegt, P+R Zeeburg. Die tip kreeg ik laatst ook van iemand. Nu heb ik een erg makkelijke OV-verbinding met Amsterdam waardoor ik daar eigenlijk nooit met de auto kom. Maar mocht het eens zo uitkomen, dan is Zeeburg zeker een optie (en nu ga ik 'm onthouden ook ;) ).

LvA1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 13:14

Zonnetje81 schreef:
knollentuin schreef:
Als je bij parkeergarage Oosterdok reserveert, betaal je maar 5 euro per dag en je staat midden in het centrum

Dit is de gouden tip voor mij! *\o/* *\o/* *\o/*
Ik heb een reservering gemaakt voor 5 euro! En dan heb ik de vrijheid van mijn auto wanneer we vertrekken. :D Thanks!!

Bokt blijft een uitvinding.

Ook al vind ik P&R Zeeburg prima, dit is natuurlijk ook echt eentje om te onthouden! :D

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 13:19

Bij de P+R Zeeburg (en ik denk ook bij de andere 1 euro P+Rs) is het wel goed om even rekening te houden met het feit dat als je op weekdagen voor 10:00 uur 's ochtends komt, je 8 euro (voor de 1e 24 uur) betaald.
Verder is die wel heel fijn. Je stapt zo op lijn 26, en dan ben je met een paar minuten op centraal

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 13:21

Karin schreef:
Metro 52 (de Noord/Zuid-lijn) vind ik overigens erg schoon en comfortabel. Maar daar heb je op zich weinig aan voor Body Worlds omdat het zo dicht bij CS ligt. Tenzij je dus bij een P+R aan de zuidkant van Amsterdam parkeert waar je op de 52 kunt stappen.

Karin, je hebt in dit topic een overvloed aan tips gegeven en sommige kloppen helemaal niet of half. De Noord-Zuidlijn heeft ook een prachtig station bij RAI en is vanaf daar verreweg de snelste manier om op Centraal te komen. Dat heb je met metrolijnen, ze gaan 2 kanten op, ene kant is van noord naar zuid en de andere kant is van zuid naar noord.

Zonnetje, ik zou gewoon met de trein gaan en het auto-avontuur achterwege laten. De A2 is op veel momenten op de dag ook bepaald geen feest.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 13:28

Wat ik bedoelde is: je kunt net zo goed op andere manieren naar CS als je bij Body Worlds moet zijn. Met de trein, vanaf een ander (metro)station of met de tram vanaf een P+R. Daarvoor ben je niet 'afhankelijk' van de 52, dus de Noord/Zuidlijn. Er zijn meerdere manieren om (dicht bij) CS uit te komen en eentje daarvan is de Noord/Zuidlijn, maar niet de enige manier. Als je aan de zuidkant van Amsterdam parkeert, dan is de 52 de handigste manier (lijkt mij). Ik ging uit van de zuidkant omdat de TS vanuit het zuiden komt. :-)

Excuses voor de verwarring. :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 13:30

Mijn moeder parkeert altijd bij de arena. Kost geen drol blijkbaar. En je bent zo in het centrum.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-20 14:09

Anoniem schreef:
Garage ODE is inderdaad ideaal qua locatie ook.
Let wel heel goed op dat je geen spullen zichtbaar achterlaat. Deze garage staat bekend om de vele inbraken.
Gaan jullie nog iets anders doen dan Body Worlds?
Ik was daar met anderhalf uur heel uitgebreid kijken toch echt wel helemaal doorheen.
Een slagroomijsje eten bij Van der Linde op de Nieuwendijk 183 is echt een aanrader. :9 is dat zit er nog geen drie minuten vanaf.

Verder geen plan gemaakt maar ik weet dat je daar vrij snel klaar bent. Dus dat ijsje ga ik incalculeren!!!

lianne484

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 14:28

Station amsterdam sloterdijk gratis parkeren :j . Het is een groot parkeerplaats en ik heb het nog nooit mee gemaakt dat die vol is. Dan nog een klein stukje met de trein

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 14:36

Ik zou vanuit het zuiden gaan voor P+R Arena of P+R RAI. Vanaf beide stations is een directe verbinding met Amsterdam CS. Is echt niet zo ingewikkeld!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 14:51

lianne484 schreef:
Station amsterdam sloterdijk gratis parkeren :j . Het is een groot parkeerplaats en ik heb het nog nooit mee gemaakt dat die vol is. Dan nog een klein stukje met de trein

Daar is heel zeker weten géén gratis parkeren. Er is een P&R en een gewone betaalde parkeerplaats.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 14:55

Zeeburg is goed te bereiken vanaf de ring en makkelijk. Ik heb hem een tijd gebruikt voor werk en in mijn ervaring moet je er wel redelijk snel bij zijn, vooral na tienen (want dan is het 1 euro P+R) loopt hij echt extreem snel vol. Voor tienen betaal je 8 euro, alsnog geen gigantisch bedrag.

P+R RAI is een goed alternatief, die is gigantisch en modern en je stapt zo op de tram naar het centrum van de stad. Wat minder handig als je echt op CS moet zijn maar verder heeft RAI echt altijd mijn voorkeur.

lianne484

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 21:15

Anoniem schreef:
lianne484 schreef:

Daar is heel zeker weten géén gratis parkeren. Er is een P&R en een gewone betaalde parkeerplaats.

Nee hoor. Ik ga een paar keer per jaar naar Amsterdam en parkeer hem altijd daar. En anders geeft de site aan in het weekend voor €1,- per dag. https://www.parkeren-amsterdam.com/pr-sloterdijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 21:25

1 euro voor P+R, plus je OV kosten is niet gratis.
Het gedeelte van het terrein zonder slagboom is betaald parkeren. Ik wil er anders wel even heen lopen morgen om foto's te maken voor je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 22:33

Ik heb een tijd dagelijks op Sloterdijk gestaan en het is inderdaad ZEKER geen gratis parkeren. Mensen denken dat vaak omdat er geen slagbomen zijn maar er worden vaak hele lelijke boetes uitgedeeld.

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 23:05

Is het rond 08.00 uur nog te doen om amsterdam in te komen voor die parkeergarage oosterdok? Moet binnenkort een dagje op cursus maar vind het lastig inschatten hoe laat ik weg moet

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-20 23:55

Wat kan ik met een meisje van 14 nog meer gaan doen in amsterdam?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 23:59

Amsterdam Dungeons, shoppen, naar de Lush, de Primark, luxe lunchen, een rondvaart (Amsterdam Light Festival is nu) of waterfietsen, NEMO, Madame Tusseads, Ripley believe it or not, Artis, gewoon lekker struinen, hofjes zoeken en bekijken, alcoholvrije kroegentocht, van A naar B in een levensgevaarlijke fietstaxi, als ze een beetje lef heeft schommelen op het dak van de ADAM Tower, met de pont te bereiken vanaf CS...... Euhh meer?