Gevaarlijke situaties op de weg, potdichte mist.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 04:11

Rond 9 uur was het zicht hier in noord Drenthe nog geen 10 meter. Bizar!
Nu zo'n 30 tot 50 meter, was goed te doen naar huis :j

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 04:13

A15 Rotterdam tot aan A2 prima zicht.

Na de A2 wel wat mist gevonden.

Maar kan me voorstellen dat als er een plaatselijke mistbank ergens hangt dat je dan erg slecht zicht hebt.

En idd met die voorspellingen van tegenwoordig neemt niemand iets meer serieus.
Er wordt gewoon te vaak code Oranje en rood gemeld.

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 04:34

Zwolle tot Nieuwlande +- 100 meter zicht (hectometerpaaltjes ter indicatie gebruikt). Imo geen code rood. Het was bij Harderwijk op de N-wegen slechter.

Veilig thuis in elk geval *D

JJ4

Re: Gevaarlijke situaties op de weg, potdichte mist.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-20 04:37

Fijn Detroit!
Lees net dat er bij Gieten ook weer een ongeluk is gebeurd waarbij meerdere auto’s betrokken zijn. :(

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 04:52

Utrechtse Heuvelrug helemaal niks, was 31-12 's morgens veel erger.

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 07:02

Wij net ook van Antwerpen terug gereden naar belgisch Limburg. Zodra we Limburg inreden bijna geen zicht meer door de mist. Hebben 50 gereden op de snelweg en rijden nu mijn straat in gelukkig. Leuk was anders in ieder geval!

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 07:58

Onali schreef:

Amerongen en Leersum was toch echt super mistig hoor!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 09:00

Shettepret schreef:
Onali schreef:

Amerongen en Leersum was toch echt super mistig hoor!

Niet toen ik naar mn werk om 22.30 uur.
Vergeleken met gisterochtend was er bijna niks.

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 09:42

Om 14:00 ‘s middags was het helder, om 16:00 dichte mist dit is gebleven tot iig 20:00. Daarna iets weggetrokken maar rond 10 voor 12 zette het weer flink op.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 09:46

alice0cullen schreef:
Mondy schreef:
Ik snap niet dat men het risico neemt terwijl t ruim vantevoren is aangegeven... zit daar echt potdicht

Tja er wordt regelmatig een code rood of geel gegeven en meestal waren die niet nodig in mijn ervaring. Mensen nemen het niet meer zo serieus. Of je gaat rijden in een gebied waar het wel meevalt en je rijd zo een mistbank in.
Hier in Deventer is het een tikkie mistig niet genoeg dat ik er niet in durf te rijden.

Dit.. we hebben afgelopen jaren vaker rood gehad en ik kan mij herinneren dat het vanwege ijzel terecht was (schaatsen op straat) Daarna kwamen er nog 2 dagen met ijzel maar de grote wegen werden toen prima onder controle gehouden. Ze moeten niet zo strooien met die codes.
Nu was ik voor een onbekend stuk niet de weg op gegaan maar mijn vader werd ziek en dat is normaal 8 minuten rijden. Hier viel het ook wel mee tot ik de polderweg afkwam. Jeetje zo weinig zicht heb ik niet vaak gehad. Dus op de zei belijning en Max. 30 gereden maar dat was wel spannend. Normaal rijd ik ook wel binnendoor maar daar is geen verlichting en geen belijning en dat ging gewoon niet. Vooral dat vond ik wel heel eng.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 01-01-20 09:50, in het totaal 1 keer bewerkt

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 09:50

Wij konden gisteravond de overkant van de straat niet eens zien. Ik woon dan wel in friesland niet zo ver van de plaats waar de ongelukken zijn gebeurd. Was echt heel bizar, nog nooit zo’n dichte mist meegemaakt. Wij hebben tot half 2 gewacht en zijn toen pas naar huis gewandeld (hoefde maar 300m) want je zag de stoep niet eens.

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 09:59

Ik heb vannacht voor het eerst van m’n leven uit mijn raampje gehangen om de berm te kunnen volgen (buitengebied Groesbeek, geen witte strepen) gelukkig hoefde ik maar klein stukje, ben op dat stuk niemand tegengekomen en heb t maar in de eerste versnelling gedaan... wow!

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 09:59

Wij hebben over een ritje van 10 minuten van Nijkerk naar hoevelaken rond 01:00 minstens 45 minuten gedaan.
Mijn vriend was rond 23:30 nog heen en weer gereden en toen was er niks aan de hand.
Nu kon ik toen we het buitengebied in reden het eind van mijn motorkap niet eens meer zien. Doodeng :oo
Stapvoets door totdat we een auto stil zagen staan.
Was een oudere meneer uit de sloot gehaald want die was erin gefiets omdat hij niks meer zag.
Gelukkig was hij alleen flink geschrokken.
Ze wonen vlak bij ons dus Uiteindelijk is mijn vriend met de man en zijn vrouw en zoon voor ons uit gelopen en ik ben er met mijn alarmlichten aan achteraan gereden. Zeker 40 minuten zo gereden. Totdat we weer in de bewoonde wereld waren.
Hart in mijn keel en mijn dochter in paniek achterin. Was heel blij toen alles lekker in bed lag.

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 10:02

Wat een geluk dat iemand die meneer eruit heeft gehaald!

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 10:08

wittepit schreef:
Wat een geluk dat iemand die meneer eruit heeft gehaald!

