Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Kuggur schreef:pmarena schreef:[
Ja ik had niet anders verwacht dan dat een buitenstaander het wel weer beter zou weten![]()
Maar het is heel simpel de reden waarom wij gestopt zijn met krasloten, voorheen (jaar of 25 geleden? Toen er nog maar 1 soort krasloten was voor 2,50) konden we heel lang van "de winst" weer nieuwe loten door blijven kopen maar dat is al heel lang niet meer zo.
Wat je wel zou kunnen suggeren is dat we toen wat meer geluk hadden.
Maar als je wekelijks koopt dan mag je in principe toch ook wel een lijn herkennen
Dit is wat alle gok verslaafden zichzelf wijsmaken. In jouw geval gelukkig een milde vorm.
Dat kleine verliesbedrag iedere keer kun je gemakkelijk wegbagatelliseren tegen het juichgevoel van een winst. Maar ik vermoed dat je geen eerlijke lange termijn balans hebt bijgehouden...
En het vreemde gebruik van de term "buitenstaander" wijst daar ook op. Ik heb een seizoen in een gokhal gewerkt, niet zo'n buitenstaander dus...

merijn06 schreef:Foaly schreef:Heb je het item van Lubach hierover gezien toevallig?
Ik vind het nare dingen.
Spuiten, slikken, klaar.![]()
Na de aflevering van Lubach ben ik er wel anders naar gaan kijken.
Andere krasloten of loterijen (behalve de postcodeloterij) doe ik niet of niet meer.
Kuggur schreef:Ik zeg alleen dat de redenering die van een gokverslaafde is, " de "winst" gebruiken om nieuwe inzet te bekostigen".
Ook 25 jaar geleden was de krasloterij geen filantropische instelling...
Dan was het er de week daarna gewoon weer 1. Of nouja misschien een keer 2 om het te vieren