Nou inderdaad! Het spookte ook echt door mijn hoofd wat er gebeurt was als hij alleen was geweest.
Hij had erg veel water binnen gekregen en kwam er zelf niet uit. Advies gegeven zich te laten nakijken. Ambulance was bvb nooit aangekomen je zag gewoon echt niks.
Ik zag toen ik achter ze aan reed alleen de achterlichtjes van de fietsen heel vaag en dan liepen ze vlak voor mij.
Vond het echt heel eng en ik ben niet zo snel bang

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 10:16

Gister rond half 1 naar huis gereden mijn ouders, is maar een klein stukje gelukkig. Was flink mistig, maar aangezien ik toch ook al nachtblind ben maakte het voor mij eigenlijk vrij weinig uit :') (en nee verder rijd ik normaliter geen auto in het donker, dit stukje ken ik op m'n duimpje) was verder gelukkig rustig op de weg :)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 10:19

Vannacht in Noord-Holland naar huis gereden, binnen de bebouwde kom was het mede door vuurwerkdampen op sommige stukken heel slecht zicht maar eenmaal de bebouwde kom uit ging het eigenlijk wel.
Inmiddels ben ik beland op mijn werk en onderweg hierheen ging het ook prima.

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 10:21

Dit was gewoon bij ons in het dorp. Aan de overkant van de straat staan gewoon huizen maar die zag je niet meer, op het vuurtje na haha. Denk dat je nog geen 5 meter zicht had en dit is niet op een boerenweg.
Afbeelding

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 10:24

Afbeelding
Vanmorgen om 6.15 onderweg naar mijn werk voor de koeien te gaan melken.
Echt bizar slecht zicht. Had bijna de auto ergens geparkeerd en te voet verder gegaan.
Is in Zuid-Limburg omgeving Valkenburg.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 10:33

Hier weinig tot geen last gehad van mist. JE het was niet helder maar daar is alles mee gezegd.

Vanmorgen op weg naar het werk toch ook geen "erge" mist

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 10:35

Gister avond waren op de a7 en A32 50 plus auto's betrokken bij ongelukken. 1 dode en 17 gewonden Las ik.

Zelf ben ik eventjes uit huis geweest om te roken, en ging bijna op m'n plaat omdat het glad was. Ik rij sowieso met mist al niet snel in de auto.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 10:39

Wij gingen gisteren naar vrienden in Wanroij (vanuit Nijmegen) was geen vuiltje aan de lucht. Hele avond mist kaart in de gaten gehouden en was allemaal prima. Tot het 1 uur was en ik tegen m’n vriend zei ik wil naar huis ( ik was Bob) Hmm toch wel mistig nu.. nou aan het eind van de straat daar zagen we niet eens meer wat weg was of niet. Toch maar doorgereden. Onderweg nog getwijfeld gaan we door of niet? Na een half uur over landweggetjes (normaal 5 minuten rijden) toch maar besloten om de snelweg op te gaan en verder te rijden... dik 1,5 uur later waren we thuis. Je zag soms gewoon maar 5 meter en hebben soms met 10km per uur over de snelweg gereden. Levensgevaarlijk!

Afbeelding
Wij reden in dat stuk rond 29 :(
Afbeelding

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 10:47

Hier in hengelo (overijssel) was er ook hele dichte mist.
Vanaf uur of 6 zag je het echt dicht trekken. En vanaf 12 uur was het echt drama. Je zag letterlijk niets meer. De huizen aan de over kant kon je niet zien. Zelfs het vuurwerk wat 4 huizen verder werd afgestoken zag je niet meer.
Ik ben bewust niet meer weg gegaan na 4 uur met de auto.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 10:52

lenaa_tje schreef:
alice0cullen schreef:

Tja er wordt regelmatig een code rood of geel gegeven en meestal waren die niet nodig in mijn ervaring. Mensen nemen het niet meer zo serieus. Of je gaat rijden in een gebied waar het wel meevalt en je rijd zo een mistbank in.
Hier in Deventer is het een tikkie mistig niet genoeg dat ik er niet in durf te rijden.

Dit.. we hebben afgelopen jaren vaker rood gehad en ik kan mij herinneren dat het vanwege ijzel terecht was (schaatsen op straat) Daarna kwamen er nog 2 dagen met ijzel maar de grote wegen werden toen prima onder controle gehouden. Ze moeten niet zo strooien met die codes.
Nu was ik voor een onbekend stuk niet de weg op gegaan maar mijn vader werd ziek en dat is normaal 8 minuten rijden. Hier viel het ook wel mee tot ik de polderweg afkwam. Jeetje zo weinig zicht heb ik niet vaak gehad. Dus op de zei belijning en Max. 30 gereden maar dat was wel spannend. Normaal rijd ik ook wel binnendoor maar daar is geen verlichting en geen belijning en dat ging gewoon niet. Vooral dat vond ik wel heel eng.

Met de lage aantallen mensen die gisteravond op de weg waren moet je een code rood ALTIJD serieus nemen. Overdag en zeker rond spits heb je sneller een hogere code door het enorme aantal mensen wat dan op de weg is. Maar als het midden op de dag gegeven wordt, in het weekend of op een feestdag, moet je dat zeker niet met een korreltje zout nemen. Dat blijkt nu wel weer helaas...

Boterbloem90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 10:53

Jeetje, dat is flink mist! Lijkt mij erg naar om in te rijden.

Bij mij in het dorp was er helemaal niks, alles helder en overdag een strak blauwe lucht.